Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Volgens deze tool verliest mijn vriendin dan straks toch direct de 240xp, krijgt geen extra plat-jaar en begint het nieuwe jaar met 300xp op de teller. Uit de communicatie van FB haal ik dat zelf niet en feitelijk is er dan ook geen sprake van een 'overgangsfase' zoals FB het zelf noemt. Dit is gewoon keihard direct de xp's aftoppen.

    Erg jammer, maar waarschijnlijk vliegt ze genoeg om de plat-status vast te houden. Dan maar jaartje later PFL. Voor honderden euro's SAF bijkopen voor een jaar eerder PFL is dan ook zonde. Misschien toch maar een amex fb plat op haar naam nemen en na een paar maanden weer opzeggen.
     
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik zal het laten weten.
     
  3. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Nee dat is niet het geval. Ik heb het na laten vragen bij de service lijn en ook papier bevestigd gekregen dat men eerst de P4L jaren vult. En het restant wat overblijft is dan de start voor het jaar na de verlenging

    dus als je bijv 950 punten hebt, dan gaat eerst 300 om naar het volgende jaar te gaan. Daarna gaan 600 punten af voor 2 extra P4L en blijft er nog 50 over voor de rollover.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  4. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Je start met een rollover van 240 xp
     
  5. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik had dat tijdens mijn laatste vlucht ook gehad dat het ineens weg was van mijn schatting maar na de vlucht was alles netjes bijgeboekt. Goed in de gaten houden wel.
     
    Zr40 vindt dit leuk.
  6. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    ik denk niet dat dat correct is. Volgens de website doen ze eerst de rollover, maximum 300 dus, en wordt elk resterend veelvoud van 300 omgezet in een extra jaar P4L. De 240 zou je dan kwijtraken, en gen extra P4L jaar.

    https://www.flyingblue.fr/en/news/surplus-xp-capping
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    508
    Het is alleen een overgangsfase voor mensen die 900XP of meer halen, voor alles daar onder is het: 300 afschrijven, 300 rollover en de rest is weg.

    Ik ben wel erg benieuwd hoe het voor mijn eigen specifieke situatie zal gaan, ik zal niet de enige hier zijn denk ik, ik heb genoeg XP voor PFL maar niet genoeg XP voor één surplus jaar voor PFL, als ik 1500+ XP gehad zou hebben, zou het sowieso meteen PFL worden, vraag me nu dus af hoe dit gaat:

    6 jaar Platinum
    1202XP op 1 april 2025

    Wordt het:
    • 300 afschrijven (7 jaar Platinum), 300 rollover + 2 jaren voor PFL erbij = 9 jaar Platinum + 300XP rollover
    of
    • 300 afschrijven + 3 PFL jaren erbij en dus meteen PFL.
    1 december zullen we de eerste datapoints binnen zien druppelen...

    AF/KL IT kennende, zal het niet meteen allemaal goed gaan ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    876
    Leuk Bevonden:
    1.755
    Trofeepunten:
    253
    Zo spannend is het toch niet? Ik zit in dezelfde situatie. Bij de volgende kwalificatieperiode -300 XP (1 jaar erbij), -300 XP int bankie als rollover, de rest (per 300 XP 1 jaar) als extra jaren waardoor we in totaal op 9 jaar komen te staan en dan dus jaartje later (in mijn geval 1 aug 2026) P4L...
     
  9. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Als je op de KLM website naar "Mijn Reis" gaat en daar jouw trip (in toekomst of verleden) selecteerd, dan staan er rechtsonderaan betaalgegevens met de mogelijkheid een factuur op te vragen. Als je een factuur opvraagt, dan krijg je die ook voor SAF.
     
  10. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij wordt je zo nooit onmiddellijk PFL. Je zult eerst het 10e jaar moeten uitzitten voordat je PFL wordt.
     
  11. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand recent ervaring gehad met het boeken van een award ticket via klm.nl met Aerolineas Argentinas, bijv. AEP-GRU ? Wat ik ook probeer, ik krijg geen enkele beschikbare vlucht op mijn scherm. Of moet ik het telefonisch proberen te boeken ?
     

Deel Deze Pagina