Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Of via airfrance.be ;-)
     
    lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  2. llowboy

    llowboy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Weer wat geleerd! Waarom worden boekingskosten op KLM.de dan niet gerekend?
     
  3. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Voor klm.de kan ik het je niet vertellen. Maar ik gok voor dezelfde reden als air france.

    en dat is dat in België is afgesproken dat men geen boekingskosten mag rekenen. Daarom worden deze bij air france in België er uitgehaald.
     
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Wat een feestje weer. Altijd een genot om met een shittyhoppel vlucht mee te mogen. Eerst lekker vanaf de gate je handbagage de trap af sjouwen. Dan een kwartiertje op een gloeiend hete airstrip staan. Dan mag je je handbagage weer een trap op sjouwen. Iedereen ruim op tijd in het vliegtuig. BC leeg maar uiteraard geen upgrade voor een simpele platinum passagier. Iedereen is op tijd. Helaas hebben we een vertrekslot gekregen waardoor we nog 25 minuten op het tarmac staan en dus zoals gebruikelijk te laat vertrekken. Het personeel kwebbelt er lustig op los. Wat te drinken voor de passagiers tijdens de vertraging? Doe niet zo gek, daar hebben we geen zin in.
    Het is dat er niet genoeg andere maatschappijen rechtstreeks op deze bestemming vliegen. Maar zodra er 1 komt ben ik weg bij FB KLM.
     
    Dan1, TheRobin en Ruut vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    In België is de regel inderdaad dat de geadverteerde prijs ook de eindprijs moet zijn en mag niet in de laatste stap nog boekingskosten worden toegevoegd.

    Mocht je trouwens een voucher hebben, dan worden er ook geen boekingskosten gerekend.
    Het is wel eens leuk om minder dan een euro over te houden, krijg je een nieuw voucher nummer en ook dan worden boekingskosten niet gerekend.
     
  6. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Vanmorgen een piep bij de gate en kreeg een nieuwe instapkaart in m'n hand gedrukt. Van rij 3 naar rij 2.
     
    lloydje33, michiel1 en Menno vinden dit leuk.
  7. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Als troost, maar precies dit is me ook een enkele keer overkomen met LX (met Air Baltic toestel) op ZRH hoor. Laatste keer voorafgaand aan de halve finale van het EK, alleen toen stonden 55 min stil op de tarmac... Dus denk niet maar zo dat het elders beter is.
     
  8. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Zijn jullie gevallen bekend dat, na een geannuleerde vlucht zonder alternatieven, passagiers met een Elite Status betere hotels kregen dan passagiers met lagere of geen FB-status?

    Ik lees iets waar iemand dit beweerd, maar ik heb moeite dit te geloven. Lijkt me ondoenlijk om zoiets logistiek te regelen. En als er een hotel is geregeld, dan weet check in staff echt niet wat jouw status is en zullen ze gewoon ad random een kamer toewijzen, is mijn analyse/aanname.
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Niet van FB status, wel van reisklasse en het ging om een uitwijk (nadat de vlucht een dag eerder al gecanceld was)
     
  10. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Dat weet ik niet zeker. Wat mij wel opvalt is dat mensen met een hoge status de omboeking en/of hotelbevestiging als eerste binnen hebben. De laatste keer was ik al onderweg naar een hotel toen andere passagiers de luchthaven crew nog aan het bestormen waren.
     
  11. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Platinum leden krijgen wel degelijk betere hotels dan niet Elite leden. En mocht je zelf boeken, accepteren ze ook de kosten van duurdere hotels.
     
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Interessant! Ik wist dit dus echt niet. Ben het ook nog nergens tegengekomen in de voorwaarden? Wel goed om te weten :D
     
  13. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Er was een pagina met het overzicht wat je kon verwachten, maar die lijkt verborgen te zijn. Zal morgen eens zoeken of de PA vragen.

    Het moet natuurlijk allemaal beschikbaar zijn. Maar bij de laatste keer op CDG werd voor de passagiers een Campanile geregeld en mochten de plats naar het Sheraton op het vliegveld. Ook in Londen (slecht weer) werd er aangegeven dat ik voor 500 euro zelf een hotel mocht boeken. Mijn collega op dezelfde vlucht kreeg 250 aangeboden.
     
    Ambtenaruh en Dan1 vinden dit leuk.
  14. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Voor FB of skyteam elite members kan ik je het niet zo zeggen. Maar bij star alliance maatschappijen geeft een hogere status idd een beter hotel op igv irrops.
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Hoop dit liever niet nodig te hebben, maar mocht het ooit nodig zijn dan is dit wel handig om te weten.
     
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    7 verstoringen afgelopen anderhalf jaar, 0 voordeel gemerkt van status bij KLM.

    Voorbeelden: in Londen werd niets geregeld, terwijl we strandden op LCY en de vervangende vlucht de dag erna vanaf LHR vertrok. In de VS kregen we een hotelvoucher. Aangekomen bij het hotel bleek het om één kamer voor twee collega's (ulti+platinum) te gaan. Dus zelf een aparte kamer bijgeboekt in hetzelfde hotel, schraal motel bij de luchthaven, zonder shuttle. Omdat het dezelfde PNR was gingen ze er vanuit dat er wel een kamer gedeeld kon worden.
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk dat dit eerder een hotel ding is. Ik heb het ook meegemaakt en bij de receptie aangeven dat we geen stel waren en we kregen ieder een kamer.

    Naast ons checkte uit hetzelfde toestel een stel in, IPBers, die mochten zelf betalen voor hun kamer. Daar was helemaal niets voor geregeld. Vlucht was voor vertrek gecanceld en dan hebben IPBers nergens recht op.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb met dat hotel natuurlijk niks te maken.. de luchtvaartmaatschappij heeft de verantwoordelijkheid voor verzorging en de vraag hier was of dat anders is voor frequent flyers versus incidentele passagiers. Als ik al in dat crappy motel sta, gaat dat hotel me niet naar een viersterrentent sturen. De zorg voor passagiers in geval van onregelmatigheden ligt bij de luchtvaartmaatschappij.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    En dat doet de luchtvaartmaatschappij ook. Je krijgt een plek om te slapen.
    Ik gaf alleen aan dat ik denk dat het hotel het liefst zoveel mensen op 1 kamer heeft en daarom mensen in 1 boeking in dezelfde kamer laat slapen tenzij je aangeeft dat niet te willen.
     
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het lijkt me inderdaad beter dat je niet meer KLM vliegt.
    Als het zaadje geplant is dan kan je alleen maar daaop focussen en is het vooral niet goed voor je eigen gemoedsrust.
     
    DuckDuck, PieterMaurits en Brangeri vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina