Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Volgens het persbericht verlaat SAS op 31 augustus Star Alliance om een dag later op 1 september toe te treden tot Skyteam

    Persbericht en FAQ
     
    Ali, FlyRemco, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Gister tweede segment van onze vlucht helaas geannuleerd, zouden in de middag terug vliegen AMS - BRE. Door geboekt naar de eerste vlucht vandaag. Op eigen initiatief / in overleg met KLM, gekozen om maar met de trein naar huis te gaan.

    KLM app gaf als reden weersomstandigheden, vrouw bij de service balie vertelde echter dat ze het doen om operationele redenen. Welke van de twee mag je dan voor waarheid aannemen..
     
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    het waaide gisteren hard. Dus dan schrapt klm vaak vluchten om een dominoeffect te voorkomen
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    KLM wordt door Schiphol gevraagd om vluchten te annuleren, aangezien KLM de grootste speler op Schiphol is, annuleren zij dus ook het meeste aantal vluchten.

    Zodoende is het dus beide correct, weer en operationele redenen...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Beiden bedankt voor de reacties. Het was vervelend maar kunnen er ook niks aan veranderen. We zijn thuis gekomen en daar gaat het om :)
     
  6. D3nnisK

    D3nnisK Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Blijkbaar werkt het om de Discount Pass van Air France dubbel aan te schaffen.(combi met bluebiz).
    XP's zijn zowel september als nu toegevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    HanH, Menno, cvr en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Even snelle vraag, wat zijn jullie ervaringen qua kosten declareren bij geannuleerde vlucht? Aan wat voor soort bedragen moet ik denken? Ik vlieg 24 uur later dan oorspronkelijk (morgen ipv vandaag) Heb net iig een hotel voor 200 euro geboekt, toch een beetje duurdere stad Belfast. Hoeveel mag een restaurant kosten, etc.?
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Mijn laatste keer, vlucht (KLM) dag later en hotel geboekt, had ik het binnen 10 dagen op m'n rekening staan.

    Was wel op Schiphol en de kosten waren zo'n 180,-- euries.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Toen BA mijn vlucht cancelde en ik de ochtend erop zou vliegen met KLM heb ik in het Sheraton op Schiphol geslapen. Kamer was maarliefst 400 euro, goedkopere opties waren er niet. Ik heb alles teruggekregen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Thanks. Ik bewaar overal de bonnetjes van en zie wel wat KLM vergoed. :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    KLM vergoed naar redelijkheid, in Ierland zijn de kamerprijzen relatief hoog, zeker last minute en men verwacht niet dat je im een hostel gaat slapen en een normale maaltijd inclusief enkele drankjes wordt vergoed.
    Dus een 8 gangendiner in een 5 sterrenrestaurant niet, maar een maaltijd in het hotel met drankjes wel.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Alcohol wordt niet standaard meer vergoed op de rekening.
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ja klopt, lees overal dat ze naar redelijkheid vergoeden, maar dat is altijd een beetje vaag begrip imo. Dan dien ik mijn hotel in, diner en ontbijt,dat moet wel goedkomen dan denk ik.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Nou dat word dan een flinke kostenpost deze extra dag in Belfast. Ze schenken hier namelijk alleen maar alcohol lijkt wel :D
     
    lloydje33, Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  15. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Quick Q:

    Als we van DPS - KUL vliegen, krijg je dan SkyPriority Benefits en XP als je vliegt met Garuda (SkyTeam), maar uitgevoerd door Malaysia Airlines (niet SkyTeam)?

    Alvast bedankt!
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Helaas niet.
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Als je vliegt met Malaysian krijg je inderdaad geen XP en ook geen benefits.

    Ik mocht op Bangkok de lounge in, maar dat was meer dat de vriendelijke medewerker zoiets had van het is niet druk dus ik laat je binnen, maar er was wel uitgelegd dat er eigenlijk geen recht op was, er werd ook geen boarding pass gescand.

    Ik kreeg ook boarding group 6, geen idee dat er meer dan 1 boarding group bestaat, ik heb altijd nummer 1.... :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Alleen als de SAF wordt betaald door je werkgever lijkt me, want 3x 2150 SAF dus ~6500 euro betalen om de 900UXP voor 1 jaar Ulti te bereiken is het niet echt waard denk ik. Ben zelf best tevreden met Ulti maar zou er denk ik max 3000 euro voor over hebben (voor 1 jaar) ivm de 4 upgrade vouchers.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Is dit nieuw, bijdragen aan natuurontwikkeling?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Zit normaal in de Privum lounge, maar ben nu met gezin, helaas dus aangewezen op de KLM lounge. We hebben een tranfer in Parijs dus zit in de Schengen lounge nu.

    Echt, wat een ongelooflijk ranzig eten. Echt beneden gaarkeuken niveau. Snap echt niet dat KLM hier mee weg komt. Heb de kinderen ook echt aangegeven dat ze er niet aan hoeven te beginnen. Straks op Parijs nog maar even wat eten voor de lange reis.

    EDIT Zit nu in AF Lounge bij 2E. Wereld van verschil.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2024

Deel Deze Pagina