Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Er zijn natuurlijk veel passagiers die vooral zakelijk in de business classe vliegen waar de slaap die je kunt pakken belangrijker is dan proberen om de drankvoorraad aan boord op te krijgen.

    Op een dagvlucht is mijn ervaring dat men wel wat vaker langskomt, op een nachtvlucht inderdaad wat minder na de maaltijdservice tot het moment van ontbijt.
    Een trolly service tussendoor wil je niet, want dan moet de verlichting aan, (en dat zal onder andere ik en vele passagiers met mij niet fijn vinden en met een tray drankjes rondgaan kan prima in de economy klasse door het aantal passagiers, maar is wat minder praktisch in de business klasse.
    In de galley zijn voldoende opties te vinden en ook de call button gebruiken kan, maar meer dan een flesje water hoef ik eigenlijk niet in de slaapmodus, en anders kan je daar wel om vragen.

    Natuurlijk blijft het zoveel mensen, zoveel mensen, maar ik denk dat de overgrote meerderheid op nachtvluchten de service wil zoals deze nu wordt uitgevoerd.
     
  2. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik snap jou inderdaad ook wel, zeker gezien de meeste mensen inderdaad zakelijke klanten zijn die WBC vliegen al is dat denk ik wel echt heel erg bestemming afhankelijk (Caribisch gebied is toch meer vakantiereiziger) Met een trolley constant door de cabine lijkt me inderdaad niet verstandig maar de crew kan natuurlijk ook gewoon een ronde lopen en voor de mensen die wakker zijn vragen of ze nog iets eten/drinken willen.
    Ik heb zelf het vermoeden dat het ook met de kosten te maken heeft want wees eerlijk ieder hapje/drankje wat ze kunnen besparen doen ze.
    En als ik naar mezelf kijk ga ik toch minder snel naar de Galley om een drankje te halen dan als ze langskomen.

    Het blijft altijd lastig, iedereen denkt er anders over en wat is nu een goede middenweg?
     
  3. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dit is eigenlijk de reden dat ik overdag niet perse BC hoef te vliegen. Juist met nachtvluchten wil ik het zodat ik kan slapen.

    Een collega heeft nu al twee keer meegemaakt dat op een dagvlucht uit Azië het licht uit gaat en ze uren niet meer langskomen (AF). Vluchten van bijna 13 uur.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Normaal gesproken lopen ze 's nachts / tussendoor met een dienblad met daarop enkele gevulde glazen en kunnen degenen die wakker zijn daar meteen iets pakken, of iets anders bestellen
    Voor zover ik het weet bij KLM zit 'm dat in de werkdruk die cabinepersoneel ervaart.
     
  5. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb dit nu 5-6 keer meegemaakt vanuit NRT - AMS (KLM) Maar ook tegenwoordig op ochtendvluchten naar de VS. Ik vind het mega irritant omdat volgens mij de vuistregel is bij dagvluchten gewoon de lampen aan houden. Wie bepaald dit? is dit een call van de purser of gaat dat automatisch?
     
  6. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ja, de meeste willen het liefste op de terugweg WBC om wat te slapen maar gek genoeg kan ik zowel in Economy als WBC niet slapen dus daar hoef ik het niet voor te doen. tevens vlieg ik nu de A330 en die stoelen zijn erg smal en dus ook minder comfortabel.

    Ik doe het dus puur voor de service/experience en gewoon wat comfortabeler vliegen.
    Blijkt maar dat er allerlei soorten mensen aan boord zijn en daarom je ook met iedereen rekening moet houden de ene wil het liefste altijd een donkere/rustige cabine en de ander juist het tegenovergestelde.
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik dacht zelf toen ik het de eerste keer hoorde dat het een crew was die geen zin had (misschien zware nacht gehad ;)) maar ik vermoed dat het nu gewoon standaard is geworden.
    Ik stel mij ook in op een vlucht en als ik 6+ uur op een karamelwafeltje zou moeten doen dat trek ik niet. Niet dat het eten zo bijzonder is maar ik moet op zo'n lange vlucht wel iets eten.
     
