Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ze hebben een flexticket geboekt van een onbekende maatschappij op onbekende passagiersnamen, zijn daarmee het Schengengebied binnengedrongen zodat ze dat konden doen zonder geldig legitimatiebewijs, hebben hun tickets geannuleerd en hebben zich daarna rond de ingang van de lounge verschanst. KLM personeel is zich dood geschrokken, omdat er in het beveiligde gebied van Schiphol zelden incidenten voordoen, of als ze zich voordoen worden ze adequaat verholpen en niet na 2.5 uur pas.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik keur de actie niet goed, heb bijzonder weinig met xr en persoonlijk had men ze met harde hand mogen verwijderen.

    Het punt is dat deze actie in principe geweldloos is, ook niet enig essentieel proces op de luchthaven verstoord werd, je kon de lounge in via een zijdeur.
    Dit zorgt ervoor dat de KMAR of Politie niet zonder meer moet gaan escaleren met geweld.
    En hoewel het nu iets is waar weinig forumleden op een luchtvaartsite begrip voor hebben moeten we niet naar de escalatie van geweld tijdens bijvoorbeeld corona demonstraties, want daar heeft de Politie veel te veel naar het middel geweld gegrepen, om maar proberen een signaal af te geven en daardoor werd het steeds grimmiger.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Ik wist dat ze flextickets gekocht hadden. Maar blijf het ironisch vinden dat ze dat doen om in die lounge te komen. Dat ze valse namen gebruiken vind ik een goede reden om die mensen te blacklisten voor de rest van hun leven.
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Jeetje, wat een verhaal. De reactie die je bij de gate kreeg zou ik typeren als ‘Typisch Frans’. Kan me voorstellen dat je dat niet kunt gebruiken na zo’n inspanning.

    Wat ik ergerlijk vindt, is dat KLM-AF connecting flights verkoopt terwijl de logistiek op CDG niet op orde is en het vliegveld ook niet is ingericht op dergelijke connecting flights.

    Zat eraan te denken om een mail op poten of een klacht in te dienen, maar vraag me af of dat zin heeft en je niet met zo’n standaard ‘sorry, maar jammer voor je’ antwoord wordt afgescheept.
     
    FlyingBlob en Menno vinden dit leuk.
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Dat is toch niet nodig voor deze mensen, want die vliegen uit principe toch niet.....
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Nou, ik vraag me dat af… We hebben een demissionair klimaatminister die actief lobbyt tegen de luchtbaartsector, maar privé de wereld rondvliegt voor snoepreisjes. En ‘zakelijk’ van Schiphol naar Groningen vloog.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ze hadden geluk dat mijn vrouw niet in de lounge zat want die had ze alle hoeken van het vliegveld laten zien.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Het gaat niet alleen om hoe de verwijdering van het clubje XR kneuzen is gegaan maar vooral om wat er daarna gebeurt. Niets. Zelfde als de Benny Hill achtige taferelen de vorige keer op Schiphol Oost. Niets. Ik heb toch sterk het idee dat als ik iets soortgelijks doe ik direkt in mijn kraag gevat wordt en een dik probleem heb. Tenzij ik natuurlijk zeg dat ik bij XR hoor. Losers.
     
    Dan1 en Ruut vinden dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Dacht ff de AF lounge op CDG te bezoeken met een AF ticket samen met mijn ITA Executive (Skyteam Elite+) status.

    Dat kon dus niet want ik had mijn FB-nummer ingevuld op mijn boeking en niet mijn Volare nummer. Mocht wel ter plaatse kiezen voor Volare maar dat wilde ik dus niet vanwege de XP's.

    Beetje jammer dit.
     
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Precies, en ook precies zelfde verhaal. Korte, maar goed te halen verbinding in CDG 2F van Schengen naar Schengen, dus geboekt. Maar nee, kist moest verder naar Aberdeen, dus in non-Schengen er uit, op de trap wachten, op de bus wachten, en nog net even naar het toilet voor boarding sloot. En natuurlijk geen koffer.

    Die skies waren gelukkig op de bestemming en genoeg tijd voor shopping voor de bergen in te trekken. Niet slecht om onderbroeken en sokken aan te vullen op rekening van AF en ze kwamen ook netjes de dag er na 2 uur de bergen in rijden met de koffers. Maar waarom? Is toch niet nodig.
     
    Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Heel irritant... Ik moest van 2F naar 2L. Da's best een stukje lopen en met SP goed te doen. Maar wat als het piekdrukte is? Dan ga je 1 uur 10 of 1 uur 25 minuten gewoon niet redden. Leuk dat KLM-AF aangeeft dat dat je overstap tijd is, maar met disembarkment en boarden heb je vaak netto maar 45 minuten voordat de gate sluit. Ik kwam overigens in de avond laat aan in een West-Afrikaans land en de enige optie tot kopen van kleding, was ehh.. Iets lokaals ;)
     
    Ruut en ErwinLansing vinden dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Ik kan me ook een (hele) vroege ochtendaankomst herinneren op AUH met EY, na eindelijk de kamer in te kunnen op het hotel en even de ogen dicht konden, naar de dichtstbijzijnde mall. Voor een lange, dunne hollander de keuze: passend shirt, maar veel te korten mouwen. Of, passende mouwen, en een grote tent. Die gingen dus na de conferentie direct naar Rode Kruis, hopelijk iemand anders blij mee ;)
     
    Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  13. NiekG

    NiekG Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hoi allen, volg deze site al een tijdje maar kon lang geen account aanmaken. Vraag, van de zomer ben ik van plan naar Japan te gaan. (31 jul-22aug) alleen weet ik niet wanneer de goedkoopste tijd (promo’s buitengesloten) is om met Miles te boeken? Zit nu op 180.000, realiseer me dat met de huidige prijzen het niet de meeste waarde voor de Miles is…
     
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Maar wel logisch, als je gebruik maakt van een proramma, dan moet je daar ook mee vliegen en dus niet de perks van het ene programma en tegelijkertijd sparen bij het andere programma.
     
    Sandor vindt dit leuk.
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand een trucje om het Reward ticket maandoverzicht weer tevoorschijn te toveren?
    Blijft helemaal leeg bij mij...
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Geen datum invullen geeft bij gewoon een maandoverzicht met de daarbij horen prijzen.
     
  17. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    [​IMG]

    Heb dit in Chrome al paar maanden, daarvoor altijd met de "Datum leeg laten truc" we prijzen..

    EDIT: NVM cookies wissen fixed it:D
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ja ik moet zeggen dat ik ook van die fases heb waar het bij mij niet werkt. Cache en cookies legen wilt wel eens helpen.
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    In de categorie leuk is het nieuwste product van AF op de 77W. Wat een ruimte op de bulkhead stoelen! Tevens een deurtje en een 4k scherm met bluetooth audio, dit blaast die 2-2-2 van KLM echt omver.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • AF 6.jpg
      AF 6.jpg
      Bestandsgrootte:
      3 MB
      Weergaven:
      69
    MoonJ, Fripsmaster, Elgertje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Lekkere plek inderdaad, wat me wel opviel is dat er weinig opbergvakjes waren. Niet dat dat nou per se heel erg is, maar vond het opvallend.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina