Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Leuk dat ze de website hebben geüpdatet en dat (Platinum) Ultimate nu een officiële status is. Wat wel nogal verwarrend is, is dat ze suggereren dat je ook als Gold member UXP kan verdienen, zie screenshot. En overigens vind ik dat hele UXP onzinnig en verwarrend. Ze hadden gewoon Ultimate 600 XP moeten maken: twee keer zoveel als Platinum wat dus echt een status voor de superveelvliegers is. Dat maakt het veel duidelijker dan XP’s met daar bovenop nog UXP’s.
    IMG_5227.jpeg
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Update: vandaag is het grijze balkje weer weg.
     
    TheFlyingMarco en Ruut vinden dit leuk.
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels antwoord van de beste heer Ben Lipsey (head of FB) op FT.
    > Voor Platinum is de 'grote verandering' inderdaad dat er geen annuleer/wijziging toeslag meer geldt op award tickets. 'Few other ones in the works too'.
    > M.b.t. La Premiere: "It means you can use miles to upgrade to P. Similar to booking an award ticket, which is also restricted to Plat and up."
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het zal wel een balans geweest zijn dat ze de Ultimate wel exclusief willen houden, want je wil niet dat er teveel passagiers zijn met die status omdat je dan ook de benefits moet uitbreiden in de lounges.

    Zoals ook al geoppeerd, eigenlijk zou er ook een minimum spend moeten zijn, dat is niet in mijn belang overigens, maar zou inderdaad wel begrijpelijk zijn vanuit een business point of view.
    Immers, iemand die ultimate wordt door daadwerkelijk veel te vliegen, bij voorkeur met overstap, maakt dus ook veel gebruik van lounges waardoor een dergelijk persoon veel duurder is dan de passagier die rechtstreeks Business boekt.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Super, wat een verandering. Dat motiveert mij echt om Plat te behouden.
    Aan de andere kant lees ik nu uit die tabel dat je geen miles overdraft meer hebt als Plat. Dus in feite minder benefits.
     
  6. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Zie mijn post 6159 in deze thread: ook naar klasse O, en met mijlen betaald: Nooit de XP ontvangen voor business.
    Wat doe ik verkeerd ???
    Zou ik dit kunnen opnemen met de Plat lijn?
     
  7. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlieg juist via Parijs om meer XP te verdienen en in een goede lounge te zitten in plaats van met een zelf gesmeerde boterham met pindakaas bij de gate. Anders was ik namelijk met Transavia naar Athene gevlogen voor 200 euro in plaats van via Parijs in Business Class voor 820. De luxe van de lounges is juist de reden dat ik of business class vlieg of juist mijn gold/platinum status wil hebben. Als ik zo goedkoop mogelijk ergens naar toe had gewild dan was ik wel een vaste klant bij easyjet, Transavia of Ryanair geworden. Dat had AF/KLM veel meer geld gekost dan mijn geschrans in de lounge.
     
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Daar is niets mis mee vanuit een passagiers oogpunt, en uiteraard is het frequent flyerprogramma een manier om klanten te binden en de veelvliegers te belonen met onder andere lounge toegang zodat het ook waarde heeft.

    De minimum spend heeft vooral betrekking tot het Ultimate gedeelte omdat je daar echt alleen de veelvliegers wilt hebben die ook veel uitgeven.
    Want een Air France - KLM kan namelijk veel meer verdienen op een Business Class of First Class passagier dan een Economy passagier in boekingsklasse G of X, met lounge toegang erbij, zeker als je het met overstap heen en terug doet dus in totaal 4 lounge bezoeken doet blijft er na aftrek van belastingen niet heel veel over van de ticketprijs.
    Die € 820 passagier met een overstap levert het uiteraard wel weer op. Maar je hebt er niets aan om veelvliegers een allerhoogste status te geven als ze per gevlogen mile maar heel weinig opbrengen.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    "Wat een fantastische Promo Rewards weer voor deze maand!"

    Said no one ever..
     
    MilesHunter, lloydje33, Jeroen23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil net SAF aanschaffen voor mijn aanstaande vlucht, maar ineens staat er niet meer in de (geüpdatet) KLM app dat flying blue members XP verdienen als je SAF aanschaft en hoeveel XP je verdient. Is het plots afgeschaft of het weer een KLM bug? (De app was laatst mijn retourvlucht vanuit kaapstad ook twee dagen kwijt)

    edit: zoals verwacht was het een klm bug en na vijf keer de app opnieuw starten stonden de XP’s er gelukkig weer bij vermeld
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2024
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Tja...
    Ver van tevoren geboekt zit ik op 1A in een AF A319, zie ik vandaag opeens een change naar een A220 en ben ik verplaatst naar 4F want de A220 heeft geen 1A:oops:

    Gevraagd om de vlucht een uur later maar dat kost dan weer 170 euries tariefverschil...
    Goed de A220 dan maar, ik ben benieuwd....
     
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Gister was Londen rush hour iets rustiger dan verwacht en arriveerde ik 1h45min voor m'n vlucht aan op LCY. Ik zag dat er een eerdere vlucht ging met erg veel stoelen nog vrij, 45 minuten eerder, en vroeg aan de check-in balie of ik niet die kon pakken. Zou me even 117 pond kosten (standaard tarief blijkbaar, maakt niet uit wie of welk ticket je hebt). Dat was het ook weer niet waard.

    Waarom doet KLM niet gewoon als perk voor bijv Gold of Platinum leden, dat als er plek is je op een vlucht eerder mee kan? In de U.S. is zo'n standby lijstje heel normaal en wordt ook erg veel gebruikt. Had echt verwacht dat hier niet moeilijk om gedaan zou worden, maar helaas dus wel.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Fijn vliegtuig is dat! Probeer dan een A stoel te krijgen, dan heb je 2 stoelen en geen buurman, met F alleen een middenstoel en een buurman. De stoel naast je is vrij aan die kant.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Helemaal mee eens. Maar het is wel KLM. Als je zelf wil bepalen welke vlucht met vrije stoelen je pakt, moet je trouwen met iemand die daar werkt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. platinumpd

    platinumpd Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3


    Staat er inderdaad nu bij alle boekingen. Alleen doorklikken nog niet mogelijk.
    1XP cadeau per geweigerde boterham?


    FlyingBlue image.png
     
    Ready2Board en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Yep, dat zag ik op de seatmap. Heb mezelf inmiddels naar 5A verzet;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Iemand bekend met de beste plekken in een Transavia 737? Ik heb het "geluk" dat mijn KLM vlucht met een Transavia kist wordt uitgevoerd binnenkort.
    Er zal geen BC zijn op deze vlucht dus kan gewoon rij 1 (ABC) of 2 (DEF) selecteren.
     
  18. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb jaren geleden dit weleens bij AF gedaan en daar was het geen probleem.
    edit: was wel een overstap van een long haul vlucht. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
     
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    In een ver verleden toen ik vrijwel wekelijks in Londen moest zijn deed ik dat regelmatig. Gate agent krabbelde dan de nieuwe stoel op mijn boarding pass en kon ik een eerdere vlucht nemen.
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Aha, volgende keer dan maar even aan de gate proberen ipv check-in balie!
     

Deel Deze Pagina