Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Het is weer zo ver. Ik kijk naar award boekingen voor Ibiza en in het maandoverzicht staat elke dag beschikbaar voor 7.500 miles, echter als ik dan op verschillende dagen klik is het minimaal aantal miles 17.500. Heeft het nut om FB hierover te contacteren of zal het daadwerkelijke aantal miles dus echt 17.500 zijn en niet 7.500? Het lijkt me zelf van niet.
     
  2. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    nee dat heeft geen nut.
     
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Het is vandaag 1 maart, en mijn kwalificatiemaand voor Flying Blue is ook Maart. Ik heb met opzet gewacht tot vanavond om 2000 miles te doneren om van 299 XP als Gold member naar 300 XP te gaan en daarmee als Platinum over twee weken op reis te gaan met ITA (in plaats van dat ik dus pas Platinum zou zijn na mijn heenreis).

    Wat een klein Platinum feestje voor mijzelf had moeten zijn is uitgedraaid op weer een IT-fiasco met onze blauwe vogel. Helaas kan KLM niet goed kalender lezen, en denken zij dat de laatste dag van de maand Maart, 28 februari is. Mijn Platinum periode eindigt incorrect op 28 februari 2025 in plaats van de laatste dag van de (her)kwalificatiemaand, wat dus 31 maart 2025 zou moeten zijn.

    Ik ben namelijk op 22 maart 2023 van silver naar gold gegaan en in mijn KLM app stond (tot zojuist) dat ik 300 XP moest verzamelen voor 31 maart 2024 om Platinum te worden. Helaas denken ze bij de Flying Blue info lijn dat een kwalificatie 365 dagen loopt (dus van 22/03/2023 tot 22/03/2024) maar dat is dus niet zo. "U hebt nog mazzel gehad dat u vanavond nog Platinum kon worden, want uw Gold periode liep eigenlijk gisteren af!" aldus de dame aan de lijn:rolleyes:
    Screenshot 2024-03-01 at 8.08.35 PM.png
    Uiteindelijk na een hoop geharrewar heb ik een e-mailadres van hen gekregen waar ik dus KLM de regels van Flying Blue mag uitleggen in de hoop dat ze mijn herkwalificatie dus corrigeren naar 31 maart 2025 en niet houden op 28 februari 2025.

    Man man man... wat een 2000 mile donatie aan de Ocean Cleanup wel niet voor bagger naar boven haalt...:mad:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen week heb ik per ongeluk een fout gemaakt bij het boeken. Gelukkig stond er op de website (en wist ik van het forum hier :D) dat je binnen 24 uur gratis kunt annuleren. Heb ook nog even achterna gebeld en er werd mij bevestigd dat die mogelijkheid inderdaad bestaat. Inmiddels is het al een week muisstil en zojuist zie ik dat ALLE verwijzingen naar de mogelijk om binnen 24 uur te annuleren van de website zijn verwijderd.

    Dat wordt dus weer spannend. Ik houd jullie op de hoogte van de afloop, maar hou er dus alvast maar rekening mee dat de optie niet meer bestaat…

    (gelukkig heb ik print screens gemaakt ;))
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2024
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  5. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Is dat niet alleen verplicht bij Amerikaanse boekingen, gedaan op de Amerikaanse website?

    Succes in elk geval! Als het op de website stond dan moeten ze zich eraan houden.
     
  6. FritsJ

    FritsJ Newbie

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik was op zoek naar een leuke trip met KLM Holidays om zo mijn Airmiles (via een kortingsvoucher) weer eens nuttig in te zetten. Kom ik erachter dat ze zijn gestopt:

    "Het is niet meer mogelijk om je Air Miles in te wisselen voor KLM Holidays. Heb je reeds een voucher gekocht, dan kun je deze binnen een half jaar nog steeds verzilveren."

    Oké, dan maar even mijn Airmiles omzetten in FB miles dan heb ik toch nog wat voordeel. Kan ik die optie ook niet meer vinden.....

    "Op dit moment is het om technische redenen niet mogelijk om je Air Miles/Flying Blue Miles om te wisselen. We werken hard aan een oplossing en verwachten deze functionaliteit zo snel mogelijk weer online te hebben."

    :(:(:(
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het geldt (of gold?) in elk geval ook vanaf NL of BE websites, nu zal het er ongetwijfeld mee te maken hebben met de ulti service want binnen een uur was het geregeld.
    Had het voor de zekerheid ook via de reguliere weg gedaan kreeg ik na 8 dagen antwoord dat er geen ticket was en dus ook niets vergoed kon worden…
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    IMG_6053.jpeg IMG_6054.jpeg In Singapore krijg je sinds kort toegang tot de Qantas - Oneworld Business Lounge indien je met ST Elite of Business vliegt. Stukken beter dan die andere lounge, gigantisch groot, 2 buffetten, 1 kok on demand deel, 1 wijn / koffie bar.
     
  9. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week zaterdag ben ik teruggekomen na een vlucht uit Bangkok met Saudia. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat de miles en XP miles worden bijgeschreven?
     
  10. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    ik ben er nogmaals achteraan gegaan via de klantenservice en men weet niet beter of de mogelijkheid om binnen 24 uur te annuleren bestaat nog steeds (voor alle bestemmingen). Waarom het dan van de website verdwenen is, blijft vooralsnog een beetje een raadsel.

    Tot vorige week stond er:

    Dat is sinds (eer)gisteren stilzwijgend aangepast naar:

    https://www.klm.nl/information/refund-compensation/cash-refund#how-to-request-a-refund

    Toch even iets om in het achterhoofd te houden! ;)
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Nog wat extra foto’s
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut, Sandor, ppt en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik kwam dit artikel nog tegen op de website van Up in The Sky: https://insideflyer.nl/klm-volgend-jaar-met-een-boeing-787-naar-aruba-en-bonaire/#:~:text=KLM heeft voor de winterdienstregeling,een Boeing 777-300ER ingepland.

    Voor de zomerdienstregeling 2024 staat ook een 787;
    https://insideflyer.nl/de-eerste-wijzigingen-voor-klms-intercontinentale-zomerdienstregeling-2/

    Heeft dit te maken met de vertraagde levering?
    Is overigens al bekend wanneer de overige 4 dreamliners geleverd worden dit jaar?
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb eind december tot half januari AUA geboekt maar volgens de boeking wordt het de oude A330....
     
  14. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Vliegende_Keep en Fripsmaster vinden dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  16. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Dat klopt, ik zie ook dat de A330 zover ik tot nu toe kan zien (tot zeker februari 2024) is ingepland en niet de 787, ik ben daarom wel benieuwd waar het artikel op gebaseerd was/is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Uiteindelijk worden er dit jaar niet 4 maar slechts 2 787's verwacht. Ik meen dat in augustus de eerste wordt verwacht....
     
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Zeker, dank daarvoor. Ik ga er al een tijdje blindelings vanuit dat je inderdaad de eerste 24 uur gratis kan annuleren, minus die 10euro boekingskosten (die ik overigens niet vaak heb m.d.a de duitse KLM website). Jammer weer dat ze dit stilzwijgend doen.
     
  19. jebje

    jebje Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Zelf ben ik geen Flying Blue member, maar kwam zojuist het volgende artikel tegen;

    FLYING BLUE LANCEERT ONLINE BETAALOPTIE FLYING BLUE+: 'SNELLER SPAREN VOOR UPGRADES'

    Ik kan de link helaas niet delen, het artikel is te vinden op de website luchtvaartnieuws.nl
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    https://flyingblueplus-shopping.flyingblue.com/
     

Deel Deze Pagina