Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. D3nnisK

    D3nnisK Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Leuk, toevallig! Zat precies aan de andere kant van rij 3 deze vlucht:p
     
    Menno en B_in_T vinden dit leuk.
  2. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ha, dat is toevallig. Voor het eerst volgens mij dat ik naast een mede forum lid zit (naja, met een gangpad er tussen). Dan had je wellicht ook gehoord dat ik eerst “beschuldigd” werd van het informeren van de crew, haha. Had ik vorig jaar namelijk wel gedaan :D op de vlucht naar Dubai, maar dit keer niet.
     
    D3nnisK vindt dit leuk.
  3. D3nnisK

    D3nnisK Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Nee haha. Wel mooie foto voor de kist met het zonnetje! :p
    Maar onwijs vriendelijke crew inderdaad. Leuk dat je het elk jaar doet, mooie herinneringen.
     
    B_in_T vindt dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
  5. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
     
    Ruut en TimH vinden dit leuk.
  6. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    klopt…ik heb veel muizen overal op schiphol gezien, heen en weer rennen.
     
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    Had een tijd geleden een overnachting in de Mercure op Schiphol en ging tegen middernacht nog ff een stukje lopen door de terminal. Dan zie je echt veel muizen, vooral rondom de eetgelegenheden.
     
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Wel leuk hotel. Ook wel eens gedaan. Even ‘s avonds aan de bar een biertje drinken in een lege terminal is een mooie ervaring. Jammer dat had altijd ver van tevoren volgeboekt is.
     
  10. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Goedeavond,
    Ik ben een tijdje geleden met AirEuropa vanaf Amsterdam met een tussenstop in Madrid naar Porto gevlogen in business class. Ik heb daarbij twee keer de standaard business class ticket geboekt en ook voor mijn retourvlucht, maar nu geeft flying blue aan dat mijn terug vlucht in “o” klasse was? En daardoor geen miles en xp’s verdien. Iemand misschien een tip hoe ik dit in de toekomst bij skyteam members kan uitzoeken welke klasse ik boek en niet nog een keer de bietenbrug opga?
    Alvast bedankt!
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Bij Expedia of Amex travel kan je de klasse zien voordat je boekt. Zo kan je iig de befaamde O klasse mijden.
     
    Enzo vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    KLM en IT. Site blijft hangen als ik meer dan 1 passagier wil kiezen. Via Google flights kom ik er wel, maar dan kan ik geen Bluebiz toevoegen.

    Als je geen tickets kan boeken, dan kan je als bedrijf ook geen winst maken.
     
  13. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben in juli 2x retour gevlogen naar CPH met SAS, puur omdat ik tegen foutmeldingen aanliep op de KLM site. IT en KLM blijft ruk.
     
    rickbeerendonk en westi vinden dit leuk.
  14. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ja, die O klasse ben ik ook wel eens ingetrapt. Was meteen de laatste keer dat ik AirEuropa vloog.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt bij elke vlucht in je KLM dashboard achteraf Bluebiz alsnog toevoegen.

    Mijn reizen > reis "X" > Passagiers > Loyaliteitsprogramma

    bluebiz.png
     
  16. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ok, ik weet dat deze vraag deels al vaker is gesteld, maar toch hier even posten.

    het gaat over skippen van laatste leg.

    we vliegen met familie van 7 personen naar Kenia volgend jaar. Vertrek vanaf Bremen, terugvlucht via Amsterdam naar Düsseldorf.

    klm geeft geen mogelijkheid om Amsterdam als eindbestemming te kiezen bij vertrek uit Duitsland.

    nu heb ik meerdere malen, zonder problemen (zonder ruimbagage uiteraard) de laatste leg op de terugweg naar Duitsland geskipt.

    maar….

    Werkt dit ook als je met 7 personen (zonder ruimbagage) vliegt? Of krijg je dan toch gedoe achteraf ?
     
  17. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    @pw1979 Precies, voor mij geldt nu ook een keer en nooit meer. Heeft AF-KLM ook van dit soort trucjes als je via hun eigen sites boekt?
     
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Die O klasse is juist de reden dat ik niet eens met UX wil vliegen. Het is zo onduidelijk en zo’n belachelijke uitzondering die nergens op slaat. Dat je bij het meest basic economy tarief geen miles of xp zou krijgen (bij een partner airline) zou ik nog kunnen begrijpen maar bij een business class ticket zouden er niet zulke uitzonderingen mogen zijn. En al helemaal niet verstopt in de kleine lettertjes. Dit zou er expliciet bij moeten staan, zoals KLM ook duidelijk aangeeft bij het selecteren van de boekingsklasse of er wel of geen koffer of loungetoegang is inbegrepen.
     
    Ruut en pw1979 vinden dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, maar dan kan je geen reservering maken en pas betalen een paar dagen voor je vlucht. En dat vind ik wel even een heel fijne optie.
     
    theflyingrobman en Ruut vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    In theorie kan KLM volgens de contractvoorwaarden een boete opleggen zoals dat staat aangegeven wanneer je een leg wilt skippen.
    En mocht je bagage hebben kunnen ze dat eenvoudig afdwingen, want als je de 'boete' niet betaald wordt ook de bagage niet vrijgegeven.
    En op zich is het niet eens raar dat ze dat doen omdat het bagage van boord halen buiten het proces om kost een handeling en daarmee dus ook geld.

    Wanneer je zonder ruimbagage reist maakt KLM geen extra kosten, men zal een vliegtuig, ook bij 7 passagiers, laten vertrekken als je niet op tijd bij de gate bent. In het geval van een korte connectie kan men beslissen om nog extra lang te wachten, maar nooit langer dan die beslissing.
    Het vervelende voor KLM is dat men dan via de juridische weg eventueel de vergoeding moet opeisen, een weg die KLM of welke maatschappij ook liever niet gaat bewandelen.
    Want er kunnen legitieme redenen zijn dat je de vlucht niet kunt maken, bijvoorbeeld het oplopen van 'voedselvergiftiging' waardoor een passagier niet in staat is om de vlucht te maken is nogal lastig te weerleggen, en aangezien een luchtvaartmaatschappij je in deze gevallen niet gratis herboekt is het niet raar dat je dan op een andere manier naar huis gaat.

    Wel als je een eventuele status hebt kan je bij herhaaldelijke missen van dit soort connecties natuurlijk wel wat verwachten. Maar als je het een enkele keer doet zal dat ook hier niet het geval zijn.

    Maar de vraag is of je het moet doen, want 7 passagiers is dan wel weer een aantal waar men mogelijk wat langer op je wacht, bij vertrek mag het incheckpersoneel je alleen inchecken tot de eindbestemming, en aangeven op Schiphol dat je de volgende vlucht niet gaat maken is dan misschien wel een nette gedachte, maar nou net wel eentje waar je je juridisch gezien op glad ijs gaat bevinden en ze je willen houden aan de ticketvoorwaarden.
    Maar als je heen gaat met een taxibusje, en op deze manier geen taxibusje hoeft te regelen en te betalen snap ik de gedachte dan weer wel.
     

Deel Deze Pagina