Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Aanvullende informatie op vlucht HKG-AMS-ZYR. conform EG Verordening 261/2004 (+ 4 uur vertraging) €600 compensatie. Treinreis is namelijk 1 dag verzet. Tevens hotel vergoed. Dat laatste klinkt logisch, echter ik had hun standaard hotel aanbod (van der valk) afgewezen en zelf iets geboekt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ppt, michiel1, Escape en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    De promotie voor de discountpasses bij Air-France is weer terug. Met Bluebiz heb je voor €159 20XP en wat miles. Geen Bluebiz member dan is €194 nog steeds een goede prijs voor 20XP.
    upload_2024-4-1_12-9-28.png
     
    SanderDekker en ppt vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Onze vrienden van Skypriority kondigen vanaf vandaag een nieuwe dienst aan.
    IMG_6966.png
     
  4. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Kun je deze dan "gewoon" bestellen en krijg je de XP hoe dan ook bijgeschreven?

    Daarnaast: verder geven de passen dus alleen voordelen op vluchten vanuit France (of neighbour country)? Als "Hollander" heb je dus dan voornamelijk de XPs?

    Begrijp ik het zo goed:) ?
     
  5. ChristianvdW2016

    ChristianvdW2016 Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie bij de voorwaarden ook Brussel genoemd worden als vertrekplaats, dat maakt het voor Nederlanders dan toch weer interessant :).
     
  6. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    "Per kaart verschillen de voorwaarden, maar bij beide kaarten krijg je Skypriority voordelen. Daarnaast kun je tickets flexibel wijzigen, mag je kosteloos ruimbagage meenemen en krijg je korting op je ticket met vertrek vanuit Frankrijk."

    Betekent dit dat ook flexiel wijzigen en kosteloos ruimbage meenemen alleen geldt op vluchten vanuit Frankrijk?
     
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    ja en ja, heb deze kaart vorig gekocht enkel en alleen voor de XP's. Mijn werkgever heeft een Bluebiz contract dus gisteren 20XP gekocht voor 159 Euro, die kaart ga ik verder niets mee doen...

    Toch iets handiger dan een "run" imho
     
    Menno vindt dit leuk.
  8. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Een wellicht stomme vraag: ik ben nu zilver. Ik ga zeker 180 xp halen en wordt dan goud. Om platinum te worden, moet ik dan in een keer 300 xp halen, of eerst 180 goud EN 300, dus vanaf nu 480 xp? Ik vermoed 'alleen' 300 xp, maar ik hoor graag of jullie het zeker weten ;-) Alvast dank!
     
  9. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Bij het behalen van goud worden er 180xp ingetrokken en staat de teller weer op 0. Dus op dit moment heb je 480xp nodig voor Platinum.
     
    Mark_ vindt dit leuk.
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist antwoord gekregen op de claim die ik in november had ingediend. Mijn koffer was in november een dag te laat en toen ze de koffer kwamen brengen bleken ze de verkeerde bij zich te hebben. Compensatie: toen 6 euro voor de door mij aangeschafte tandpasta en tandenborstel gekregen en vervolgens 5 maanden geen reactie. Een reactie gegeven op die claim via de site en die is geruisloos afgesloten. Op advies van de platinum lijn een claim ingediend en gisteren dus de reactie gekregen dat ik verder helemaal nergens recht op heb.

    Waarvoor was ik ook alweer in minder dan 22 maanden van Flying Blue Explorer naar Flying Blue Platinum gegaan? :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Het is triest. Naar mijn idee werd er vroeger véél makkelijker een compensatie geboden in welke vorm dan ook (Miles/€). Dat was in mijn silver en gold tijdperk. Of als je eenmaal platinum bent, dat ze hun best niet meer hoeven te doen? :oops:.

    Laatst ook geklaagd over een stoelwijziging naar minder beenruimte en een defecte noicecancellation bij AF op intercontinentale business vlucht.. Reactie: "We consider customer feedback such as yours, as one of our most loyal Elite members, to be very important as it highlights areas where we are falling short of passenger expectations." Geen enkele compensatie ontvangen.

