Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Wellicht uit voorzorg i.v.m. code oranje gisteren in Nederland? Vorig jaar ook iets dergelijks gehad. Geen vuiltje aan de lucht op beide vliegvelden noch ertussenin, maar KLM bleef volhouden dat het vanwege het weer was. Uiteindelijk uitbesteed aan een claimbureau en dat loopt nog.
     
  2. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Heb met ITA gebeld en zij gaven aan dat er geen business class wordt aangeboden van Rome naar Turijn en v.v. daarom dus dat stukje in economy. Oh the humanity! :eek::D
    Ben benieuwd qua stoel, er zou geen rij 1 en 2 zijn dus ik zou met stoel 3F vooraan zitten. Het is natuurlijk een onwijs first world luxeprobleem, maar het zou jammer zijn als ik nu 8 xp misloop omdat je bij FB in economy maar 2 ipv 6 xp krijgt. We gaan het meemaken :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    KLM mag uit voorzorg vluchten annuleren als het gerelateerd is aan het werkelijke weer op die dag of als een luchthaven daarom vraagt.
    KLM kan dat natuurlijk niet een dag na een code oranje gebruiken om de dag erop vluchten te annuleren. En zeker niet vandaag als er op Schiphol niets aan de hand is en de overige vluchten naar BLQ wel gaan.
    KLM zit wat krap in de toestellen en maakt dan keuzes, ook als het aantal passagiers het mogelijk maakt om ze te herverdelen op andere vluchten speelt zeker een rol in die keuze.

    Deze annulering is claimwaardig, gewoon eerst bij KLM, en bij volharding van weigering kan je dan alsnog een claimtoko inschakelen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Bij toeval stuit ik net op het RevPoints programma van Revolut, waar mijn oog viel op het feit dat je Flying Blue miles kan sparen met je uitgaves.

    Als ik de voorwaarden lees, dan trek ik de conclusie dat je met reguliere uitgaves (boodschappen en winkelaankopen etc) punten kan sparen. Maar natuurlijk voor niets gaat de zon op, dit kan alleen met een betaalde Revolut rekening (vanaf €3,99 p/m). Erg tof, totdat je gaat rekenen :eek:

    Plus, €3,99 p/m
    1 punt per uitgegeven €10,- & eenmalig 1.500 bonus.
    ~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4430,- p/m voor 443 FB Miles

    Premium, €9,99 p/m
    1 punt per uitgegeven €4,- & eenmalig 2.500 bonus.
    ~ gemiddelde waarde van een FB Mile 0,0090, dus benodigde uitgave voor break/even €4440,- p/m voor 1110 FB Miles

    Ik heb zelf geen Revolut rekening dus heb het zelf niet kunnen proberen\controleren.
    Maar er is vast wel een mede IF'er die dit kan verifiëren? :D

    edit: mede IF'er @Bijzonderetickets heeft een artikel geschreven over Revpoints. Conclusie: "Omgerekend betaal je namelijk € 0,02 per punt. Dat is veel hoger dan de gemiddelde waarde van frequent flyer miles."

    Dus move along folks, sparen met Revolut is nog niet de moeite :eek:

    revpoints.jpg
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2024
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Heb een tijdje geleden een artikel geschreven op mijn blog over Revpoints. Het is een leuk begin als alternatief voor amex, maar een dure grap. Heb zelf een gratis account en kan ook Revpoints sparen, maar ik begin er niet aan (ook omdat het mijn gratis US Mastercard veel sneller gaat).
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    428
    Zijn wel heel weinig punten per bestede euro's, maar als je toch al per maand betaald voor je revolut is elk puntje natuurlijk mooi meegenomen.
     
    ppt vindt dit leuk.
  7. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    US creditcard die FB punten verdient? Welke gebruik je?
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Capital One VentureOne. Afhankelijk van de kaart verdien je 1,25 tot 2 punten per USD en deze zijn 1:1 om te zetten naar FB miles.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Das wel nice ja. Zit zelf ook te kijken welke kaart ik nu ga nemen.. zoveel keuzes :p
     
  10. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    De FlyingBlue MC is ook erg leuk, zeker als je meer dan $15K uitgeeft per jaar, dan krijg je 60XP per jaar (anders krijg je 20XP elk jaar). Hij is maar $89 per jaar, en je krijgt mijlen per besteedde $.
     
    Optimel vindt dit leuk.
  11. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor het delen van je artikel. Het “Revpoints Wisselgeld” was ik in de voorwaarden niet tegengekomen. Best wel bizar, je betaald meer dan wat je er voor terugkrijgt. Totaal niet interessant, blij dat ik nog even heb gewacht :D
     
  12. Optimel

    Optimel Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Zeker, daarnaast was er laatst ook een mooie bonus om je voor aan te melden. Helaas nu niet meer, nu ‘’maar’’ 50K FB miles.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Dit gaat erg off-topic zo, maar de uitgever van deze kaart is ook wel vrij kritisch ten aanzien credit history.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    428
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    De morele verhevenheid van die club is angstaanjagend. Ze pretenderen te weten hoe iedereen dient te leven en dus moet dat ook gebeuren, goedschiks of kwaadschiks. Misschien moeten we als veelvliegers de boel maar omdraaien en onszelf vastlijmen aan de voordeuren van de XR narcisten met de boodschap - Ga eens 80 uur per week werken voor de BV Nederland net als wij! -
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.055
    Trofeepunten:
    223
    Eens, maar ik vertik het om 80uur per week te werken hoor.

    Ik ben de ergste eigenlijk, ik verdien m'n status met alleen vakantievluchten:cool:
     
    lloydje33, MilesHunter, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ach ze hebben gewoon een heel ander perspectief. De meeste van ons vliegen veel zakelijk omdat dat meer geld oplevert dan een Skype gesprek of gewoon omdat het niet anders kan.
    Er zijn echter ook mensen die vliegen vanwege de 'billables' en dat slaat natuurlijk nergens op; alleen maar vliegen (reizen) zodat je de klant meer kunt rekenen. Ik heb ze in mijn vrienden kring.
    That said, XR is barking up the wrong tree here.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    428
    Ja check, en dan ben ik ook nog eens (rijks) ambtenaar :p
     
    Ambtenaruh, lloydje33, Menno en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ze doen wel heel erg veel moeite om specifiek bij KLM terecht te komen hè. Tickets kopen, in de rij staan voor security, dan door de securitycontrole met hun banjos en trompetten. Sowieso de secondary check met die spandoeken en lijm en instrumenten. En dan naar de lounge.

    Ze hadden zonder moeite bij Privium airside kunnen gaan staan. Maar om een of andere reden moet het altijd KLM zijn. Die frequent flyers komen ook wel bij Privium. Zouden ze bang zijn dat als ze bij Schiphol zelf protesteren ze niet pas na 2 uur maar binnen een kwartier verwijderd worden?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Kort gezegd is landside verstoring er eentje waar de KMAR wel een (zwaar) bewapend reactie team voor heeft die direct met geweld kan en mag ingrijpen.

    Naast dat voor de KLM lounge natuurlijk men ern zichtbaar statement wil maken.
    En op zich krijgt men daar ook wat makkelijker een gemiddelde Nederlander mee omdat lounge toegang een ver van het bedshow is dus heeft het niet direct invloed op hen.

    En men moet wel iets laten zien, juridisch zijn ze voorlopig even uitgespeeld dus Schiphol zal vooralsnog niet worden teruggebracht in vluchten, iets wat de achterban wel beloofd heeft.
     

Deel Deze Pagina