Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Voor de reis terug naar Brussel (ZYR) of Antwerpen (ZWE) altijd nog de XP ontvangen, terwijl ik nog nooit daadwerkelijk die trein genomen heb, wel duurt het meerdere werkdagen voordat je die 5XP erbij krijgt.

    Ik kan mij niet voorstellen dat op de heenreis KLM iets kan met het scannen van het ticket door het personeel van Eurostar.
    Want zelfs al zijn het moderne scanners die real time verbinding hebben zou dat betekenen dat die gegevens doorgezet moeten worden naar KLM, en zeker bij de korte overstappen zie ik niet in dat men kan garanderen dat alle systemen tijdig worden bijgewerkt.

    En belangrijker, hoewel de kans groot is dat je wordt gecontroleerd kan het zijn dat je niet gecontroleerd wordt en dan zou dat het probleem van de passagier zijn dat personeel van de Eurostar zijn werk niet (goed) uitvoert.
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Anderen die ook enorm erg de optie missen om op een open jaw ticket in gemixte cabines te reizen? Sinds +- 2 maanden, kun je niet meer bij een multi city ticket kiezen om bijvoorbeeld je outbound in economy, en je inbound in Business te boeken. Je kan bij multicity niet eens meer kiezen wat voor soort ticket je wilt (light, standard, flex, etc). Vind dit zo'n slechte aanpassing. Begrijp ook totaal niet waarom.
     
    Ready2Board en Ruut vinden dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Op zich zie ik deze toch wel regelmatig moet ik zeggen. Met de calender view kom je best vaak goede prijzen tegen. YMMV
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Azie/Afrika met KLM vooral terugvluchten praktisch onvindbaar voor 2/3 personen.
    Air France heeft sws veel vaker beschikbaarheid in het laagste tarief..
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Mijn indruk is dat dit niet aan een IT afdeling ligt die de visie niet doorvertaald, maar dat dit komt door verschillen in capaciteit tussen Air France en KLM.
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ook dit zal wel aan de bestemming liggen. Vorige week terug uit CPT kon ik BC met AF terug voor ok aantal miles (KLM 4-voudige)terwijl er evenveel stoelen beschikbaar waren volgens OTA.. en AF itt KLM niet elke dag CPT vliegt.
    Nu voor BKK aan het kijken en ook daar AF wel voor minimum veel beschikbaarheid en KLM praktisch niet, zelfde aantal stoelen per week.

    Wel zonde van het huisje en de extra overstaptijd :-(
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ik had laatst een vlucht van EZE naar AMS nodig en voor precies dezelfde vlucht was ik via de KLM site het veelvoudige kwijt dan via de AF site. Het betrof een KL vlucht via miles, heel apart hoe die prijzen verschillen.
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Noord Amerika heeft dan wel vaker beschikbaarheid voor laagste aantal Miles, maar voor BC bijna 300,- aan tax betalen voor vluchtje van 6/7 uur... kun je beter je miles in je zak houden en de XP's en Miles in Economy meepakken..
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Ik lees wat je zegt. Persoonlijk sta ik daar wat anders in. Voor 50/K + € 250,00 pak ik graag Business Class. Misschien heb ik makkelijk praten want XP's zeggen mij precies niets.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  12. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Is jullie ervaring dat, wanneer je FB Gold behaalt, je vaak een gratis upgrade krijgt de eerste vlucht daarna?
    Ik had dat zelf recent nml weg, voor (de eerste keer in mijn leven) een gratis upgrade naar WBC. Maar tegelijkertijd was de vlucht overboekt en was WBC super vrij dus weet niet of het daar aan lag.
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Begrijp ik zeker. Ik zou ook BC pakken in principe.
    Maar reis meestal met gezin met dochter van 8 en dan is Economy niet zo heel erg, naast elkaar beetje spelletjes doen etc. dan kom je de tijd nog wel redelijk door.
    Ben nu voor Toronto aan het kijken voor in juli en dan zijn we met zijn 3-en 300k miles en € 1.600,- kwijt voor BC en dan vraag ik me af of dat wel de beste value is.

    Zo heeft iedereen zijn eigen beweegredenen.
     
  14. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ik sprak gisteren met PA en zij vertelden dat "een dezer dagen" een nieuwe e-mail uitgaat met zogenoemde nieuwe benefits voor Platnium.

    Weet iemand al iets hierover?
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  15. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Calender view, waar hoe doe je dat?
     
  16. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Via de website. Datum leeg laten.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  17. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    "nieuwe benefits", zeer benieuwd...
     
    FlyingBlob en Ready2Board vinden dit leuk.
  18. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben nu bijna een jaar gold en heb nog nooit een upgrade gehad. Wel een gratis downgrade omdat de fantastische website van KLM niet werkte. Echt super leuk om naar Kaapstad in een economy stoel in plaats van Premium Economy stoel te zitten met krijsende kinderen in de rij voor, naast en achter je.
     
    Mikkel93, coenvh en Ruut vinden dit leuk.
  19. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Let op dat in de Calendar View niet altijd het juiste aantal mijlen zichtbaar is - je moet dan op elke datum controleren wat de goedkoopste optie is
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.401
    Trofeepunten:
    483
    Het is inderdaad niet perfect. Partner Airlines komen ook niet naar voren terwijl dat soms goedkoper is.
     

Deel Deze Pagina