    Bericht was ondertekend door (geen grap)...

    Best regards,
    Princess L**i Ar*****en
    KLM Customer Care

    Die koninklijke luchtvaartmaatschappij nemen ze dus wel erg serieus, zelfs op de klantenservice :D:D:D
     
    FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Stel: je legt de prijs vast van een reis voor drie dagen. Maar boekt nog niet. Wat gebeurt er dan als de prijs van een ticket daalt. Kun je dan boeken voor de lage ticketprijs, of zit je 'vast' aan de prijs die je hebt vastgezet?

    Heeft iemand dit wellicht eens meegemaakt?
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Dan boek je voor de nieuwe prijs. Je betaalt de vastgelegde tickets niet en die vervalt gewoon na 3 dagen. Het zijn dan 2 verschillende boekingsnummers
     
    Dan1 en michiel1 vinden dit leuk.
  14. GijsO

    GijsO Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Heeft er iemand ervaring met het claimen XP op vluchten die langer als 6 maanden geleden zijn uitgevoerd? Zijn er wel eens uitzonderingen gedaan voor zover jullie weten? Ik heb namelijk een mooie reis gehad met Delta geboekt. Amsterdam --> Nassau Bahama's, met stopover in Atlanta op de heen weg en New York op de terug weg en alles in bussiness class. Nu zijn deze miles wel bij geschreven op mijn Delta account maar mijn XP nooit bij KLM. Ik kijk niet vaak maar nu kom ik er achter dat ik net te laat ben met claimen, KLM helpdesk zegt nu gewoon simpelweg dat ik pech heb. Maar aangezien Delta skyteam is had ik verwacht dat dit automatisch was bijgeschreven op mijn KLM account. Ik ben al 7 jaar Platinum sky team member. Heeft iemand het ooit voor elkaar gekregen om dit recht te zetten?
     
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Als de miles bij Delta zijn bijgeboekt dan zul je XP niet bij FB krijgen lijkt me.
     
    Ready2Board, Ambtenaruh en DirkOnTour vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Dank!
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Om de 1 of andere reden is het mij nooit gelukt om in KLM's Dreamliner te vliegen.

    Uiteindelijk zou ik op de vlucht BOG-AMS half mei m'n vuurdoop krijgen.
    Krijgen, want vandaag zie ik dat er een change is naar een oude 777-200:mad:

    De nieuwe business in de 777 lijkt me mooi maar nu pis ik kennelijk buiten de boot. Toch maar omzetten naar de indirecte vlucht met AF in de 350-900...?

    Chat leverde op, kiezen voor AF zelfde dag kost 183 euro, KLM een dag later met de 787-10 164 euro.. Op die manier draai je je klanten wel een poot uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michiel1 vindt dit leuk.
  18. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Ik had een week geleden precies hetzelfde scenario op die route. Ik was geboekt in PE, dus een downgrade naar Eco op de 772.
    Gelukkig was 10K nog vrij, daar kan ik goed zitten.
    Een dag later was ik daar ook van af gehaald en in het midden van Eco comfort geplaatst :mad:.
    de reden was "operationeel", zal wel een ouder met baby zijn geweest vermoed ik ivm het bulkhead van rij 10.
    Ik was zo pissed off dat ik de vlucht naar een dag later heb geboekt op de 787.

    Note: de aangeboden compensatie voor de downgrade was niet slecht: 75% van de fare zou vergoed worden. Maar dus niet gedaan.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. gmendes

    gmendes Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben nu Gold en ga waarschijnlijk mijn status niet kunnen behouden omdat ik ~40 XP te kort kom. Als ik terug ga naar Silver, houd ik al mijn XP, gaat er 100 af of kom ik terug op 0 te staan? Bedankt voor jullie hulp!
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    In dat geval hou je er 40 over en begin je het nieuwe jaar als silver. Er zijn echter genoeg opties om die 40XP nog binnen te halen zonder te vliegen. Denk hierbij aan de Discount Pass van Air France (20XP) Amex card of doneren van miles aan goed doel of het kopen van SAF.
     

Deel Deze Pagina