Voor de reis terug naar Brussel (ZYR) of Antwerpen (ZWE) altijd nog de XP ontvangen, terwijl ik nog nooit daadwerkelijk die trein genomen heb, wel duurt het meerdere werkdagen voordat je die 5XP erbij krijgt. Ik kan mij niet voorstellen dat op de heenreis KLM iets kan met het scannen van het ticket door het personeel van Eurostar. Want zelfs al zijn het moderne scanners die real time verbinding hebben zou dat betekenen dat die gegevens doorgezet moeten worden naar KLM, en zeker bij de korte overstappen zie ik niet in dat men kan garanderen dat alle systemen tijdig worden bijgewerkt. En belangrijker, hoewel de kans groot is dat je wordt gecontroleerd kan het zijn dat je niet gecontroleerd wordt en dan zou dat het probleem van de passagier zijn dat personeel van de Eurostar zijn werk niet (goed) uitvoert.
Anderen die ook enorm erg de optie missen om op een open jaw ticket in gemixte cabines te reizen? Sinds +- 2 maanden, kun je niet meer bij een multi city ticket kiezen om bijvoorbeeld je outbound in economy, en je inbound in Business te boeken. Je kan bij multicity niet eens meer kiezen wat voor soort ticket je wilt (light, standard, flex, etc). Vind dit zo'n slechte aanpassing. Begrijp ook totaal niet waarom.
Interessant stuk over Flying Blue: https://viewfromthewing.com/air-fra...hhthJAmhLXgt-QMJIccUajkYPs6TuzGPZhNCee1yrOeDQ
Op zich zie ik deze toch wel regelmatig moet ik zeggen. Met de calender view kom je best vaak goede prijzen tegen. YMMV
Azie/Afrika met KLM vooral terugvluchten praktisch onvindbaar voor 2/3 personen. Air France heeft sws veel vaker beschikbaarheid in het laagste tarief..
Mijn indruk is dat dit niet aan een IT afdeling ligt die de visie niet doorvertaald, maar dat dit komt door verschillen in capaciteit tussen Air France en KLM.
Ook dit zal wel aan de bestemming liggen. Vorige week terug uit CPT kon ik BC met AF terug voor ok aantal miles (KLM 4-voudige)terwijl er evenveel stoelen beschikbaar waren volgens OTA.. en AF itt KLM niet elke dag CPT vliegt. Nu voor BKK aan het kijken en ook daar AF wel voor minimum veel beschikbaarheid en KLM praktisch niet, zelfde aantal stoelen per week. Wel zonde van het huisje en de extra overstaptijd :-(
Ik had laatst een vlucht van EZE naar AMS nodig en voor precies dezelfde vlucht was ik via de KLM site het veelvoudige kwijt dan via de AF site. Het betrof een KL vlucht via miles, heel apart hoe die prijzen verschillen.
Noord Amerika heeft dan wel vaker beschikbaarheid voor laagste aantal Miles, maar voor BC bijna 300,- aan tax betalen voor vluchtje van 6/7 uur... kun je beter je miles in je zak houden en de XP's en Miles in Economy meepakken..
Ik lees wat je zegt. Persoonlijk sta ik daar wat anders in. Voor 50/K + € 250,00 pak ik graag Business Class. Misschien heb ik makkelijk praten want XP's zeggen mij precies niets.
Is jullie ervaring dat, wanneer je FB Gold behaalt, je vaak een gratis upgrade krijgt de eerste vlucht daarna? Ik had dat zelf recent nml weg, voor (de eerste keer in mijn leven) een gratis upgrade naar WBC. Maar tegelijkertijd was de vlucht overboekt en was WBC super vrij dus weet niet of het daar aan lag.
Begrijp ik zeker. Ik zou ook BC pakken in principe. Maar reis meestal met gezin met dochter van 8 en dan is Economy niet zo heel erg, naast elkaar beetje spelletjes doen etc. dan kom je de tijd nog wel redelijk door. Ben nu voor Toronto aan het kijken voor in juli en dan zijn we met zijn 3-en 300k miles en € 1.600,- kwijt voor BC en dan vraag ik me af of dat wel de beste value is. Zo heeft iedereen zijn eigen beweegredenen.
Ik sprak gisteren met PA en zij vertelden dat "een dezer dagen" een nieuwe e-mail uitgaat met zogenoemde nieuwe benefits voor Platnium. Weet iemand al iets hierover?
Ik ben nu bijna een jaar gold en heb nog nooit een upgrade gehad. Wel een gratis downgrade omdat de fantastische website van KLM niet werkte. Echt super leuk om naar Kaapstad in een economy stoel in plaats van Premium Economy stoel te zitten met krijsende kinderen in de rij voor, naast en achter je.
Let op dat in de Calendar View niet altijd het juiste aantal mijlen zichtbaar is - je moet dan op elke datum controleren wat de goedkoopste optie is
Het is inderdaad niet perfect. Partner Airlines komen ook niet naar voren terwijl dat soms goedkoper is.