Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Dat komt door een rechterlijke uitspraak dat de KLM aan greenwashing deed. De mogen dus niet meer doen alsof je je vlucht kan compenseren.
     
    Ambtenaruh en Ruut vinden dit leuk.
  2. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Hoe snel worden die 20xp van de Air France discount pass bijgeboekt. Mijn kwalificatie periode eindigt 30 april en ik kom precies 20xp te kort…
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Heb weer eens een mooie bug gevonden op de website waar je lelijk mee de fout in kan gaan.

    klm1.JPG
    Je ziet hier dat ik 19 oktober selecteer

    kl2.JPG
    Vervolgens wil ik die boeken, blijkt dat ie opeens 27 oktober heeft geselecteerd... :confused:
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Een week na de ingangsdatum van de pas zijn de XP zichtbaar op je account.
     
  5. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Hmm dan zou ik ze waarschijnlijk net twee dagen na mijn kwalificatie periode afloopt binnenkrijgen.

    Wil KLM die datum soms nog wel een dagje of twee opschuiven of ben ik de sjaak?
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Die lounge in Parijs is inderdaad top. Vorige maand reden ze er rond met een karretje met champagne. Sowieso heb ik nog nooit zoveel champagne gekregen als op die vlucht met AF. Ze schonken ze op een gegeven moment zelfs per twee glazen :D

    Bij KLM mag je van geluk spreken dat de prosecco niet op is...
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  7. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil graag komend hemelvaartweekend even een vlucht maken niet alleen omdat ik vliegen gewoon erg leuk vind maar ook om wat extra XP te sparen, zijn er hier FB fans die suggesties hebben voor leuke vluchten voor een redelijk betaalbare prijs? Via Google Flights is het soms erg lastig zoeken met een evt tussenstop.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Goedkoop is een beetje lastig zon 2 week voor vertrek, als je Google Flights datums invoert en Airlines op Skyteam zet dan vind je o.a deze voor €250 naar Oslo via CDG op de heenweg.
     
  9. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb toevallig via Google Flights wel een andere vlucht gevonden die nog wat goedkoper is;
    upload_2024-4-27_19-55-39.png

    Vreemde is echter wel, op de website van Air France kan ik deze vlucht niet vinden.

    Via google Flights is de vlucht wel te boeken maar zie ik vervolgens niet mijn flying blue voordelen en aantal miles/xp staan in het tarief;
    upload_2024-4-27_20-0-5.png

    Dit vind ik toch wat vreemd want ik zou dat tijdens het boekingsproces toch moeten zien?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Niets van aantrekken, die voordelen krijg je toch wel.
     
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    KLM / AF site is altijd slecht. Maar zolang je maar bent ingelogd met je flying blue account zul je gewoon je privileges krijgen. Tip: boek deze vluchten via klm.de of airfrance.de scheelt je weer 10 euro boekingskosten. Rechtsbovenin kun je de taal naar het engels omzetten.
     
    Ali vindt dit leuk.
  12. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Handige tip! dat wist ik niet.
    Het werkt overigens alleen als ik het in de adresbalk aan pas, als ik het rechts bovenin doe wordt ik terug verwezen naar de hoofdpagina.

    En het klopt, zowel de KLM als Air France website werkt zeer slecht en traag!
    Ik vind het ook jammer dat je de stoelindeling/vrije stoelen pas kan zien aan het eind van het boekingsproces.
    Apps hebben ook regelmatig problemen.
     
  13. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand nu precies hoe het werkt met die "overgang" naar maximaal 300XP per jaar voor Platinum members?

    Ik heb PA en Plat Service gebeld en iedereen heeft een ander antwoord. Ik begrijp de essentie wel - maar niet precies hoe uiteindelijk alles gesetteld wordt (volgens mij de medewerkers ook amper).

    Mijn overgangsjaar gaat volgens mij 1 juli 2024 in - en op dat moment heb ik - nadat er 300XP afgeschreven zijn, 830XP "over" - ik ga nog wel wat vliegen komend jaar, maar wil uiteindelijk geen XP verloren zien gaan.

    Iemand die het helemaal begrijpt?
     
  14. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    @FlyerR93 vanaf november 2024 gaan de nieuwe regels in, dus dit betekend dat voor jou pas vanaf juli 2025 de nieuwe regels gaan gelden.

    Korte samenvatting nieuwe regels; jaarlijks maximaal surplus 300 XP meenemen. In de overgangsperiode (eenmalig) krijg je voor elke 300 XP die je overhoud +1 jaar op de Platinum 4 life teller. De rest gaat verloren. Om geen XP's te verliezen dien je dus 300, 600, 900, 1200 etc XP op je teller te hebben.

    Dus stel je hebt op 30 juni 2025 1130 XP, dan behoud je 300XP surplus en wordt het restant (830XP) omgezet naar + 2 jaren op je P4L teller (en gaat er dus 230XP de prullenbak in)
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
  16. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ik vind die statusmatch die KLM/AF momenteel aanbiedt wel vrij genereus, voor 400 euro ben je al Platinum
     
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Huh, heb ik iets gemist?
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Oops, daar had ik overheen gekeken...
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina