Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb eind 2022 een aantal award tickets geboekt (telefonisch) en mij werd verteld dat je 10% van het aantal benodigde miles in de min kon gaan.

    Op mijn statement staat +8752 miles "Air adjustment" en die "negatieve" miles zijn meer verrekend. Het blijkt dus gewoon een gift te zijn.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Vloog donderdag met AF vanaf SIN. Daar gebruiken AF en KL nu de Qantas Business Class lounge ipv de Marhaba lounge.

    LaP passagiers gebruiken de Qantas F lounge.
     
    TimH en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Zo maar een algemene vraag, hoe lang van tevoren boeken jullie meestal je vliegtickets? als je vrij flexibel bent met je vertrekdatum (bijv. juni 2024) mijn ervaring leert dat je soms ook te vroeg je tickets boekt en de prijzen na boeking dalen.

    Google Flights is altijd ideaal om te volgen maar het valt me op dat de prijzen soms opeens heel hoog zijn en soms opeens naar beneden vliegen.. dus daar is ook niet altijd meer een pijl op te trekken.
    Uiteraard vraag/aanbod verhaal maar ik ben wel is benieuwd naar jullie ervaring.
     
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Planning van mijn klussen in het buitenland ligt vaak al een jaar vooraf vast, dus ik boek de tickets dan ook direct zodra het kan. Vaak ben ik dan ook flexibel in de dagen zodat ik het meest voordelige tarief kan kiezen. Als het kan dan maak ik wel gebruik van de BlueBiz optie om het tarief vast te zetten, een enkele keer is er dan later wel een iets lager tarief beschikbaar en maak ik dan een nieuwe boeking. Die vluchten volg ik altijd met Google Flights.

    Ook vakanties boek ik vaak vroeg (minimaal 6 maanden vooraf). Langere vakanties komen qua werk toch altijd in dezelfde periode uit en als de vakanties vastliggen kan ik het werk er mooi omheen plannen. Voor veel bestemmingen weet je het gevoelsmatig wel als je een gunstig tarief ziet. Gebruik soms wel de alerts op Google Flights om tarieven van een paar bestemmingen te volgen.
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  5. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Privé normaal nooit meer dan 4 maanden van tevoren. En dan hebben we de uitzondering: afgelopen oud en nieuw voor ±2k naar zuid Amerika geboekt eind augustus. Wel geluk gehad want daarna was het alleen maar duurder :rolleyes:
    Voor werk is het meestal een "moetje" en als het echt heel duur is vlieg ik economy.
     
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Nu tot 50% korting op aankoop van flying blue Miles. Goeie deal? Ik twijfel om een smak miles aan mijn account toe te voegen en daarmee een stap dichterbij een La Premiere ticket te zijn (mijn ultieme doel:))
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Het kopen van miles is bij Flying Blue echt in 99,9% van de gevallen geen goede deal, mocht je er nog een paar nodig hebben voor een redemption die je wilt boeken zou je het kunnen overwegen.

    La Premiere awards zijn onlangs gedevalueerd en significant duurder geworden, check https://www.flyertalk.com/forum/air-france-frequence-plus/2018552-af-la-premiere-outlook-184.html post #2756
     
    Ambtenaruh en MilesHunter vinden dit leuk.
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    hmmm nu dus ook niet, maak ik uit je verhaal op? Jammer dat alles altijd maar gedevalueerd wordt. Het voelt net als een soort straf voor mensen die later pas begonnen zijn met frequent reizen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb ze ook wel eens gekocht, maar enkel toen ik al een reward vlucht in optie had. 4 Business Retour voor 80.000 punten per stuk naar San Francisco. Dan is het het wel waard. Maar inderdaad, op voorraad nemen is riskant.

    Ik heb nu voor 600k voor 4 geboekt naar Mauritius. Die tickets kosten cash zo'n 12.000,-. Dus in die situatie was kopen ook wel weer handig geweest (maar ik had nog genoeg)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2024
    lloydje33, Ruut, FlyingBlob en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Ben Lipsey heeft op FlyerTalk gereageerd, het was een foutje en La Premiere is nu juist goedkoper geworden.

