Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Voor degenen die regelmatig in de Provence komen: de lounge op MRS is gesloten. Het was al niet veel soeps, nets iets verder weg van waar AF vertrok, klein, en behalve voorverpakte broodjes en chips weinig eetbuffet. Die wordt verbouwd en dat duurt enkele maanden. Als je SkyPriority hebt kun je wel binnen een minuut of tien na aankomst op de luchthaven bij je gate zijn, dus niet echt een reden lang van tevoren te gaan, maar nu nog een minder dus.

    De route AMS-MRS is overigens sinds oktober overgenomen door KLC (was Hop!).
     
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar ook nog 10 vluchten van KLM per week naar CPT..
    Zit nu te twijfelen om AMS-CDG-JNB voor 89k in Premium te pakken, wel nachtvlucht... en dan JNB-CPT met Safair. Niet ideaal met kind van 8 :-(
    Hoop nog (tegen beter weten in) op een wonder dat AMS-CPT nog wat wordt..
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. MichelV

    MichelV Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Mmm, misschien dat ik via dit forum wat info krijg. Heb een reward ticket AMS-EZE via CDG geboekt en reeds gevlogen. Ik weet dat je dan geen Miles en XP spaart bij een geward ticket. Heb wel voor bijna 2800 euro SAF bijgekocht, om zo toch flink wat Miles (22k) en XP punten (279) te krijgen. Na mijn vlucht keurig in mijn account dat ik 0 Miles en 0 XP punten kreeg voor de geward vlucht. Van mijn SAF (apart EMD nummer) aanschaf zag ik niks. Na tijdje gebeld met FB Plat, maar die moest het doorsturen aan hoofdkantoor. Na daar ook niks van gehoord te hebben, nogmaals FB Plat gebeld. Supervriendelijke heer hielp mij. Het lukte hem om handmatig de Miles op mijn account te krijgen, maar bij de XP kon hij maximaal 60 XP punten bijschrijven. Hij zou dit verder ook bij hoofdkantoor neerleggen. Daar nog niks op gehoord, behalve dat toen ik zelf nogmaals belde, een andere medewerker zei " maar die SAF punten zijn toch bijgeschreven?" Ja, die 60, maar die andere 219 niet.... Feit is dat ik nu dus 22k Miles wel bijgeschreven heb gekregen, maar dat ik dus nog 219XP punten mis. Volgens medewerker FB hebben ze de laatste tijd meer van dit soort issues. Wil nog even paar weken wachten, maar vindt wel een beetje raar dat aanschaf en betaling SAF binnen 30 seconden geregeld was, maar vervelend dat ik er nu zelf best veel tijd aan kwijt ben, om mijn punten bijgeschreven te krijgen.
    Iemand goede tip?
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Heb je het al via de chat op de website van Flying Blue geprobeerd? Hier krijg je de miles/XP van SAF instant bijgeschreven
     
  5. MichelV

    MichelV Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor reactie. dat heb ik nog niet geprobeerd, en eerlijk gezegd zie ik op de FB webite ook geen mogelijkheid staan voor een chat. Misschien over het hoofd gezien, of gesloten in het weekend? Maar sowieso zou het toch telefonisch ook opgelost moeten kunnen worden?
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Probeer anders het regulier KLM nummer (020-4747747 en dan de FB optie. Die is open tot 20:00
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Dit is het enige ticket wat beetje normaal geprijsd is...hoe verzin je dit...
    [​IMG]
    Iemand nog een tip voor een ander startpunt? Brussel/Antwerpen uiteraard al geprobeerd.
     
  8. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    doet het helaas niet (meer)
     
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp weinig van de tariefstellingen van ITA, Economy vs Business... :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MichaelNight en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  10. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Gordijntje gaat gewoon heeeel ver naar achter :)
     
  11. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik zat te kijken om met FB miles een BC-ticket AMS-CMN (via CDG) retour te kopen, maar men vraagt er 138.000 miles voor. De kaartjes zonder de FB-miles kopen is iets meer dan 800 euro, als ik een snelle rekensom doe ben ik toch dief van eigen portemonnee om miles te gebruiken? Of ben ik ergens verkeerd gaan rekenen of vergeet ik "voordelen" om met miles te betalen?
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Award tickets met Miles zijn wijzigbaar/annuleerbaar tegen €50,- naar mijn weten. Dus een light cash ticket is minder goed te vergelijken. Maar met belastingen bovenop je Miles, lijken 138k Miles me erg veel voor een paar honderd euro fare.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Zeker, je vergeet een belangrijk voordeel: je mag bovenop je miles ook nog toeslagen in euro’s betalen, mogelijk meer dan 100 euro.
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, je krijgt zo iets meer dan een halve cent per mile. Als je goed zoekt heb je voor 140.000 een BC retour naar Azie. Maar dan moet je wel erg goed zoeken
     
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Was ik vergeten, dan wordt de waarde per mile nog lager. Bovendien spaar je met een betaalde ticket weer miles. For what it’s worth
     
  16. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Dan boek ik de tickets gewoon los, die toeslagen waren inderdaad iets van 160 euro bovenop de miles als ik mij niet vergis. Bedankt voor de vlotte reacties!
    Kan ik de miles beter tzt voor een betere deal gebruiken.
     
  17. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Wat is jullie ervaring met het nesten van tickets en flexibiliteit KLM i.g.v. vertraging?
    Ik wil een ticket nesten op ARN waar ik om 17:55 zou moeten arriveren (met ticket A), en om 19:55 vertrek heb op ticket B. Ik reis met ruimbagage.

    Stel dat mijn vlucht van 17:55 te laat aankomt, en ik de vlucht van 19:55 niet meer kan halen. Is AFKL dan zo vriendelijk mij te laten overnachten en om te boeken naar een vlucht een dag later?
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Voor zulke eigen keuzes heb je een reisverzekering, via Amex in jouw geval.
     
    Godenzoon14 en Menno vinden dit leuk.
  19. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Is het niet beter om dit aan de KLM PA te vragen? Heb er geen ervaring mee, maar officieel als het niet op hetzelfde ticket zit, dan heeft een maatschappij geen verantwoordelijkheid naar jou afgezien van de vergoedingen die gelden bij vertragingen langer dan X uur (4?) volgens EU regels, maar daar heb je natuurlijk niet heel veel aan.

    Even een check: de aankomstvlucht is niet toevallig dezelfde als de vertrek vlucht (zelfde vliegtuig weer terug)? Dat kan wel helpen want dan vertrekt je nieuwe vlucht ook gewoon later als je later aankomt, en zodra je in ticket B zit, dan is KLM wel weer verantwoordelijk voor een goede aankomst van jou op bestemming.
     
    Menno vindt dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ander ticket, dus jouw probleem. Zeker met ruimbagage zou ik dat niet riskeren. 2 uur is dan echt te kort.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina