Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    284
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb tot nu toe vrijwel iedere keer (8 van de 10 keer of zo) een lege stoel naast mij of een upgrade. Laatste vlucht was het zelfs een lege rij 3 in een vrijwel vol toestel (met geweldige service van de purser die niemand in business class had dus ons maar goed ging verzorgen).
     
  2. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Misschien staat het al ergens maar heb ik het nog niet kunnen vinden, excuus als ik het dubbel vraag:
    Hoe lang duurt het gemiddeld voor je je FB punten binnen hebt via het booking.com portaal?
     
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Purchase Conditions
    Beloningen worden alleen gegeven bij hotelboekingen. Beloningen worden 30 dagen na boeking gerapporteerd.
    Alleen transacties in dezelfde sessie worden beloond, dus zorg ervoor dat u altijd inlogt en klik vervolgens op de knop "Nu kopen" zodat we uw aankoop correct kunnen volgen.
    De beloningen worden goedgekeurd tussen 90 en 120 dagen na het voltooien van uw verblijf.
    Queries kunnen alleen worden onderzocht na uw boeking (verblijf) is voltooid.

    ***
    Beloningen worden niet berekend op administratie / verzend / bezorgkosten of de bijbehorende aankoopbelasting (BTW) in uw regio.
     
  4. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt. Dan moet ik nog even geduld hebben!
     
  5. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Als je op de landingspagina klikt, dan zie je ook wat de gemiddelde doorlooptijd is. Die stond bij mij net op 59 dagen. Overigens is mijn ervaring dat je ook FB Miles bij niet-hotelboekingen krijgt.
     
  6. WackoJay

    WackoJay Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb ook boeking via de portal gedaan bij Booking.com begin april en gelezen over de 90 tot 120 dagen. App geeft bij de boeking het aantal miles aan, maar nog niks ontvangen. Heb toch maar al een bericht gestuurd naar Booking.com met de vraag waar de miles blijven. Zij verwijzen me door naar Flying Blue/KLM. Daar een melding gedaan, maar al een week niks gehoord. Enig idee binnen welke tijd ze reageren bij Flying Blue/KLM? En heeft anders iemand enig idee waar ik verder terecht kan?
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63
    Als je op je profiel klikt in Earn Miles Online, dan kun je - respectievelijk - je sessies en transacties zien. Staat ‘ie daartussen: dan volgen de Miles. Staat ‘ie er niet tussen, dan is er iets niet goed gegaan.

    Dat laatste is mij ook eens overkomen. Soms lukte het mij door middel van de boekinhsbevestigingen alsnog het aantal Miles te krijgen bij FB. Soms niet. Qua reactietijden kan dat zomaar een aantal weken duren, als het druk is. Je kunt ervan uitgaan dat KLM/FB nog druk is met de nasleep van de grote IT-storing. Er zit niet anders op dan geduld hebben.

    FB is je primaire aanspreekpunt, in dezen.
     
  8. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Onderstaande vluchten zit ik naar te kijken om te boeken:
    Heen: AMS-CUR (Premium Comfort) voor 40.000 miles `+ 180 euro
    Terug: BON-AMS (Economy) voor 25.000 miles + 97 euro


    Volgens mij is dit wel een goede deal, toch? Die enkele reis vluchten zijn echt bizar duur geworden als je geen miles inwisselt..
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2024
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    449
    Trofeepunten:
    63

    Welke reistijdvertrekdata?
     
  10. Domans

    Domans Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    20 november 2024 heen / 4 december 2024 terug
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Via Earnonline op 30 mei iets gekocht bij Mediamarkt. Geen bevestigingsmail gekregen en ook nog geen miles.

    Claim ingediend bij FB en 2 dagen later reactie dat ze het gaan onderzoeken... Vond de reactietijd best ok.
     
    WackoJay en Menno vinden dit leuk.
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1.247
    Trofeepunten:
    203
    Heeft iemand hier ervaring met het krijgen van FB Miles bij autohuur via flyingblue-mobility?

    In maart heb ik een auto gehuurd via FB en bij boeking stond het aantal Miles keurig weergegeven, maar de Miles worden ondanks verzoek via de ultimate assistent maar niet bijgeschreven.
     
  13. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Een vraagje over lounge toegang/sky priority.
    Ik vlieg van SGN-Hong Kong. Ticket uitgegeven door Vietnam airlines, met een VN flight number, maar uitgevoerd door Cathay Pacific.

    Ik ben FB platinum. Heb ik dan recht op lounge toegang en sky priority? Vietnam airlines vindt van niet en ik vind van wel (want een VN, dus skyteam, vlucht nummer)

    heeft iemand een idee/ervaring hiermee want ik ben de draad een beetje kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2024
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Het lijkt mij van wel, maar ik kan geen concreet iets over vinden verder. Zegt de customer support het van VN of de mensen bij de ingang van de lounge? Want ik denk zelf dat je met een VN ticket en vluchtnummer + FB Platinum gewoon wordt toegelaten door het personeel daar.
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Ik las elders dat VN überhaupt moeilijk doet bij FB status, ook voor hun eigen regionale, maar wel degelijk, internationale vluchten. Even aangenomen dat je economy vliegt, want dat vermeld je niet.
     
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    306
    Leuk Bevonden:
    284
    Trofeepunten:
    63
    Zelfs in AMS doen ze moeilijk bij de lounge als je met een KL ticket op niet KL metal vliegt om de lounge in te komen. Tot nu toe wel altijd binnen gelaten maar het paaltje zei altijd "nee".
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    2 weken geleden bij Hertz, de dag na inleveren waren de miles bijgeschreven
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Gisteravond via Flying Blue+ iets gekocht bij Travelbags en de optie miles sparen gekozen.
    Toen ik een uurtje later op m'n profiel keek waren de miles al bijgeboekt. Het kan dus wel:cool:
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde ervaring hier! Heb het pakketje echter weer teruggestuurd, dus benieuwd hoe snel ze ook weer weg zijn :oops:..
     
  20. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Waar in het profiel kun je dat vinden? Het lukt me nog niet helaas
     

Deel Deze Pagina