    Ik heb mijn AMS-CDG-SIN gratis geannuleerd (door nieuwe Plat/Ulti voordeel geen €50 annuleringskosten per ticket meer) en opnieuw geboekt, zo 90/K miles kunnen besparen.
     
    Ambtenaruh, FlyingBlob en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand toevallig ervaring met een overstap op Curacao en Winair?
    Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen en of dit allemaal soepel verloopt ook qua bagage enz.
    upload_2024-2-18_15-28-50.png

    ps.
    Enige tijd geleden had ik het over de Airbus A330 van KLM dat deze nog de oude Business/Economy class heeft en dit nodig aan een upgrade onderworpen zou moeten worden.

    Ik heb ter oren gekregen dat deze toestellen toch ook nog geüpgraded gaan worden, in ieder geval de economy class datum is echter nog niet bekend.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
    Miles + Cash

    KLM zegt dat je 'tot 25% van je ticket met Miles kunt betalen'. Wat mij opvalt is dat het maximum aantal Miles, nooit je volledige saldo is. Daamee fluctureert de waarde per Mile (vanzelfsprekend).

    Weet iemand of dit gekoppeld is aan je boekingsklasse of andere variabelen, zoals bijvoorbeeld vraag en route?
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Een vriendin van mij vliegt deze week met haar vriendin in 1 boeking met KLM.
    Zij is Skyteam Elite plus bij Delta.

    Dat Skyteam Elite Plus is door KLM in de boeking verwerkt. Heeft haar vriendin in dezelfde boeking nu ook Sky Priority?

    Volgens de KLM-chat kunnen ze samen inchecken bij de SP balie...

    Het zou een beetje lullig zijn als ze na het inchecken uit elkaar gaan en elkaar weer ontmoeten bij de ingang van de lounge....
     
  14. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Officieel kan volgens mij alleen degene inchecken bij SP die ook echt die status heeft.
    Maar mijn ervaring is dat ze eigenlijk nooit echt moeilijk doen.
    Ik heb zelfs 1 keer gehad dat me medereizigers ook SP kregen (bagage) terwijl ze de status niet hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Binnen dezelfde boeking krijgen alle passagiers SP, ook als één van de twee geen status heeft. Beide BP's hebben het rode SP logo, en passagiers kunnen onafhankelijk van elkaar bagage afgeven en door security via de SP balie en route.
    Alleen bij de lounge moet de statushouder de non-statuspassagier als gast meenemen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    In mijn boeking voor deze maand AMS-BKK en volgende maand BKK-AMS in W waren de stoelindelingen sinds een paar weken ook niet meer zichtbaar.
    Ben FR24 gaan volgen, en er gaat nu regelmatig een toestel zonder W naar BKK, ook ongepland. Voor mijn reisdata was het vooralsnog nog mèt W, maar ik wilde geen risico nemen en heb in ieder geval de heenvlucht vast gewijzigd naar AMS-CDG-BKK. De terugvlucht houd ik angstvallig in de gaten.
     
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Weet je dit zeker? Ik ben afgelopen november als plat met 3 explorer vrienden op één door mij gemaakte boeking met KL op pad geweest. De 3 anderen kregen wel zone 2 maar geen SP op de boardingpas.
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  18. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Yep: in januari met een explorer collega gereisd. Op zijn digitale instapkaart stond ook het skypriority logo. Ik zat al in de lounge toen hij aankwam op Schiphol en hij kon de snelle SP route volgen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Dan is dat blijkbaar veranderd, bij mij hebben medereizigers nog nooit SP gekregen. Waren het niet toevallig EC tickets met een flex tarief? Daar zit ook SP op.
     
  20. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Nee, light tarief.

    Heb de oude boarding passes van andere vluchten in 2023 opgezocht in google wallet: precies hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina