Ha, dat is toevallig. Voor het eerst volgens mij dat ik naast een mede forum lid zit (naja, met een gangpad er tussen). Dan had je wellicht ook gehoord dat ik eerst “beschuldigd” werd van het informeren van de crew, haha. Had ik vorig jaar namelijk wel gedaan op de vlucht naar Dubai, maar dit keer niet.
Nee haha. Wel mooie foto voor de kist met het zonnetje! Maar onwijs vriendelijke crew inderdaad. Leuk dat je het elk jaar doet, mooie herinneringen.
De klm kantine valt niet alleen bij ons in de smaak https://www.reddit.com/r/KLM/comments/1em6dc4/mice_running_around_in_klm_crown_lounge_52_at/
Als je een keer laat op Schiphol aan komt moet je eens goed om je heen kijken, tientallen muizen vanaf de gate tot je Schiphol verlaat. Je ziet ze helaas overal waar grote groepen mensen rondhangen en luchthavens zijn daarop geen uitzondering. Op FRA zag ik ze laatste ook...
Had een tijd geleden een overnachting in de Mercure op Schiphol en ging tegen middernacht nog ff een stukje lopen door de terminal. Dan zie je echt veel muizen, vooral rondom de eetgelegenheden.
Wel leuk hotel. Ook wel eens gedaan. Even ‘s avonds aan de bar een biertje drinken in een lege terminal is een mooie ervaring. Jammer dat had altijd ver van tevoren volgeboekt is.
Goedeavond, Ik ben een tijdje geleden met AirEuropa vanaf Amsterdam met een tussenstop in Madrid naar Porto gevlogen in business class. Ik heb daarbij twee keer de standaard business class ticket geboekt en ook voor mijn retourvlucht, maar nu geeft flying blue aan dat mijn terug vlucht in “o” klasse was? En daardoor geen miles en xp’s verdien. Iemand misschien een tip hoe ik dit in de toekomst bij skyteam members kan uitzoeken welke klasse ik boek en niet nog een keer de bietenbrug opga? Alvast bedankt!
Bij Expedia of Amex travel kan je de klasse zien voordat je boekt. Zo kan je iig de befaamde O klasse mijden.
KLM en IT. Site blijft hangen als ik meer dan 1 passagier wil kiezen. Via Google flights kom ik er wel, maar dan kan ik geen Bluebiz toevoegen. Als je geen tickets kan boeken, dan kan je als bedrijf ook geen winst maken.
Ik ben in juli 2x retour gevlogen naar CPH met SAS, puur omdat ik tegen foutmeldingen aanliep op de KLM site. IT en KLM blijft ruk.
Je kunt bij elke vlucht in je KLM dashboard achteraf Bluebiz alsnog toevoegen. Mijn reizen > reis "X" > Passagiers > Loyaliteitsprogramma
Ok, ik weet dat deze vraag deels al vaker is gesteld, maar toch hier even posten. het gaat over skippen van laatste leg. we vliegen met familie van 7 personen naar Kenia volgend jaar. Vertrek vanaf Bremen, terugvlucht via Amsterdam naar Düsseldorf. klm geeft geen mogelijkheid om Amsterdam als eindbestemming te kiezen bij vertrek uit Duitsland. nu heb ik meerdere malen, zonder problemen (zonder ruimbagage uiteraard) de laatste leg op de terugweg naar Duitsland geskipt. maar…. Werkt dit ook als je met 7 personen (zonder ruimbagage) vliegt? Of krijg je dan toch gedoe achteraf ?
@pw1979 Precies, voor mij geldt nu ook een keer en nooit meer. Heeft AF-KLM ook van dit soort trucjes als je via hun eigen sites boekt?
Die O klasse is juist de reden dat ik niet eens met UX wil vliegen. Het is zo onduidelijk en zo’n belachelijke uitzondering die nergens op slaat. Dat je bij het meest basic economy tarief geen miles of xp zou krijgen (bij een partner airline) zou ik nog kunnen begrijpen maar bij een business class ticket zouden er niet zulke uitzonderingen mogen zijn. En al helemaal niet verstopt in de kleine lettertjes. Dit zou er expliciet bij moeten staan, zoals KLM ook duidelijk aangeeft bij het selecteren van de boekingsklasse of er wel of geen koffer of loungetoegang is inbegrepen.
Klopt, maar dan kan je geen reservering maken en pas betalen een paar dagen voor je vlucht. En dat vind ik wel even een heel fijne optie.
In theorie kan KLM volgens de contractvoorwaarden een boete opleggen zoals dat staat aangegeven wanneer je een leg wilt skippen. En mocht je bagage hebben kunnen ze dat eenvoudig afdwingen, want als je de 'boete' niet betaald wordt ook de bagage niet vrijgegeven. En op zich is het niet eens raar dat ze dat doen omdat het bagage van boord halen buiten het proces om kost een handeling en daarmee dus ook geld. Wanneer je zonder ruimbagage reist maakt KLM geen extra kosten, men zal een vliegtuig, ook bij 7 passagiers, laten vertrekken als je niet op tijd bij de gate bent. In het geval van een korte connectie kan men beslissen om nog extra lang te wachten, maar nooit langer dan die beslissing. Het vervelende voor KLM is dat men dan via de juridische weg eventueel de vergoeding moet opeisen, een weg die KLM of welke maatschappij ook liever niet gaat bewandelen. Want er kunnen legitieme redenen zijn dat je de vlucht niet kunt maken, bijvoorbeeld het oplopen van 'voedselvergiftiging' waardoor een passagier niet in staat is om de vlucht te maken is nogal lastig te weerleggen, en aangezien een luchtvaartmaatschappij je in deze gevallen niet gratis herboekt is het niet raar dat je dan op een andere manier naar huis gaat. Wel als je een eventuele status hebt kan je bij herhaaldelijke missen van dit soort connecties natuurlijk wel wat verwachten. Maar als je het een enkele keer doet zal dat ook hier niet het geval zijn. Maar de vraag is of je het moet doen, want 7 passagiers is dan wel weer een aantal waar men mogelijk wat langer op je wacht, bij vertrek mag het incheckpersoneel je alleen inchecken tot de eindbestemming, en aangeven op Schiphol dat je de volgende vlucht niet gaat maken is dan misschien wel een nette gedachte, maar nou net wel eentje waar je je juridisch gezien op glad ijs gaat bevinden en ze je willen houden aan de ticketvoorwaarden. Maar als je heen gaat met een taxibusje, en op deze manier geen taxibusje hoeft te regelen en te betalen snap ik de gedachte dan weer wel.