Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Gisteren de vluchten geboekt via de website van China Airlines met mijn Flying Blur nummer gekoppeld. Nu komt mijn vlucht alleen niet in mijn KLM-account naar voren? Klopt dit of moet de vlucht zichtbaar zijn in mijn KLM-account?

2. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Dat is correct. Je beheert de vluchten via CI. Je FB nummer wordt alleen gebruikt voor het verwerken van de punten en de voordelen.

Ik heb zelf een vluchtschema met oa enkele CI vluchten bij KLM geboekt, die vluchten zijn weliswaar in het account te zien maar ik kan niets aanpassen. Stoelselectie e.d. heb ik telefonisch via CI gedaan.

Laatst bewerkt: 3 aug 2024
    Jorni vindt dit leuk.
  3. Jorni

Jorni Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bij het boeken via KLM kan ik altijd gratis een stoel kiezen voor zowel mijzelf als mijn medereiziger (met explorer status), zelfs op vluchten uitgevoerd door Delta. Echter, bij China Airlines moet ik wel betalen voor de stoelkeuze van mijn medereiziger.

4. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Sinds een jaar of 2 zijn vluchten met tickets via andere Skyteam partners niet meer zichtbaar in de KLM app. Dit was eerst wel zo, maar je kon er vaak alsnog weinig mee. Waarom dit ooit veranderd is geen idee.

5. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Kan je die ook nemen als je in Nederland woont?

6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Een gratis stoel voor je medereiziger is ook helemaal geen gepubliceerd voordeel en als je dat bij KLM lukt, heb je denk ik mazzel gehad, ik zie alleen maar prijzen voor mijn medereizigers zonder status.

Dus bij CI zul je moeten betalen voor je medereiziger of gezellig samen achterin de bus gaan zitten.

Elgertje vindt dit leuk.
  7. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    144
    Trofeepunten:
    43
    Vaak even bellen als ze in dezelfde boeking zitten. Dan regelen ze het direct voor je, of is dat niet wat je bedoelde?

8. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Heeft hier iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn? Retourtje voor 2 met KLM, AMS-PRG-AMS. Heen naar PRG online check in niks aan de hand. Terug kan ik compleet inchecken en krijg een boardingpass, medereiziger op dezelfde boeking (zelfde PNR) kan niet compleet inchecken, krijgt geen boardingpass enkel een incheckbevestiging die we ook niet kunnen openen (en vaak ook niet zichtbaar is in de app van KLM ook niet in AF).

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Moeten we ons zorgen maken voor de terugvlucht maandag of komt alles goed bij de incheckbalie?

9. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    646
    Trofeepunten:
    123
    Kan zijn dat die medereiziger willekeurig is geselecteerd voor een extra beveiligingscontrole. Heb ik ook eens meegemaakt. Irritant, maar niks om je zorgen over te maken.

B_in_T vindt dit leuk.
  10. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor je reactie. Dan gaan we voor de zekerheid ietsje eerder naar het vliegveld morgen.

11. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    646
    Trofeepunten:
    123
    Alles goed gekomen ?

12. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Ja, alles is gelukkig goed gekomen. Was wel een apart verhaal. Ik vroeg of het wellicht een random check was. Kreeg te horen van niet, maar dat de vlucht vol was en dat ze dan de handbagage trolleys in willen nemen bij de incheck balie ipv bij de gate. Dat zou op zich best logisch zijn, ware het niet dat er iets minder dan 2 uur voor vertrek vrijwel niemand bij de balie stond. Wat ik ook apart vond was dat er gezegd werd dat wij gewoon de trolleys mee aan boord mochten nemen omdat we beide als zone 2 eerder in mogen stappen en er dan nog plek genoeg is (ik gold, medereiziger explorer). Als we het dan mee mogen nemen, waarom dan langs de balie moeten?
    Al is dit natuurlijk bijzaak, aller belangrijkste was dat we beiden zonder problemen terug naar huis konden vliegen.

