Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag gevlogen naar NYC en helaas deed de wifi het niet. Want het moet nog geïnstalleerd worden op de AF Airbus 350-900, aldus de purser. Het duurt 6 maanden :(

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Het maakt ook niet heel veel uit, maar er staat wel beschreven dat als je genoeg hebt voor PFL, dat dat dan toegekend zou worden, maar is dat dan omdat je NOG een extra jaar moet hebben, in mijn geval dus 1500XP of, zou de AF/KL IT kunnen herkennen: "we gaan deze mensen een jaar voor niets laten wachten" en dat het toch geregeld wordt?

Ik durf er iig geen geld op te zetten hoe het bij AF/KL zal gaan, en in het ergste geval is het nog een jaartje wachten...

Dat durf ik niet zo stellig te zeggen als dat jij nu doet ;) Er gebeuren bij AF/KL wel meer rare dingen als het op IT aankomt.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    563
    Trofeepunten:
    123
    Vers van de pers; "Flying Blue Ultimate- en Platinum-deelnemers hebben recht op 2 extra stuks ruimbagage (elk max. 23 kg) op vluchten die worden aangeboden en uitgevoerd door KLM of Air France."

Nu zal ik hier persoonlijk niet snel gebruik van maken, maar dit is ongetwijfeld voor sommige een handige toevoeging :)

Ambtenaruh en ErwinLansing vinden dit leuk.
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    625
    Trofeepunten:
    123
    Yes! Vier koffers meenemen op vakantie. Dat wordt niet een souveniertje meenemen uit Athene maar gewoon de hele Acropolis mee terug naar Nederland:D

lloydje33, TimH en theflyingrobman vinden dit leuk.
  5. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Als platinum in de BC kun je nu ook al 3 koffers plus 2 handbage per persoon meenemen. Lekker met zijn 2en en 250 kilo bagage met een busje van en naar je hotel

6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Kan dit bericht verwijderd worden want er zijn mensen die meelezen en inderdaad denken dat als de ruimte er is dan moeten we deze gebruiken ook….

lloydje33, zaanam en FlyingBlob vinden dit leuk.
  7. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    625
    Trofeepunten:
    123
    Ja bizar, snap niet waarom mensen hun hele huisraad moeten meeslepen als ze op reis gaan. Ik heb ooit 1 keer meegemaakt om de 'pech' te hebben in te checken op MAD met een groep Nigerianen voor me. Die hadden dus (ook) allemaal business class tickets en per persoon 3 'koffers' (koffers alsmede gigantische ingesealde boodschappentassen) tot op de gram nauwkeurig 32 kilo per stuk bij zich. Wat een schouwspel was dat.

Ze waren zo groot dat ze amper door het 'deurtje' aan het einde van de lopende band pasten. Ik had medelijden met de bagagemannen die het vliegtuig moesten laden. De stewardess was ook zichtbaar opgelucht toen alles was ingecheckt en ik daarna aan de beurt was en slechts mijn kleine trolley wilde inchecken. We zeiden er beide niets over maar mijn blik en haar daarop volgende grijns zeiden voldoende :D

bernard vindt dit leuk.
  8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Wat een klote "voordeel". KLM heeft echt weer lang moeten zoeken wat ze gratis konden weggeven.

Leuk hoor, mag volgende week naar Houston en nu in mijn eentje 4 koffers meenemen o_O Echt compleet nutteloos voor 90% van de Plats op 95% van hun vluchten. Maar ze konden er wel weer lekker een mail aan wijden.

9. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Niet slecht 4 koffers. Het gaat om de optie. Er gebruik van maken is ander verhaal. Echter voor een gezin is dit een uitkomst.

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Er zijn nieuw Platinum voordelen beloofd. Lang geleden. Als mijn vrouw en ik met de kinderen op pad gaan, hadden we standaard 6 koffers, nu 8. Dat is een rekensom die ze bij Flying Blue ook wel hebben gemaakt. Het kost niks en levert zelden iets op voor de reiziger.

Een Platinum deelnemer doet 30 tot 60 trips per jaar. Dan is het leuk als er een voordeel is wat je regelmatig kan gebruiken. Niet iets wat zelden nodig is.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Daar zat ik idd een jaar lang op te wachten. Blij dat ik was dat toen ik de header van de mail las. En zwaar teleurgesteld toen ik de mail zelf las.
    Wat een geweldig voordeel. De rekensom is idd gemaakt en ze kunnen zeggen dat ze nieuwe voordelen hebben toegevoegd.

12. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ruut en Sandor vinden dit leuk.
  13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb altijd nog een kort vluchtje met een andere maatschappij, dus als platinum moet ik altijd gewoon dik betalen voor mijn eerste koffer ook al zijn we eerst 12 uur intercontinentaal met KLM onderweg. Ze kunnen me beter daarvoor een korting geven, nu voelt het als een straf.

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ambtenaruh, Enzo, D3nnisK en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    13
    Deze passen zijn volgens mij ook weer duurder geworden in vergelijking met vorig jaar.

16. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    625
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor het delen. 20XP en wat miles voor 159 euro is een goede deal. Jammer dat ik geen blue biz ben want 194 euro is alweer minder aantrekkelijk. Voorheen hadden ze ook wel eens die cadeaukaarten in de aanbieding dat je voor 200 euro een cadeaukaart van 220 euro kon aanschaffen. Die heb ik al een tijd niet meer gezien.

lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    https://cartecadeau.airfrance.com/fr is niet meer verkrijgbaar

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb het terug gezocht en vorig jaar was het ook €159, net zo duur dus als dit jaar :)

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.066
    Trofeepunten:
    223
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten: