Heerlijk als je een gratis upgrade krijgt, en op een Europese vlucht helemaal. Ze kunnen namelijk ook BC rijen gebruiken voor Economy.
Als dat had gekund dan had men de bc rij wel weer een rijtje naar voren gedaan, dat gebeurd soms aan einde van het check-in proces. Als je echter 3 rijtjes bc hebt en 9 passagiers dan kan je dit niet doen, of he moet 1 bc passagier gedwongen moeten downgraden. Dan is het goedkoper om bijvoorbeeld 2 of 3 upgrades een wanders box te geven dan een ongelukkige bc passagier te krijgen die je ook een vergoeding mag betalen. De German Airways toestellen hebben wel een fixed business klasse, in totaal maar 96 stoelen dus uit of naar Dusseldorf ben ik in 95% van de gevallen ge-upgraded, soms als enige vaak met een stuk of 4-6 personen.
Vraagje over status op het moment van vertrek: ik heb via Amex FB Platfor2 ook mijn vrouw FB Plat gemaakt. Ik heb deze kaart inmiddels geannuleerd want privé 2 Amex kaarten (gewone Plat plus een FB Plat) kosten samen 120 Euries per maand en dat vind ik toch wel erg zout. Kwalificatieperiode eindigt eind april, we hebben daarna nog wat vluchten staan. Hoe werkt dat met de status? Ik neem aan dat ze een soft landing naar FB Gold krijgt, wat voor gevolgen heeft dat voor de stoelreserveringen?
Klopt, je krijgt dan een soft landing. In ons geval liep platinum nog door tot het einde van het jaar. Daarna gelden de regels voor Gold.
Ik had het in Argentinië ook en het fijne van Aerolineas Argentinas was dat ze "echte" business class stoelen gebruiken. Het zijn eigenlijk fauteuils; brede, zachte, stoel met meer beenruimte. Heel jammer dat dat binnen europa vrijwel niet meer voorkomt. Volgens mij is Air Serbia de enige die nog met dit soort business class vliegt.
Ik dacht dat ITA die alleen op medium-haul ging inzetten en tijdelijk in Europa met die configuratie vliegt maar goed, niets is zeker met ITA
De xp van mijn vlucht naar BCN afgelopen zaterdag zijn vandaag bijgeschreven. Vreemd genoeg was de saf niet bijgeschreven, maar na een telefoontje naar de Personal Assistance lijn was dat snel opgelost.
Heel leuk!..AMS>MUC gisteren. Ik en mw. Night allebei net vooraf geupgrade naar de Wandersbox locatie. Ik werd overigens vooraf "bestookt" door smsjes en mails (zelfs vanuit AF voor een KL vlucht) om een upgrade te nemen a 89 euro p.p. . Niet gedaan en nu zitten we er toch. Wij zijn momenteel allebei Gold.
Bij dit soort upgrade tarieven weet je gewoon dat economy nagenoeg vol zit en ze proberen om passagiers over te halen. Ik die nimmer een betaalde upgrade en 7 van de 10x zit ik er toch. Op de route van Istanbul naar Amsterdam wanneer men tarieven doet tot €119 krijgen ze deze op een vlucht van 3 uur wel verkocht, op het stukje Amsterdam - Düsseldorf voor zelt €39 zijn er nagenoeg geen gegadigden, terwijl dat voor een statusloze passagier ivm loungetoegang best interessant is.
Genereus vergoeding gekregen betreft het niet functioneren van de wifi dat €18 kostte. Optie was €200 korting op de volgende vlucht of 44k miles. Ik ben voor de miles gegaan. Wat zouden jullie doen?
Goede deal @Jack of all trades! Dit is natuurlijk een no brainer voor elke IF'er, je pakt de miles Op basis van mijn eigen berekeningen* kom ik uit op een waarde van €0,0090 per mile bij award tickets en €0,0050 bij stoelkeuze, lounge toegang & stoelupgrades. Dus in jou geval een potentiële waarde van €220 ~ 396,56 * rekenmethode, ik zoek vluchten op in euros en exact dezelfde route als award ticket. Vervolgens pak ik als waarde van de betaalde vlucht minus de te betalen belasting van de award vlucht, dit deel ik door het benodigde aantal miles = waarde per mile.
Heb je hier zelf een klacht over ingestuurd? Zeker genereus. Ik werd op mijn afgelopen AF vlucht in business van 1L (bulkhead, veel ruimte) naar 2L verplaatst (standaard ruimte) en had daar ook nog een defecte noicecancelling headset. Daarover een mail gestuurd, maar behalve 'sorry, jammer voor je' geen enkele compensatie.
Heb zelf regelmatig het niet werken van wifi geclaimd en kreeg steeds 18 euro terug. Zo te zien hebben ze de fout gemaakt om IFE te vergoeden ipv Wifi
Dat staat ook in de mail inderdaad. Ik vermoed dat het om een long haul vlucht gaat, waar een kapotte IFE zwaar weegt. Maar normaal gesproken word je dan eerst verplaatst naar een andere stoel, waar het wel werkt. Ik had ook dezelfde vraag als hierboven voor @Jack of all trades : of je de klacht zelf hebt ingediend, of de purser dit aan boord heeft aangevinkt op de ipad?
Nu heb je regelmatig dat er op de seatmap een paat stoelen niet beschikbaar zijn, maar op één van mijn terugvluchten in januari volgend jaar zijn er plots 95 stoelen niet bechikbaar... Zou natuurlijk een schoolreisje kunnen zijn of kan dit op wat anders duiden...?
ligt er ook aan waar ze niet beschikbaar zijn, als het allemaal de laatste rijen zijn is de kans groot dat er mogelijk een kleiner toestel wordt ingezet.
Het begint eigenlijk zo'n beetje na de voorsectie tot de achterste stoelen. De middenrij is op een paar na nog wel beschikbaar. Toestel is nu een A330-300. Heb dit nog niet eerder meegemaakt op deze route.