    NisshinMaru vindt dit leuk.
  8. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ik zeg tegenwoordig bij binnenkomt direct tegen de crew dat als ik slaap ze mijn eten/snacks moeten bewaren. Dan ga je er ook niet op liggen wachten. Dat deed ik iig in het begin, daardoor sliep ik nog slechter. haha
     
    DuckDuck en Ruut vinden dit leuk.
  9. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben er nog steeds niet uit hoe die “overgangsperiode” van Flying blue nou precies zit.
    Als ik mijn tot nu toe geplande reizen eens bekijk en alle Saf zou kopen heb ik 30 sept 2025 979 XP. Die 900 XP snap ik maar gaat die 79 in de overgangs periode nu ook al verloren of is dat eventueel erna pas ?
     
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Vliegende_Keep, DuckDuck en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    De KLM app blijft toch echt alleen maar bugs houden.
    via de app kan ik dus na inchecken de stoelindeling (deels) niet meer zien.
    Mijn vlucht van Brussel naar Amsterdam wel maar vervolgens van Amsterdam naar Bonaire niet.

    Via de website kan het dus wel, beetje vreemd weer.

    Overigens, sinds wanneer is er geen lounge access meer op het vliegveld van Brussel?
    Voorheen was dit de Diamond Lounge maar ik zie hem niet meer in de lijst.
    https://www.skyteam.com/en/lounges/...vvTkZssvafqyWOpiykjjcvCKk7_PAdx9DZaZ5FM_0g**)
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2024
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik vlieg regelmatig vanaf Brussel en kan altijd de Diamond lounge in, KLM staar er ook weer netjes bij op het bord van de luchtvaartmaatschappijen welke toegang hebben.

    Alleen net na corona had KLM geen contract en was toegang niet mogelijk maar dit was snel verholpen.
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Zou mooi zijn als ze ook op AMS gaan vliegen nu KLM niet meer naar MCT vliegt. Hun business class product is heel erg goed. Beetje Swiss first class-achtig.
     
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Navraag gedaan bij de check in en inderdaad de Diamond Lounge in terminal A is ook gewoon voor KLM.
    Beetje slordig dat deze lounge niet op de lounge finder staat en zelfs als je met KLM contact opneemt ze glashard zeggen dat ze geen lounge toegang aanbieden in terminal A
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Ik vraag me serieus af of ze gek zijn geworden bij KLeM.
    Vrienden zijn op vakantie. 2 koppels. Economy comfort seats.
    Terugvlucht aanbieding upgrade naar BC. In een embraer, vlucht van 2 uur. Exact zelfde stoelen maar andere kant van gordijntje.
    Ten eerste het aanbod. 199 euro voor een kartonnen doos met eten en een paar drankjes.
    Maar dan. 1 koppel is beide platinum. Andere koppel heeft geeneens fb account.
    199 euro pp voor upgrade platinum members.
    177 euro pp voor niet-fb members.
    Bizar toch?
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Informatie klopt ook echt niet, want ita, tarom en air europa zouden de diamond lounge in B moeten gebruiken, maar ook Tarom is inmiddels al naar A.
    Ik ben bang dat KLM personeel als je een vraag online stelt uit dezelfde informatie put als op de website.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ze gaan er vanuit dat Platinum leden meer te besteden hebben.

    Zelf ook ervaren op een nachtvlucht van AUA-AMS. Ik destijds Gold, iets van 1100,-- euro betalen voor de upgrade, vriend van me Explorer en die kreeg een aanbod van 699,-- of zoiets.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Als jullie daadwerkelijk economy comfort zaten, hebben die niet-platinum members daar dus voor betaald. Waarschijnlijk 22 euro per persoon. Dat wordt in mindering gebracht van hun upgrade naar biz.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dat is inderdaad wat KLM doet, dat is netjes, en misschien speelt ook mee dat ze geen claims willen van passagiers die de prijs voor de ec comfort stoel terug willen hebben omdat ze die stoel nu niet gebruikt hebben.
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Volgende week maar weer eens KL naar NL vliegen ipv LO. Wat een prijsverschil. Ik had nog een paar miles nodig om mijn status bij TK te verlengen, maar dan maar kopen voor 100 USD. Ben ik nog ruim 2x goedkoper uit.

    KL is dus niet altijd duur.
     

Deel Deze Pagina