Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Bij het boeken met punten van een enkeltje GRU-AMS met KLM was Economy 88k of Premium Comfort 66k (+10e taxen), top deal! Heb zo'n verschil niet eerder gezien.
     
    michiel1, Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ja tax vanuit Brazilië is heel erg weinig. Heb tijd terug nog overwogen om van Argentinië naar GRU te vliegen ivm het grote verschil in tax, maar uiteindelijk toch maar 200 tax betaald met 40.000miles in PE vanuit EZE. Vond ik ook wel een prima deal.
     
    michiel1, Ruut en Ties vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Die winkels die er aan meedoen zijn nou niet echt interessant als ik even snel kijk... :oops:
     
    michiel1, Ready2Board, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik koop normaal ook niet bij OFM, maar toevallig zag ik twee jassen in de aanbieding voor € 100,- per stuk. Had ze net gekocht, voordat deze actie naar buiten kwam. Beetje jammer :(
     
  5. timtreurniet

    timtreurniet Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Zojuist kreeg ik het bericht dat ik vanwege gear change ben gedowngrade van PC naar E op mijn BKK-AMS vlucht van morgen. Heeft iemand ervaring met de compensatie die je krijgt? Het lijkt mij dat ik alleen voor het segment BKK-AMS compensatie krijg nadat ik AMS-BKK gewoon in PC heb gevlogen, maar uit de communicatie van KLM kan ook worden opgemaakt dat 75% van de gehele ticketprijs wordt gecompenseerd. Onduidelijk allemaal.
     
  6. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben op zoek naar de meest actuele Business class stoel informatie van alle type toestellen van KLM (B777, B787, A330)
    Denk aan full-flat lengte, breedte, beeldscherm grootte etc..

    Waar kan ik die vinden? die informatie staat niet op de KLM website.
    Of kan ik van de informatie uit gaan die op Seatguru staat?
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    AeroLopa is je vriend, toestel aanklikken en naar beneden scrollen.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  8. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor de tip, alleen bij de A330 zie ik niet de stoel informatie terug.
     
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    De pas geintroduceerde optie waarbij je airmiles om kunt zetten naar FB is waarschijnlijk al weer een stille dood gestorven aangezien de optie nergens meer terug te vinden is.
     
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Vriend van mij heeft dit gehad toen zijn vlucht naar CDG was geannuleerd en hij alleen nog Economy kon worden overgeboekt naar de rechtstreekse vlucht vanaf AMS naar BKK. Hij heeft een dubbele compensatie gehad: voor de annulering en voor de downgrade. Hoeveel weet ik niet precies maar het was een mooi bedrag. Advies: bellen met KLM en niet mailen. Dan maken ze een dossier aan en bekijken ze jouw case.
     
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Vorig jaar een downgrade gehad van PC naar E bij KLM op ATL-AMS, ook door wijziging van toestel. De compensatie voor de downgrade vond ik maar matig, iets van 300 euro, misschien omdat het ook een relatief voordelig PC ticket was?
     
  12. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Het was mij ook al opgevallen dat zowel Airmiles inwisselen voor een KLM Holidays voucher als Airmiles omzetten naar FB miles beide niet meer mogelijk was.

    Blijkbaar is de melding dat het om 'technische redenen' niet meer mogelijk is om miles om te zetten nu ook verdwenen...

    https://insideflyer.nl/forums/threads/flying-blue-kl-af-kq-sb-ro.43/page-338#post-121569
     
  13. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    https://www.aerolopa.com/kl
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Iemand een idee hoe lang het duurt voordat XP/miles na een ITA vlucht worden bijgeschreven?
     
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Een paar weken geleden ging het niet automatisch, maar na een claim via FB was het binnen een uur rechtgetrokken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Bij mij stonden de XP's voor een ITA vlucht in Januari binnen een dag na de vlucht erop. Maar inderdaad als je een claim doet via FB worden de xp's binnen no time rechtgetrokken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    De 15 XP's van de 1e lag van de heenvlucht heb ik inmiddels binnen.
    Vanavond aangekomen, nu de rest nog.

    Was even spannend of ik m'n aansluiting wel zou halen van FCO naar LIN. De lag van FLR had bijna een uur vertraging en de FA gaf aan dat het krap zou worden en ik bij aankomst maar direct op de monitor moest kijken welke gate ik zou vertrekken.

    Dat bleek gate 31.
    Juist, het toestel dus waar ik net uitstapte:rolleyes:
    En weer terug naar m'n stoel 1A...
     
    michiel1, lloydje33, MilesHunter en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ha! Goed verhaal! :) Lijkt me ook apart voor de bagage mensen: laat deze koffer maar liggen! :D

    ik ga het zien deze vrijdag of alle overstappen gaan lukken en of mijn koffertje het ook haalt! Zin an!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik dacht recent al dat ik scheel keek, maar niet dus. Ook van Flying Blue naar Airmiles is niet meer te doen, ondanks dat het nog wel op de overzichtspagina staat bij FB. Maar klik je erop kom je dus niet verder.
    Gelukkig toen gelijk toegehapt.. Maar wilde net weer een zootje Airmiles omzetten naar FB.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Maar de oude mogelijkheid Earnonline Shop for Miles is nog steeds in de lucht.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina