Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Met het exclusieve voorproefje op de nieuwe A321neo voor een select aantal Ultimate leden wordt de A321neo feestelijk welkomgeheten.
    Op 16 september vindt de eerste vlucht plaats met dat toestel (thanks @Jeroen23 voor je link naar de homepage).

    Is de verwachting dat zo'n eerste inaugurele vlucht ook extra feestelijk gaat plaatsvinden? Verzameldingetjes/cadeautjes/lekkers en confetti? Ik lees er namelijk niks over qua aankondiging vanuit KL zelf.
     
    Jeroen23 vindt dit leuk.
  2. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Enzo

    Enzo Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik had hier vorige week al een opmerking gemaakt op de vervelende O klasse bij vliegtickets van AirEuropa. Waarbij ik de tip had gekregen om via Expedia te boeken, want hier staat de klasse wel op, maar nu had ik een business class ticket op het oog van KLM, maar dit was helaas ook de O klasse. Dus voor de zekerheid even gevraagd bij flying blue en zij zeggen het volgende daarover zie bijlage.
    Maar klopt dit wel? Dat ik van Air France en KLM alles kan boeken en ten alle tijden punten en xp’s krijg op de twee uitzonderingen daar gelaten.
    Ik hoop van jullie te horen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat O klasse gedoe is enkel aan de orde met Air Europa. Niet met KLM.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Er zijn meerdere uitzonderingen, bijv. irrops omboeking van een andere maatschappij naar een KL vlucht, maar voor betaalde boeking geldt het over het algemeen wel.
     
  6. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    O (en Z voor platinum) zijn ook met mijlen te boeken of te upgraden, dan krijg je geen mijlen en XP. Maar als je er voor betaalt krijg je ze als het goed is wel. Het zijn de goedkoopste businesstatrieven.
     
  7. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Veel waarde oordelen, weinig feiten. -- En... veiligheidsprotocol niet naleven mag niet, maar kan wel. Of zat je in de cockpit en wist je precies wat daar speelde?
     
  8. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels weer thuis en wil even updaten over Vietnam airlines en lounge / sky priority. Ik ben platinum en vloog economy.

    Binnenlandse vluchten in Vietnam: wel sky priority, geen lounge. Wel lounge toegang te koop voor 12 euro in Hanoi, HCMC en Hoi An. Matige binnenlandse lounges, maar je krijgt waarvoor je betaald.
    Uitzondering: wanneer je binnen 24 uur wen internationale vlucht hebt met VN of skyteam.

    Voor internationale vluchten uitgegeven door Vietnam airlines, geboekt via hun eigen site maar uitgevoerd door een andere maatschappij (niet skyteam) doen ze alsof je neus bloed. Je krijgt helemaal niets. Geen sky priority, geen lounge. Ik probeerde het bij de VN balie. Maar niets. Daarna bij de lounge (ik ben eigenwijs) lieten ze me binnen. Maar nadat ik net tevreden aan mijn noodle soepje was begonnen werd ik uit de lounge gevist en moest ik eruit of betalen. Bleek maar 20 euro te zijn. Maar toch . En uiteraard accepteerde ze geen FB amex.
    In vergelijking met alle andere skyteam vluchten in Azië , is VN toch wel de minste. Tenminste dat is mijn ervaring.
     
    llowboy en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of er weer wat gewijzigd is op het gebied van open jaw / multi city tickets boeken bij KLM?

    Laatst merkte ik al dat er geen multi city meer te boeken is als je heenvliegt op een EU bestemming en terugvliegt vanaf een UK airport (en vice versa). Maar nu zoek ik een simpel AMS - OSL ZRH - AMS ticket en google flights geeft aan dat je dan 2 losse enkele reizen moet boeken. En als ik deze itinerary doe via de AF/KL website, geeft hij naar Oslo alleen opties aan met overstap op CDG :confused:. Zou dit een glitch zijn of is dit weer een nieuwe (gestoorde) policy change?
     
  10. MichelV

    MichelV Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik wil december naar Tromso (Noorwegen) vliegen. Ams-Oslo met KLM en Oslo-Tromso met SAS. Wil ticket boeken bij KLM. SAS wordt per 1 september 2024 lid van Skyteam. Ik ben Plat bij KLM. Als ik voor 1 sept boek, gelden dan mijn Sky Priority voordelen (gratis koffer inchecken etc.) al, of kan ik beter wachten met boeken tot na 1 sept a.s.?
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Platinum benefits zitten niet gebonden aan de boeking zelf maar op het moment van vliegen - Stel je boekt als explorer maar in de periode voor je vlucht Silver wordt, dan mag je bijvoorbeeld een gratis koffer meenemen. Dus je kan gewoon boeken
     
  12. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    33
    Misschien even een hele domme vraag, maar ik raak in de war van wat ik online lees. Ik ben al een aantal jaar Silver, en dit jaar heb ik al 140 XP.
    Heb ik dan nu nog 40 XP nodig voor Gold? Of is het 100+180XP en moet ik nu dus nog 140XP halen?
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Nog 40 XP voor het einde van je kwalificatie periode en dan ben je Gold
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.439
    Leuk Bevonden:
    3.396
    Trofeepunten:
    483
    Prima vraag toch, daar is het forum ook voor!
     
  15. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Als je de KLM app geïnstalleerd hebt, dan kun je rechts onderaan op "account" klikken en dan krijg je bij levelvoortgang te zien voor welke status je XP's aan het sparen bent. -- Dat zou dus, zoals andere opmerkten, goud moeten zijn.
     
  16. boeing767

    boeing767 Blue Tier

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    33
    Check, thanks Allen! Gaan we maar eens proberen die status binnen te hengelen dit jaar ;)
     
    lloydje33, rickbeerendonk en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  17. TheRobin

    TheRobin Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Mijn huidige kwalificatieperiode loopt tot 30 nov 2024.

    Ik heb een vlucht staan met vertrek en aankomst op 30 november 2024. Telt deze nog mee voor mijn kwalificatieperiode?

    Edit: Inmiddels is deze vraag door FlyingBlue beantwoord via de mail. Vluchten met vertrek/aankomst op de dag van het einde van de kwalificatieperiode tellen mee. Ik laat het bericht staan mocht iemand anders in de toekomst zoeken naar dit antwoord.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2024
    theflyingrobman en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Hoeveel dagen na aanvraag upgrade gold naar platinum ligt de nieuwe pas meestal in de bus? Wil een ticket boeken maar doe dat het liefst met de nieuwe kaart betalen ivm 5000 euro spend van de bonus actie.
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk dat je deze vraag in een ander forum wilde stellen?
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Haha ja dat klopt!
     

Deel Deze Pagina