Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ben al een weekje aan het zoeken naar tickets AMS - BKK in het hoogseizoen. Tot nu toe weinig geluk. KLM rekent zoals gewoonlijk woekerprijzen (meer dan €2000 duurder. Ethiad lijkt kanshebber, zeker met het Amex offer dat op deze site gepost is). Toch even een proefboeking aangemaakt, om te zien hoeveel ik met Miles bij zou kunnen betalen (ik heb helaas geen miljoen miles liggen om de hele boeking mee te betalen :D), maar ik kon niet met Miles + Cash betalen/dit was geen optie bij afrekenen.

    Klopt het dat Miles + Cash bij sommige KL-vluchten bij voorbaat al geen optie is?
     
  2. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ah, dank! dit wist ik niet maar zie nu inderdaad dat AF wel een hond in de cabine toelaat in de Premium Economy cabine. Dat is het overwegen waard.
     
    FlyingFonz en Dan1 vinden dit leuk.
  3. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Dat wist ik ook niet. Waar heb je die info gevonden?
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Argh @ FlyingBlue 'klantenservice'.

    Twee Booking.com boekingen via https://earnonline.flyingblue.com/ zijn niet doorgekomen. De sessies staan wel in mijn click history, de boekingen staan echter niet in mijn purchase history. Ook geen bevestigingsmail gehad. Missing Mils Form ingevuld, alles uitgelegd. Screenshots erbij en de boekingsbevestigingen van Booking.com. Krijg ik dit standaard antwoord:

    Thank you for your message asking us to credit Miles following a stay at our partner.

    Miles will be credited to your Flying Blue account directly by Booking.com eight weeks after the end date of your hotel stay.

    Please note: you can only earn Miles on hotel stays booked through Booking.com’s Flying Blue portal, by quoting your Flying Blue number at the last stage of the booking process.

    For any further information, feel free to contact me by replying to this e-mail, or by visiting the homepage of our site flyingblue.com.

    Wishing you a wonderful day!

    Best regards,

    ==
    Om te huilen!
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Ik had een soortgelijk iets met een aankoop bij Mediamarkt.
    Wel in de click maar niet in de purchase history.

    Kreeg dag later reactie met excuses, een week erop een mailtje met excuses voor het lange wachten en een paar dagen terug deze;

    Thank you for your message about crediting Miles.

    I'm happy to inform you that your online order transaction is currently pending in our system. Please be aware that investigations typically take 45 days (or 90 to 120 days after the member has completed the transaction). However, in certain instances, this process may extend further, to verify the transaction's eligibility, approve the crediting of Miles as well as the Terms and Conditions of the Flying Blue shop for Miles.

    For any further information, feel free to contact me by replying to this e-mail, or by visiting the homepage of our site flyingblue.com.


    De miles nog niet binnen maar zoals ze reageren vond ik best snel en netjes.
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, nette reactie! Ik heb de dame van een FB een reactie teruggestuurd. En ondertussen het hotel geannuleerd en een nieuwe boeking gemaakt. Kon voor €100 meer een grotere kamer boeken :cool: Nu nog een redelijk geprijsd vliegticket :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    Heftig; €75 voor lounge 52, €60 voor lounge 25. Het is wel de manier om de 'zuiptoeristen' buiten de deur te houden. Genoeg lounges gezien waar entree 25 euro was; en ja, dan heb je dat er snel uit gedronken.
    Maar zuur als je een +2 wil meenemen..
     
  9. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Dag allen, een vraagje waar ik zo snel niet het antwoord op kon vinden hier. Als je een status niveau onhoog gaat (in mijn geval slechts van Silver naar Gold), dan worden de XP afgetrokken en heb je toch 12 maanden de tijd (tot einde van de maand) om voldoende XP te behalen om Gold te blijven? Dan zou het toch moeten zijn als je vandaag upgrade je tot eind augustus 2025 de tijd hebt? Maar bij mij staat er nu tot 31 juli 2025 :(

    Op de flyingblue website staat:
     
  10. mitchelldejong

    mitchelldejong Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Helaas niet, je had het eigenlijk de tweede van de maand moeten doen aangezien ze de 1e + 12 maanden rekenen als tot de 31e. Helaas hetzelfde 'probleem' gehad vorig jaar.
     
  11. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    MilesHunter, arjen05, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    :( Dat is balen. Maar toch bedankt voor de uitleg.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.858
    Leuk Bevonden:
    2.048
    Trofeepunten:
    358
    Zoals je het nu omschrijft, zo had ik er nog nooit over nagedacht, maar als de intree inderdaad E25-E30 is, en je houdt wel van een borreltje dan is dat met airport prijzen inderdaad nog niet eens zo'n slechte deal.

    Maar goed, ik ben wat dat aangaande een 'goedkoper' lounge gast, want ik drink eigenlijk nooit alcohol in de lounge dus die berekening komt in mij niet op.
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Je zal toch 60 Euri betalen en dan de KLM kantine inlopen om er achter te komen dat je beter ergens in de luwte van een gate een vers broodje kon eten.....
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.209
    Trofeepunten:
    223
    Ik zag het woord luxe en zag toen die kantine voor me :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    460
    Trofeepunten:
    63
    In Lyon meegemaakt dat de flessen wijn van de loungebar op tafel werden gezet zodat er sneller bijgevuld kon worden, en in Krakau waar een groep Noorse mannen volop doorschonk (en luidruchtig werd).

    Lekker bezig! Ik ben ook zo'n goedkoop geval, drink ook geen alcohol. Maar eet deste meer gebakjes en lekkere dingen van het buffet :D.

    En ook al ben je niet van de drank; op Schiphol komen loungeprijzen helemaal niet zo gek uit als je een aantal uur moet wachten op de luchthaven en dan wat wil eten/drinken. Maakte uit ongeloof een foto van dit pokébowltje bij Kebaya in het non-schengen gedeelte van Schiphol... voor 24 euro :oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Luwte? Vers? Op Schiphol? :confused::confused:
    Dan liever de KLM 'kantine' (maar niet voor €60 ;))
     
  18. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hallo allemaal,

    Aankomende oktober ga ik voor het eerst naar Bali, Indonesië. Voorheen reisde ik voornamelijk naar westerse bestemmingen, zoals de VS en Midden-Amerika, maar nu vlieg ik voor het eerst naar het oosten. Normaal gesproken boek ik altijd direct bij KLM of Delta Airlines, maar de prijzen van China Airlines zijn aanzienlijk goedkoper dan die van KLM.

    Als ik boek en vlieg met China Airlines, heb ik dan nog voordelen van mijn Flying Blue-status en AmEx Platinum-kaart? Of moet ik specifiek letten op de boekingsklasse die ik kies?
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.781
    Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    428
    China Airlines is volmondig Skyteam member dus je FB status geldt hier gewoon.
    Dit spaar je per boekingsklasse:
    • Business Klasse––J: 130%; C: 125%; D: 115%
    • Premium Economy Klasse––W, U: 115%; A, E: 100%
    • Economy Klasse––Y, B, M: 100%; K, V, T: 80%; R, Q, H, N: 50%
    https://www.flyingblue.com/nl/earn/partners/airline-china-airlines
    Hier kun je exact het aantal miles per klasse checken: https://www.wheretocredit.com/china-airlines

    Amex Platinum kaart heeft voor de rest geen speciale toevoegende waarde, maar dat is bij geen enkele maatschappij.
     
    r0n en michiel1 vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Luchtvaartnieuws denkt in hetzelfde artikel ook nog dat loungetoegang is inbegrepen bij business class.tickets.
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina