Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ja ben ik ook een keer bijna de mist mee ingegaan...als je niet oplet boek je gewoon een ticket voor een andere dago_O
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Merk dat het alleen kan binnen 1 land. Als je terugvlucht van de open-jaw een ander land is dan je outbound, dan kan je nog steeds geen mixed cabin boeken. :confused:
     
  3. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Voor diegene die al eens KLM / Premium Comfort hebben gezeten, hoe is het gesteld met de eerste rij achter de bulkhead? Heb je daar meer beenruimte dan de reguliere PC rijen of zit de bulkhead je voeten in de weg?

    (In het pre-PC tijdperk was de eerste Economy Comfort rij altijd erg royaal qua ruimte achter de bulkhead, waardoor je met de benen vrijwel rechtuit gestrekt kon.)

    Als ik de video van IF erop nasla wordt ik er namelijk niet echt wijzer op "slightly more space".

    Boeing 777-300
    777-300.png

    Boeing 787-9
    787-9.png
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Of er echt meer beenruimte is weet ik niet, maar met mijn 2.03m heb ik prima bij de bulkhead gezeten. Voor de andere rijen geldt wel dat de stoel voor je echt ver naar achteren komt, in de bulkhead stoel zit je voor mijn gevoel veel ruimer.
     
    ErwinLansing en theflyingrobman vinden dit leuk.
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Totaal debiel artikel meer clickbait achtig. Bekt goed KLM failliet en iedereen wordt wakker. Alsof er niet meer gevlogen wordt als de KLM verdwijnt. KLM 2.0 en 3.0 staan er binnen een week, Ryanair easyjet hebben toestellen genoeg en andere maatschappijen nemen long haul wel over. De linkse aktivisten nemen raar genoeg nooit de positieve aspecten van Schiphol mee in dit soort stukken, de duizenden bedrijven die import export bedrijven en waar wij als veelvliegers keihard voor werken. De internationale bedrijven die hier een (hoofd) vestiging hebben door de uitstekende verbindingen. De economische boost die alleen mogelijk is door het internationale netwerk van Schiphol/KLM. Het Parool moet zich schamen dat ze zon tendentieus prul artikel plaatsen.
     
    ErwinLansing, r0n, Menno en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Als deze man oprichter is van petities.nl, zoals genoemd, is hij tegen wel meer dingen dan alleen KLM :)

    Maar het klopt dat D66 iets tegen de luchtvaart heeft. Als partij dan, want individuele toppolitici uit die partij zijn zowel in functie als in privétijd zeer graag geziene gasten op Schiphol. Alleen dat spreken ze niet uit, want het kost kiezers.
     
    r0n, Menno, MichaelNight en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Het irritante er aan is dat de hier genoemde positieve aspecten van Schiphol door dit soort activisten volledig worden ontkent. Hierbij gesteund door eenzijdig onderzoek door links-elitaire wetenschappers zoals die bijvoorbeeld aan de KUN werkzaam zijn (de KUN was al in de jaren 70 al een afkorting voor "Karl-Marx Universiteit Nijmegen"). Daar bovenop vinden zij een kritiekloze spreekbuis in de door D66 en Groenlinks-PVDA gedomineerde publieke omroep..
     
    r0n en Ruut vinden dit leuk.
  9. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    @Eagle bedankt! Dit doet me goed om te horen, dan houd ik mijn stoelkeuze bij de bulkhead aan :D
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Dit soort mensen hebben ook totaal geen idee wat voor vracht er mee gaat met passagiers toestellen. Vracht waar zij dagelijks van genieten en niet zonder kunnen. Deze linkse moraalriddertjes kunnen dan namelijk ook gedag zeggen tegen hun oh zo geliefde avocado's en andere groenten / fruit, want als die met het (vervuilende) vrachtschip meegaan, is alleen nog de pit over tegen de tijd dat het aankomt. :)
     
    r0n, Eagle, Sandor en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Iemand al gelukt het Miles maandoverzicht weer terug te toveren sinds de nieuwe layout?
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    BRU-HKG enkel vlucht in business met saf: 313 xp/uxp. Plat verlengd met 1 vlucht. Was €2.150 kwijt
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 25 jan 2024
    Urbanjazz, michiel1, ppt en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Nice!
    Totaalprijs?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat Flying Blue stilletjes de wijzigingskosten heeft verhoogd van €50 naar €70..
    upload_2024-1-25_21-20-1.png

    Ander dingetje wat me opviel is dat bestemmingen als Berlijn en London welke je voorheen (in 2022) voor 5500 miles had one way nu 7500 zijn.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Lekker weer :rolleyes:. 50€ was nog een OK bedrag om speculatieve boekingen te maken.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Wat ik me nu afvraag, je hebt Elite Plus bij een andere Skyteam partner en je zet je FF-nr in je KLM boeking.

    Ziet KLM dan dat je Elite Plus bent en krijg je dan vanzelf de perks die daarbij horen of moet je dit (mondeling) aangeven op de luchthaven bij check-in?
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Krijg je automatisch. Je miles (en XP) worden dan ook op dat programma geboekt, houd daar rekening mee.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ok, ik had destijds met de statusmatch van ITA een ITA vlucht geboekt in economy.
    Op AMS bij de check-in balie van KLM ging dat dus mis. Geen SP en ook de lounge toegang gaf discussie. Misschien kwam dat omdat ITA pas was toegetreden...

    Laatst een vriend geholpen die gaat vliegen met Delta. Contact met Delta liep prima en alles werd netjes in de boeking gezet zelfs zonder Delta account, hij maar ook zijn partner, zonder status zouden volgens Delta gewoon de Elite Plus voordelen krijgen. Advies was wel om dit te melden op AMS bij KLM tijdens check-in.

    Dus ongeacht welke Skyteam partner het is, de status zou dus zichtbaar moeten zijn, begrijp ik uit jouw reactie.

    Ik laat hier nog weten hoe het afloopt. Vlucht volgende maand en de ander in mei.
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Als je van te voren een ticket upgrade doet met miles, dan krijg je in principe XP per de nieuwe cabine klasse toch?

    EDIT: Ik heb voor 30.000 miles kunnen upgraden naar Business, in de O-klasse. Vorige keer toen ik een ticket upgrade deed kwam ik ook in O-klasse en daar kreeg ik toen de XP van J (wel cash betaald toen) dus ga er vanuit dat dat nu weer gebeurt.

    Prima prijsje te pakken gehad denk ik zo. €1.080,- voor een retour in Premium Comfort van AMS-CUR-AMS, en nu de heenweg dus geupgrade naar J voor 30k Miles. Kijk erg uit naar m'n eerste keer in de nieuwe BC op de 777.:)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2024
    michiel1, Elgertje, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Begin vorig jaar heb ik een ITA Airways retourticket AMS-LIN geboekt voor oktober 2023. Bij het maken van de reservering of bij het inchecken (dat kan ik mij niet meer herinneren) kon ik in ieder geval wél mijn FB nummer invoeren. Maar nu blijkt dus dat je pas vanaf november 2023 FB mijlen en XP krijgt voor ITA Airways vluchten (met AZ vluchtnummer). Waarom heb ik dan geen foutmelding gekregen toen ik mijn FB nummer invoerde ? Is het volgens jullie de moeite waard om alsnog FB mijlen en (10) XP te claimen ?
     

Deel Deze Pagina