Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Maar met gold heb je altijd wel de verdwaalde Platinum voor je die voor gaat bij operationele upgrades.
    Snap dat gold een prestatie os om te bereiken voor de gemiddelde passagier, maar er zijn er die daar 2-3 maanden maar voor nodig hebben.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik op long haul als Platinum ook nooit.
    En als je last-minute een upgrade aanvraagt kun je beter Explorer zijn....
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dan lag het gewoon aan hoe overboekt de vlucht was en is het toeval geweest dat het mijn eerste vlucht was sinds Gold.
     
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    De laatste tijd merk ik dat de prijs op Google Flights totaal niet overeenkomt met de prijs op de KL/AF site zelf. Google Flights geeft voor mijn itinerary bijvoorbeeld aan dat de totale prijs €681,- is via de airline website zelf, maar als ik dan erop klik dan kom ik op de KL website terecht welke het bedrag van €881,- aangeeft. Weet iemand of de reis op een of andere manier toch mogelijk is om te boeken voor de Google Flights-prijs?

    Een ander ding wat ik nu al 3 x ben tegengekomen in de afgelopen 3 maanden is dat de Air France website, sommige route opties via CDG niet weergeven terwijl je ze wel bij KLm kan boeken. In Oktober gaf de AF website hun eigen directe vlucht optie niet weer van AMS - DFW, en nu ik kijk naar tickets naar Miami geven ze 0 opties aan via CDG, terwijl ik op de KL website een stuk of 10 routes via CDG kan boeken (2 dagelijkse vlucht CDG-MIA). Heel vreemd.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Je zou het via ITA matrix kunnen proberen en vanuit daar doorlinken naar een OTA, maar dan boek je uiteraard niet via KL..
     
  6. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb collega's die Gold zijn. Meermaals meegemaakt dat zij wel een upgrade kregen en ik niet.

    Kan niet klagen hoor, ik krijg een upgrade bij 1 op de 3 a 4 vluchten. Sowieso minimaal 1x per maand.

    Dat is wel intra-europe, daarbuiten vlieg ik sowieso business. Mijn record was vorig jaar oktober, 4 upgrade op rij in 2 weken.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    ITA Matrix geeft ongeveer dezelfde prijzen aan als de KLM website, helaas...
    Vraag me af hoe GF dan aan die goedkopere prijs komt. Misschien een nasty trucje van KLM of traffic te genereren? :p
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Welke route, airline en status als ik vragen mag? Ik vlieg zeer regelmatig AMS-CPH en als ultimate kan er bij KLM nog geen flesje water vanaf. Overigens wel als de vlucht door KLC wordt uitgevoerd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Is niet te doen via de AF/KL websites. Ik doe het via ITA en vraag dan de PA of het boekbaar is en wat dan de uiteindelijke prijs is.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Voornamelijk AMS-AAL. Een vreemde route waarbij de kist soms gevuld is met 20 man en de volgende vlucht ramvol zit.

    AMS-HAM en AMS-BLL zijn ook vaak raak. Ik vlieg ook veel op BHX/LHR/EDI e.d. Daar krijg ik het nooit.
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Hoe doe je dat? Bij Multicity in de ITA Matrix kan ik niet per vlucht kiezen welke cabin ik in wil zoeken, alleen de preferred cabin voor de gehele itinerary...
     
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Beetje off-topic denk ik:
    Je vult je bestemmingen en data in, dan show advanced controls, bij extension codes vul je +cabin 2 in bij de vlucht die je in business wil.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Iemand enig idee waarom er zoveel vluchten naar BKK gecanceld worden?
    Ik begin m langzamerhand een beetje te knijpen voor mijn vlucht van volgende week..
    upload_2024-1-16_15-44-22.png
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Afgelopen vrijdag ging er een 777 tech en toen heeft men wat vluchten gerouleerd, die met enige vertraging wel konden vertrekken en is toen de Bangkok vlucht 'geofferd' omdat dat passagier en cargo technisch kennelijk kon.

    Op zich is het annuleren van een dergelijke vlucht wel vervelend voor een dagje minder vakantie maar is de vergoeding wel weer interessant natuurlijk.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Vind 3 cancelations wel opvallend namelijk. Maar idd is ook zo, voor 2 personen 600 euro pakken wil ik eigenlijk best wel een dagje voor opofferen
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Alweer een tijdje terug dat ik deze heb gepost. Eindelijk was het zover. Business class bij ITA Airways. First off, XPs en Miles zijn netjes bijgeschreven, vandaag 1 dag na de vlucht alles al binnen.

    Vluchten waren naar mijn mening prima. Cabinepersoneel was uitermate vriendelijk en heel actief. Vanaf AMS naar Milaan kregen we zelfs echte glazen!
    Had in reviews gelezen dat ze alleen papieren bekertjes gaven.
    Maaltijd was ook prima te doen. Was zowel in de ochtend als avond vlucht wel hetzelfde: broodjes, salade, dessert. Maar ik klaag zeker niet.

    The domestic flights waren wel heel simpel, de skypriority perks zijn leuk op het vliegveld maar aan boord hoef je inderdaad niet veel te verwachten.

    We hebben onderweg ook maar de lounges geprobeerd. Op Milaan en Rome, waren de ITA lounges qua voedsel voorziening identiek. Salade en paar warme gerechten. Wel leuk dat ze cocktails voor je maken, maar voor het eten zou ik in Rome voor de Plaza premium lounge gaan. Die hadden we op de terugweg bezocht, het was hier wel erg druk, maar je had veel meer keuze.

    In Turijn hadden we op de terugweg nog een lekkere warme chocolade melk genomen in de Piemonte lounge. Mocht je een chocolade liefhebber zijn, is deze zeker aan te raden! Ook is het uitzicht op de bergen heel mooi vanuit deze lounge.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt voor je review, heb nu al zin in mijn ITA vluchten in maart dit jaar;)
     
    RobinH en SanderDekker vinden dit leuk.
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet niet of het hier al besproken is, maar KLM heeft redelijk stilzwijgend de wijzig- en annuleer regels veranderd bij hun ticket opties. Light tickets kun je nu helemaal niet meer wijzigen, en de toeslag die je normaal altijd betaalde om te wijzigen bij Light tickets, zit nu op Standard tickets. Hier lijken ze de kant zijn op te gaan van het Amerikaanse 'Basic Economy' wat erg jammer is. Was ergens wel te verwachten, want de laatste paar jaar kon je in principe een Delta itinerary boeken in Main Cabin, voor de Basic Economy prijs als je het via AF/KL deed (Light ticket).

    Veel wijzigingen de laatste tijd welke helaas imo allemaal negatief zijn voor de passagier.
     
    Menno en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Uit de Telegraaf van vandaag: "Het was met name een dure dag voor luchtvaartmaatschappij KLM dat 75 vluchten moest annuleren, maar de helft ervan werd niet veroorzaakt door de sneeuw maar door een tekort aan piloten, aldus een woordvoerder tegenover De Telegraaf."

    Hoe ga je nu als passagier bewijzen dat jouw annulering (en dus vertraging) is veroorzaakt door de KLM en niet door de weersomstandigheden? Zo kan KL dus weigeren om vergoedingen te betalen.
     
  20. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Thanks voor je review. Ter bevestiging, de business class van AMS naar Milaan is dan dus ook 15 xp voor die ene leg, en domestic 6 xp?
     

Deel Deze Pagina