Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb hem even in ChatGPT gegooid. Voordeel van die tool is dat hij ook de data nog heeft van de laatste jaren die sites stiekem verwijderd hebben. En zie daar, exact de data die vorig jaar nog in het overzicht op de Flying Blue site stond:


    For travelers without any status in the SkyTeam program, the differences in hotel accommodations during flight disruptions compared to Silver, Gold, and Platinum members are typically as follows:

    • Platinum Members: Generally receive the highest priority and are more likely to be booked into higher-rated hotels (4 or 5 stars) if there are disruptions.
    • Gold Members: Receive a good level of accommodation, often in 3 to 4-star hotels, and are given higher priority than Silver and non-members.
    • Silver Members: Receive decent accommodations, usually in 3-star hotels, with lower priority compared to Gold and Platinum members.
    • Non-Members: Usually receive the most basic accommodations, often in 2 to 3-star hotels, and may be given lower priority in hotel arrangements.
     
  2. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voor Miles en XP van Saudi vluchten worden bijgeschreven? Ja, FB nummer was aan de boeking gekoppeld met duidelijk zichtbaar Sky Priority.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Soms binnen een paar dagen en een andere keer komen ze gewoon niet.

    Je kunt ze hier claimen; https://www.flyingblue.com/nl/mileshub/claim/flights
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Thanks, heb al bij FB geclaimd. Maar duurt een eeuwigheid. Nog maar even geduld dan….
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Okè,

    Had laatst in het weekend een claim ingediend en binnen een paar uur een mailtje terug dat XP en miles waren bijgeschreven..
     
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Schermafbeelding 2024-09-12 203846.png

    Die had ik nog niet eerder zo gehad. En nog lekker 13 uur vliegen ook.
     
    ErwinLansing, Dan1, Joost82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Het kan nog veel erger, meer dan 600000 miles enkele reis voor business terwijl la premiere 205k was.
     
  8. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28

    Haha zo zuur ben ik (nog) niet maar laat me een (kleine) irritatie toevoegen: nadat je fijn als eerste in de bus mag op Schiphol wordt deze bus vervolgens tot de laatste cm volgepropt. Heb je geen strategische plek gekozen (lukt me nooit) dan ben je weliswaar als eerste in de bus maar je komt er bijna als laatste uit. Eenmaal aan boord zijn de toch al kleine bagagebakken vervolgens zo goed als vol als je pech hebt.

    Begrijp niet dat ze hier nooit wat op bedacht hebben, ik hoef echt geen "VIP shuttle" maar dit is zo knullig geregeld...
     
    JdV030 en Sandor vinden dit leuk.
  9. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik wilde een retourticket boeken via KLM met Airbaltic naar Tallin maar dat is 150 pp duurder dan rechtstreeks via Airbaltic boeken. Dat vind ik wel een beetje te gek voor een paar extra XP
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2024 om 09:26
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dat is eigenlijk altijd zo. Naar Belgrado op KLM ticket met Air Serbia is veel duurder dan bij Air Serbia rechtstreeks boeken en in dezelfde regio met Croatia Airlines naar Zagreb hetzelfde.
    Wat ik mij heb laten vertellen is dat dit soort tickets nooit in de goedkoopste klassen worden geboekt terwijl die bij de maatschappij zelf misschien wel beschikbaar zijn.
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Iemand het artikel over het 'slechte huwelijk tussen KLM en AirFrance' nog gelezen in het Luchtvaartnieuws Magazine van vorige maand?

    Meer synergie, extra bezuinigingen en verdere integratie van de twee airlines zijn volgens hen niet te vermijden. “De overhead moet drastisch omlaag, net als de weer oplopende schuld, en de operationele marges moeten fors hoger. Schrappen in overbodige (‘dubbele’) banen is ook onvermijdbaar en datzelfde geldt voor verkoop van onderdelen als dat opportuun is.” De hamvraag is: gaat KLM straks grotendeels aangestuurd worden vanuit Parijs?


    Zou KLM daarom van die exorbitant hoge ticketprijzen vragen? En ondanks dat nauwelijks rendement...

    Maar financieel analisten stellen zich opnieuw snoeihard op naar ‘het aanhoudende getob van Air France-KLM’. De koers van het aandeel Air France-KLM is weggezakt van ruim 50 naar minder dan 8 euro. “Het is een inefficiënte en dus slechte fusie gebleken, vol wantrouwen, waar duurbetaalde piloten de baas zijn. Ik zou de ooit nationale trots KLM nu eerder een nationale schande willen noemen. In feite is Air France KLM voor beleggers uninvestable geworden”, zegt expert Jos Versteeg van InsingerGilissen onverbloemd.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2024 om 15:09
    Enzo vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dit is trouwens wel een treffende passage uit hetzelfde artikel over de slechte verstandshoudingen tussen KLM-AF.

