Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
  2. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    85% is ok, bij budget maatschappijen moet die hoger zijn.
    Daarnaast was KLM jarenlang winstgevender dan AF (vooral door fuel hedging).
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Dat lukte op de 1 of andere manier niet meer.

    Hetzelfde begint nu ook bij de heenvlucht. Seatmap niet zichtbaar omdat betaling nog niet ontvangen is...
    Het lijkt op een equipment change, van een A330-300 naar een 200...
     
    westi vindt dit leuk.
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    Een vraag over de overgang naar het nieuwe xp-meeneem model.

    Mijn vriendin is nu 5 jaar platinum en staat op 840xp. Haar FB vervaldatum is 30/10/24. Geldt bij de komende jaarovergang dan nog het oude systeem (dus 300xp eraf, 1 jaar platinum erbij en onbeperkt doorsparen) of gaat nu het nieuwe systeem al in en verliest ze straks behoorlijk wat xp's?
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Hoe ik de zojuist verstuurde mail begrijp is dat ze dan per 1 november 2 extra platinumjaren erbij krijgt en dan het nieuwe jaar in gaat met 240 XP. Dan zou ik overigens zorgen dat ze de komende maanden nog 60 xp haalt want dan krijgt ze meteen 3 jaar erbij. Mits je volgend jaar uiteraard wel 300 xp gaat halen anders komt ze in de problemen.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    Uit de mail en de site is mij niet duidelijk wat nu de afgrensdatum voor het nieuwe systeem is. Als dat 30 oktober is dan zou het oude systeem nog voor haar gelden, het nieuwe systeem geldt vanaf 1 november lees ik. Blijft voor mij een beetje onduidelijk hoe FB dit ziet.

    300xp per jaar haalt ze normaal gesproken altijd wel, maar zou vooral zonde zijn als ze volgend jaar 500xp vliegt en dan dus een deel van de xp's kwijtraakt omdat ze dit jaar al met 240xp zou beginnen.
     
  7. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Zij zit volgens mij wel bij de eerste groep die dit jaar onder de nieuwe regeling valt. Maar wat er met die 240xp gebeurt geen idee. Ik zou toch proberen om van die 840xp 900 te maken voor de zekerheid
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Om te beginnen op de Helsinki en Lisboa route. Dat zijn wel relatief lange sectoren om het te proberen.
    Maar dan betaal je dus premium Air France om geen beenruimte te hebben en dan krijg je ook niet eens een blikje…
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.782
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Gelukkig hebben ze op CDG blikjes in de lounge itt AMS:rolleyes:
     
    pw1979 en Dan1 vinden dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Het is zelfs per passagier :eek: Goede tip om de andere KLM-websites te boeken.


    Boekingskosten
    Boekingskosten gelden per ticket en voor alle passagiers. Voor kinderen die niet op een eigen stoel reizen en jonger dan 2 zijn, betaalt u deze kosten niet.

    De boekingskosten hangen af van uw manier van boeken:
    • Boeken op klm.com: de boekingskosten van EUR 7 per passagier zijn inbegrepen in de ticketprijs
    • Boeken via het KLM Contactcentrum: EUR 30 per passagier wordt toegevoegd tijdens het boeken
    • Boeken via een KLM-ticketkantoor: EUR 30 per passagier wordt toegevoegd tijdens het boeken
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    En dan ook nog maar maximaal twee 'lupaatjes' van de Amex per maand. Armoe! :D
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Laat dat premium maar weg...
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Grappig, het valt me nu pas op dat die 'verlaging' van de online boekingskosten niet per se een verlaging is. Het was voorheen 10 euro per boeking, nu 7 euro per passagier..
     
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    576
    Trofeepunten:
    123
    Volgende keer sleur ik gewoon die hele tap de lounge uit
     
  15. FrBo

    FrBo Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    FB is nog niet heel duidelijk in de volgorde van berekenen bij meer dan 600 XP, (eerst extra PfL jaren en de rest meenemen of 300XP meenemen en dan extra PfL jaren). Alle voorbeelden die ik heb gezien gaan uit van exact een veelvoud van 300XP op de teller, waarbij overigens altijd 300XP (niet 0XP) wordt meegenomen.

    Het lijkt er op dat je bij 840XP op de herkwalificatiedatum, 300XP meeneemt en 240XP kwijtraakt. Daarom lijkt het verstandig om op of vlak boven een veelvoud 600, 900 etc. uit te komen
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben gelukkig pas 30 sept 25 aan de beurt dus ik wacht rustig af hoe de anderen het hiermee vergaan en daar kan ik dan op anticiperen. Wel raar dat flying blue daar zo vaag over doet, dat doet me juist vermoeden dat je de overige XP gewoon kwijt raakt.
     
  17. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Over XP gesproken, is er iets gaande met SAF? Op twee van mijn toekomstige reizen waar ik extra SAF heb gekocht is dit niet meer zichtbaar, en ook de schatting van XP laat alleen de base XP zien.

    Ook leuk dat de KLM website geen betaalgeschiedenis toont en de e-ticket mails ook niets zeggen over SAF. Gelukkig heb ik mijn Amex rekeningoverzicht nog, de bedragen en EMD nummers voor de SAF staan daar los van de reis vermeld, dus ik heb in ieder geval bewijs :)
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.257
    Trofeepunten:
    203
    Zoals ik het lees raak je bij de 1e jaarovergang onder het nieuwe systeem niets kwijt, maar ben het met je eens dat de voorbeelden erg onduidelijk zijn.

    Ik zou zelf verwachten dat mijn vriendin met nu 840xp er dan straks 2 plat-jaren bij krijgt en het nieuwe jaar start met 240xp. Bij de volgende jaarovergang gaat dan alles boven de 600xp verloren (300xp voor nieuwe plat-jaar en max 300xp meenemen). Het jaar starten met een redelijk volle teller is voor haar niet echt handig omdat ze waarschijnlijk wel rond de 500xp vliegt volgend jaar. Volgend jaar dan maar wat miles inzetten voor award tickets zodat ze niet boven de 600xp komt.
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Het is ook erg onduidelijk. Heb op FlyerTalk gezien dat een forumlid er een online tool voor heeft ontwikkeld: LINK.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  20. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees graag hier rond die tijd wat er met die 240 xp gebeurt is.
     

Deel Deze Pagina