Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Vergeet niet een derde categorie, locals die tickes cash betalen (kan daar nog: afrekenen op het KLM kantoor op de luchthaven) en vervolgens op teenslippers met een strak t-shirtje en korte broek in de biz plaatsnemen.

    IPBers zeer zwaar vertegenwoordigd, ook in economy trouwens. Sommige vluchten meer dan 30 personen, met name Curaçao, hoewel CPT nu concurreert. Erg benieuwd wat er op die Curaçao-route gebeurt overigens, nu Corendon ook zelf is gaan vliegen. Corendon had meer dan 200 stoelen per dag op de KLM-vluchten en de eigen vluchten worden nu voor 398 euro retour aangeboden, terwijl KLM in de meest recente aanbieding, real deal dagen, 709 euro vroeg.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik reis 95% van de tijd economy en voor mij is die Airbus perfect, ook als ik alleen reis. Het scheelt enorm of er één persoon naast je zit of twee.
     
    Urbanjazz, Robinho en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    De vlucht naar AUA zit meestal behoorlijk vol.

    Wel herkenbaar wat je zegt, ik ga nu vaker richting Colombia (AF A350) en minder vaak naar AUA...
     
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Nou, dan mag je wel verdomd goed je best doen. Ik heb 6 willekeurige data geprobeerd en het verschil is nooit meer dan 50,-. En KLM komt ook wel eens goedkoper uit. Alleen in Maart zijn er 2 dagen dat je een enkeltje voor 199,- kan krijgen, maar lukt je dat al niet voor de terugvlucht.

    Gemiddeld ben je bij Corendon ook 700,- kwijt voor het basistarief, maar in de zomer gewoon 1300,-.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    A330 vind ik een heerlijk toestel, en de Economy van de -200 is dikke, dikke prima. Alleen die in de -300 is echt wel te oud, en dat entertainment systeem is nog maar de vraag of dat het nog 5 jaar het volhoudt. Mijn TV uit 2005 doet het ook niet meer. :p

    Ik heb ook dat als ik voor mijzelf of vrienden / familie boek naar CUR, KLM altijd goedkoper is of maximaal een tientje scheelt met Corendon of TUI. Voor mij dan een no-brainer voor alleen al de gratis koffer.

    @arjen05 er stond inderdaad dat bij de Real Deal dagen het vanaf €709,- was, echter heb ik een paar data in April voor een vriend voor €645,- kunnen boeken. Eindelijk weer een beetje een 'pre-corona prijs'.

    Ik merk alleen niks van de 5 Corendon vluchten per week als het gaat om drukte aan boord van het vliegtuig. Het zit nog steeds bom en bomvol. Heb ik dan wel mazzel gehad de afgelopen 2 keer zowel heen als terug een middenstoel vrij te hebben. Krijg het idee dat ze de middenstoel zo lang mogelijk vrijhouden bij Platinum leden? En anders gewoon erg veel mazzel. :)
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Heb al dagen last van een Seatmap probleem. Zowel via app als web. Selecteren van een andere stoel wordt bevestigd aan het eind van de flow, maar als ik terug ga naar app/web dan staat de oude stoel er. Als ik bel met pa lijn, dan zien zij wel de nieuwe stoel.
    Ook nieuw: in AF business class kan ik economy stoelen kiezen met meer beenruimte. Interessant.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Er is gisteren nog een extra update van de iPhone app gekomen: 14.4.1 . Misschien lost dat het probleem op. Ik had geen probleem met het selecteren van mijn stoel vandaag.
    Druk het appstore icoontje ietsje langer in, selecteer dan updates en ‘trek’ het scherm een klein beetje naar beneden zodat hij gaat zoeken naar updates.
     
  8. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou de A330 ook het liefste mijden, maar Bonaire kom ik graag en heb ik ook een klein appartementje dus wel leuk om er 1 of 2x per jaar heen te gaan.
    Nadeel is dat je weinig alternatieven hebt, ja ik kan via CUR en dan een vluchtje maken met Winair of Divi Divi naar BON.
    Maar de kosten lopen dan wel weer flink op en ik moet dan ook nog overnachten op CUR.

    A330 hebben ze wellicht ook ingezet omdat het meer vracht kan vervoeren, daar kijkt KLM ook naar en van de 777 afgestapt omdat ze dan de prijzen hoger kunnen aanbieden (minder stoelen, hoge vraag = hogere prijs)
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Die rij 10 wordt dan ingezet als business klasse, hoe voller het toestel zit hoe verder het gordijntje naar achteren gaat.
    Ik zit graag op stoel 10a maar soms zit ik opeens op stoel 11 om operationele redenen.
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Heb weer de oude Reward bookings layout en dus ook weer het maandoverzicht!
    Wellicht tijdelijk..
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    639
    Leuk Bevonden:
    466
    Trofeepunten:
    63
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Net reward ticket geboekt BKK-AMS 21 juli met een 777-200, zag met stoelkeuze de nieuwe BC layout. Zouden ze tegen die tijd ook al de 772's al hebben omgebouwd!?
     
  13. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Denk wel dat ze een heel eind zijn, inmiddels zijn volgens mij bijna alle 777-300 toestellen omgebouwd en daarna beginnen ze gelijk met de 200, de zekerheid heb je tot op de laatste minuut niet helaas
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Nee je spaart in 1 programma, of bij FB of bij Kenya Airways. Bij KQ krijg je gewoon XP en Miles als je bij Flying Blue crediteert.
     
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Inclusief de 773 die nu wordt omgebouwd zijn er nog 6 te gaan. Ze hopen dat voor eind maart te klaren. Daarna komen de 200's, de eerste kost pakweg een maand (certificatie) en daarna twee weken per vliegtuig.

    Ze zullen vast en heel eind komen maar waarschijnlijk blijft het tegen die tijd nog een gok, ook omdat de toelevering nog steeds een probleem is.
     
    FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.
  16. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Hoii

    Klopt het dat je in de min mag met je miles? Kan je dit dan zelf boeken of moet het telefonisch. Ik heb de goud status
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij las ik ergens dat dit voorbehouden is aan de ulti’s van deze wereld.
    Lijkt mij raar als ze het bij iedereen zouden doen want er is geen garantie dat de dan frequent flyer daadwerkelijk frequent blijft vliegen.
    Voor een ulti is die garantie er ook niet, maar daar zullen toch al wel wat toekomstige boekingen gemaakt zijn naast dat een gemiddelde ulti al heel wat geld naar KLM heeft gebracht.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Dat zou dan gewijzigd moeten zijn. Want je kon voorheen als Gold inderdaad in de min. Moest je voor bellen.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Nu Ultimate een officiele status is, is het miles krediet ook een officieel voordeel geworden. Maar dan voorbehouden aan Ultimates:
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  20. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist telefonisch geboekt en in de min gaan was geen probleem. Met gold status
     
    MoonJ, westi en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina