Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik ontdek steeds meer! Mijn zoon wil een mooie tas voor zijn verjaardag. Ik had geen idee dat dit soort dingen ook via FB kunnen
     
  2. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    467
    Trofeepunten:
    63
    Sparen van Miles op andere plekken dan vluchten is vaak erg mooi meegenomen :).

    Het uitgeven van Miles op andere plekken dan vluchten is echt uitzoekwerk; soms kun je redelijke deals vinden, maar meestal krijg je een veel ongunstigere wisselkoers.

    Als voorbeeld: tijdens de promo rewards kun je met 37.500 Miles (afhankelijk van fare + altijd € luchthavenbelasting) retour naar Japan.
    In de Flying Blue store kun je voor 33.828 Miles een glazenwasapparaat van Kärcher kopen met een waarde van 79 euro :oops:
    Screenshot 2024-07-23 at 23.29.24.png
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Ja, die inruilwaarde in "winkels" van de puntenboeren is inderdaad absurd, niet valleen bij Flying Blue, maar bijvoorbeeld ook in de Worldshop van Lufthansa.

    Overigens is het ook verstandig om naar cashback sites te kijken, dan ontvang je "echt" geld terug in plaats van punten, waarvan je maar moet afwachten hoe je die kan inzetten.
     
  4. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand ervaring met het boeken van meerdere stoelen voor 1 persoon?
    Later dit jaar wil ik met vrouw en hond naar AMS vanuit Sao Paulo vliegen en we denken aan het boeken van een rij van 3 stoelen in economy comfort (KLM staat geen hond toe in premium comfort / business). Ik wil een zo relaxed mogelijke vlucht voor de hond. Wellicht iemand ervaring / tips met KLM en een hond aan boord? De 2 stoelen achterin op rij 63 in de 77W zijn een andere optie maar dan zit je dicht bij het toilet. Dank!
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Er bestaat een mogelijkheid om een extra stoel aan te schaffen voor een passenger of size, dus via die route zou het moeten kunnen. Het nadeel is dan wel dat je dan stoelen toegewezen krijgt en niet kunt kiezen, en dat zullen niet de stoelen in economy comfort zijn.
    De reden dat je in Business en Premium geen huisdier mag meenemen is dat het huisdier onder de stoel voor je moet worden geplaatst, en dat kan niet in Business en Premium cabines.

    Via een andere manier een stoel aanschaffen is lastig, zelfs op een andere naam boeken, inchecken en dan hopen dat deze bij het boarden niet alsnog vergeven wordt is altijd een risico, en als de heenvlucht niet gemaakt is dan wordt de terugvlucht geannuleerd, en dan kan je niet op deze manier terug.
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Behalve als je een Arabische prins bent, dan kan alles! :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 1200.jpg
      1200.jpg
      Bestandsgrootte:
      134,3 KB
      Weergaven:
      59
    lloydje33, Ruut, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.941
    Leuk Bevonden:
    3.385
    Trofeepunten:
    508
    Heb je dit al eens eerder gedaan? Voor zover ik weet hoort de hond (indien in de cabine) in een reistas die onder de stoel voor je past. Dus alleen voor kleinere honden.
    Op CUR-AMS vliegen altijd honden mee in een bench in het ruim.
     
  8. Amarens

    Amarens Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Haha, gelukkig heb ik dat apparaat al, kan ik mooi naar Japan!
     
    Menno vindt dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Iemand een tip om 1xp te verdienen, zonder te vliegen? Ik heb momenteel 299XP en mijn kwalificatie periode is ten einde volgende maand, echter heb ik geen enkele KLM vlucht staan vóór 31 Augustus. Enig idee hoe ik zonder te vliegen, toch m'n Platinum kan behouden? Heb Accor etc al gelinkt en gebruikt dus dat is ook geen optie.

    Als het echt moet, boek ik wel een vlucht maar voor 1 XP doe ik dat liever niet. :p
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  10. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Volgensmij kan je 2000 miles aan 't goede doel doneren voor 1 XP
     
    michiel1, Ambtenaruh, MilesHunter en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Klopt, elke 2.000 miles is 1 XP:
    Flying Blue beloont zijn leden met XP voor het doneren van Miles aan goede doelen zoals: kwaliteitsonderwijs, behoud van het zeeleven, bestrijding van armoede, enz. Elke 2000 gedoneerde Miles wordt daarom beloond met 1 XP.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  12. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    AMS - CUR. 2 pers retour in de voorjaarsvakantie: 125K miles plus 499. prima deal dacht ik zo.
     
    lloydje33, MoonJ en Elgertje vinden dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Super! Dank voor de tip. Gelijk gedaan. Is XR ook weer blij met me. :D
     
    Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.801
    Leuk Bevonden:
    2.627
    Trofeepunten:
    428
    Zou eigenlijk wel mooi zijn als flying blue XP voortaan XR punten gaat noemen
     
    Elgertje, Ruut en MoonJ vinden dit leuk.
  15. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Heb je dan ook 1 UXP gekregen? Of dat weer niet?
     
  16. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dank, ja ben op de hoogte dat je om die reden geen huisdier in de premium klasses mag meenemen. Het lijkt erop dat ik het beste 2 eco comfort stoelen kan boeken.
     
  17. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Het is de eerste keer en ben daarom nieuwsgierig of iemand hier ervaring mee heeft. Het is een kleine hond van 3.5kg die ruim binnen de door KLM gestelde marges valt (incl reistas) en daarom mee aan boord mag.
     
    arjen05 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  18. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Dit is echt een hele persoonlijke keuze.

    Mijn vrouw en ik vliegen geregeld met een iets grotere, maar nog altijd kleine hond (6 kg) naar Mexico. Zolang er niemand naast je zit in Economy comfort is dat zeker de beste plek om met een kleine hond en partner te reizen. Echter, ik zit zelf vaak wat minder relax als er toch iemand naast ons zit in dezelfde rij. Ik wil namelijk niemand tot last zijn. Persoonlijk gaat mijn voorkeur dan ook uit naar de laatste rij waar je twee ipv drie stoelen hebt. Daarbij heb je ook ietwat extra ruimte naast de stoel waar je ook het mandje van de hond kunt neerzetten of juist net wat verder kunt uitklappen. Economy comfort geeft natuurlijk weer meer beenruimte. Let wel, ik kies deze plek alleen op een dagvlucht. Voor een nachtvlucht (altijd de terugvlucht) weegt het nadeel van de nabijheid van het toilet voor mij weer zwaarder, waarbij niet alleen de stroom van mensen irritant is maar ook het licht van de toilet en de galley.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    2.069
    Trofeepunten:
    358
    Wat mij achterin ook opvalt is dat het daar ook echt aanmerkelijk kouder is en ik mensen helemaal ingepakt met dekens zie zitten en ook zelf voel dat het echt wat kouder is.
    Ik zit daar nooit, maar in het kader van benen strekken kies ik altijd fe wc die het meest ver van mij vandaan is achterin de cabine, maar ik zal daar nooit meer gaan zitten.
     
  20. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    480
    Trofeepunten:
    63
    Op een AF-vlucht in mei, in de premium cabine, zat er iemand achter mij met een klein hondje? Of is dit alleen KL-beleid?
     

Deel Deze Pagina