    Transavia onvoldoende
    Klawer noemt het alleen een omissie dat Transavia in het groeiende lowcostgeweld nooit volledig tot wasdom is gekomen binnen de Air France-KLM Group. “Een gemiste kans. Transavia had net als een easyJet of Wizzair als één Europese budgetvlieger moeten en kunnen opereren, twee tot drie keer zo groot als nu, maar daarvoor hadden de nationale cultuurverschillen in Frankrijk en Nederland overboord gezet moeten worden. Dat is helaas niet gebeurd, waardoor Transavia anno 2024 veel te versnipperd is en ondermaats presteert.”
    Leo van Wijk besefte volgens Klawer eind jaren ‘90 heel goed dat de vaste kosten van KLM te hoog waren, met een topzwaar hoofdkantoor en al die buitenlandse posten. “Dat is in je eentje niet lang vol te houden, zoals we bij Swissair en Sabena hebben gezien. Synergie tussen KLM en Air France was en is cruciaal om te overleven. Integratie ook. Dat vereist chemie aan de top. Daar schortte het afgelopen jaren aan. Een KLM-CEO als Peter Hartman heeft wel alles aangewend om die cultuurverschillen te overbruggen. Zijn opvolgers gingen daar minder goed mee om”, stelt Klawer.
     
    Enzo vindt dit leuk.
  13. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63

    In Florence ging group 1 en 2 in de bus en die vertrok gewoon. Instappen en toen de rest halen. Het kan zo simpel zijn..
     
  14. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    de prijzen van de KLM zijn zo hoog omdat het kan. Vraag en aanbod. Alles zit vol dus easy peasy
     
  15. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    de luchtvaart wordt gedomineerd door emoties en nationale gevoelens. Als KLM/AF een chemieconcern zou zijn van dezelfde omvang zou het allang centraal aangestuurd worden en zouden alle non contributing costs al verdwenen zijn . Overigens met de staat als aandeelhouder in Frankrijk… al eens geweest op een regionaal vliegveld daar? Complete groundstaff voor 4 vluchten per dag. De cultuurverschillen tussen F en NL groot en moeilijk te overbruggen. Hoe zou de situatie nu zijn als Klm bij IAG zou horen?
     
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    En dan toch geen rendement wegens veel te hoge kosten en een aandeel van de Air France Group dat is gekelderd. Dan ben je als bedrijf gewoon niet gezond en zal de tucht van dat op een gegeven moment gaan corrigeren. De eerste tekenen zijn natuurlijk al de verschraling van de dienstverlening, iets wat al een paar jaar gaande is. De vakbonden zullen zich nog wel gaan roeren (en zullen KLM vanuit hun principes dan nog verder richting de afgrond brengen).
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2024 om 16:17
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Paar maanden terug AMS-AUA geboekt.

    Als FB gold gekozen voor stoel 15D op de terugvlucht, was gratis.

    Zag gisteren 11B vrij dus dacht neem die. Dat is dan 50euro want stoel voorin. Ja maar dat was 15D ook. Dus ik terug naar 15D, moet ik 50euro betalen voor de stoel die ik even ervoor al gratis had!

    Klantenservice begreep niet wat er verkeerd was gegaan maar konden dit ook niet kosteloos herstellen:mad:
     
  18. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Sterker nog, ik ben zelfs op een Frans vliegveld geweest van één van de Franse overzeese gebieden en dat was de belichaming van bureaucratie en een gebrek aan efficiëntie. Diezelfde formulieren en stempeltjescultuur zag je ook toen je alleen met een 'verklaring van eer' naar Frankrijk mocht rijden.

    Het is niet voor niets dat de Fransen zichzelf zo op de borst klopten voor het goed en efficiënt organiseren van de Olympische Spelen. Ze kunnen het niet. Net zomin dat CDG pogingen doet een hub te zijn voor AF-KLM, terwijl het een verschrikkelijk inefficiënt vliegveld is.

    Hoe de situatie zou zijn als KLM bij IAG zou horen staat beschreven in het artikel in het Luchtvaartnieuws Magazine: KLM zou niet meer in haar huidige vorm bestaan en volledig geïntegreerd zijn. Het bezuinigingsspook hangt boven KLM, maar de vakbonden zullen dan waarschijnlijk gaan staken (en daarmee het bedrijf nog verder naar de knoppen helpen).
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Als je ziet dat je 50 EUR moet betalen, klik je toch op cancel en blijf je toch op de stoel die je had?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik lees elke keer dat long haul maar iets van 85% bezettingsgraad heeft en dat zou een van de grootste veroorzakers zijn van het slechte resultaat.
     

Deel Deze Pagina