MichaelNight, ErwinLansing en FlyingBlob vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Dat het mogelijk om afgeven koffers gaat was de gedachte die in mij op kwam. En de personen die vooraf de koffer moeten afgeven zijn in principe de zone 5 passagiers, dat zijn passagiers zonder status en hebben in theorie het minst betaald voor de tickets.
    Maar als je samenreist en dan beide in zone 2 zit, dan is het inderdaad een beetje doelloos.

Echter, het systeem kijkt niet of je samenreist, die kijkt op basis van individuele status en ticketprijs in welke zone je zit, en dat zou voor de explorer medereiziger dan mogelijk zone 5 geweest zijn.

Om vertraging bij vertrek te voorkomen is het trouwens wel handig om koffers vooraf in te nemen, want dan gaan ze in de reguliere bagagestroom mee, en hoef je niet aan de gate nog voor de laatste 20-30 passagiers nog koffers in te lopen nemen aan de gate die je dan nog moet gaan inladen.

Ik had het laatste ook omdat een boeking gewijzigd was, en de status niet op de nieuwe vlucht was meegenomen, ik dacht dat zou de reden zijn, maar nee, het was ook om handbagage in te nemen, maar ja, als je aan de Ultimate balie staat, dan gaat de medewerkster dat dan toch maar niet vragen om te doen.

B_in_T vindt dit leuk.
  14. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Deze heb ik de laatste tijd om mij heen vaker gehoord, en vaker horen misgaan (i.e., zone 5 pax die met SkyPriority passagier meereizen op dezelfde boeking). De I in KLM staat voor goede IT ;)

B_in_T vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.352
    Trofeepunten:
    508
    Iedereen weet inmiddels wel dat jij ulti bent hoor...

MoonJ, Ambtenaruh, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508
    Sterker nog, hij is super ulti. @B_in_T vertrok vanuit Praag en @Ozzietukker antwoordde dat hij nooit last heeft van de perikelen van Jan Modaal wat betreft handbagage bij de "Ultimate balie".

Wel jaloers, want als ik in PRG kom is daar helemaal geen speciale balie.

Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  17. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Ja, die gedachtegang van de maatschappij snap ik absoluut. Beter vooraf, scheelt waarschijnlijk ook ergernissen aan de gate en beperkt natuurlijk ook de kans op verdere vertraging.

Haha :D daar kan ik niets tegen in brengen :D

18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.087
    Trofeepunten:
    358
    Je kan natuurlijk ook dingen verzinnen, nergens staat dat het in Praag was.
    Het gebeurd namelijk ook bij vertrek op Schiphol dat men bij volle vluchten een aantal passagiers selecteert die in principe bij grote stukken handbagage deze bij de balie moeten inleveren om vertraging aan de gate te voorkomen.
    Net zoals dat bij sommige outstations ook gebeurd maar bij andere weer helemaal nooit.
    Het is meer om aan te geven dat KLM maar zeker ook andere maatschappijen het boarding proces zo efficient mogelijk wil laten verlopen, maar dat men de passagiers op basis van boarding zone (en dus in theorie laagst bepaalde tarief) selecteert.

B_in_T vindt dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.407
    Trofeepunten:
    508

Ambtenaruh en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  20. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    153
    Trofeepunten:
    33
    Volgens mij bedoelde @Ozzietukker niet dat het bij hem ook op Praag gebeurde zoals bij mij, en was het meer een algemene reactie dat het bij hem ook gebeurd was.

Maar voordat het ongezellig wordt hier, iets leukers :) De KLM (Cityhopper) crew was op de heenvlucht echt super. Ik vloog samen met een jarige en halverwege de vlucht kwamen de FA’s langs met felicitaties, een gezellige praatje en gaven ze een goed gevulde giftbox met handgeschreven kaartje. Vlak voor de landing kwam de piloot ook langs en nodigde ons beide uit om even een kijkje te nemen in de cockpit na de landing. Heel attent en zulke aardige crew, dat maakte de heenreis echt een feestje.

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, MichaelNight, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina