Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik ken de ITA regels niet. Maar van de 3 vluchten met Air Europa heb ik ook nooit een XP gezien door verkeerde ticketnummers. Waaronder een Business retour in hun 787.
     
  2. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik had een vraag over XP's van een vlucht die mijn vriendin 2 weken geleden heeft voltooid. De XPs zijn nog niet binnen en ik denk ook niet dat deze binnen komen, zonder dat zij zelf actie onderneemt. haar XP teller zal begin januari weer naar 0 gaan. Stel dat ze deze XP's pas nadat haar teller op 0 is gezet aanvraagt. Zullen deze XPs dan nog worden toegevoegd aan haar nieuwe jaar, of gewoon in verval raken van haar afgelopen jaar.
     
  3. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik vlieg midden Januari, dus zal het dan ondervinden en zal mijn ervaringen wel delen. Iemand anders op het forum, die misschien eerder vliegt?

    Maar na alle berichtgevingen van flyingblue, neem ik gewoon aan dat de XP en Miles gewoon worden toegewezen. Zal wel heel vreemd zijn als dit niet het geval is want dan is het simpelweg misleiding.
     
    FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Spannend!

    Ik boekte juist ITA vanwege wat extra XP's.
    Zouden ze ze niet uitkeren dan is de informatie op de FB-site misleidend en misschien wel frauduleus.
     
  5. RobinH

    RobinH Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Nog een ander punt, waar ik net achter ben gekomen. Blijkbaar is het rendabeler om voor miles, met partners te vliegen dan met KLM/AF zelf. Kreeg 23000 miles voor mn vlucht naar Jakarta, via Saudia Airlines. Met KLM heb ik over diezelfde vlucht een jaar geleden maar 3000 miles ontvangen. Ik ben nog een redelijke newbie, maar dat vindt ik toch wel opmerkelijk. Dat je met je eigen spaarprogramma minder punten krijgt als je via je eigen maatschappij vliegt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    AF/KLM deelt de miles op basis van ticketprijs uit, sommige partners doen het op basis van gevlogen afstand. Relatief goedkope tickets over lange afstand kun je dan beter daar kopen. Dure tickets koop je dan weer vaker rechtstreeks bij AF/KLM
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb dit uit eerste hand van (een van) de flying blue medewerkers die dit bedacht hebben. De eerste 300 XP wordt niet als surplus gezien, maar voor herkwalificatie voor het jaar erop. De 300 XP erboven wordt als surplus gezien, omdat je die XP niet nodig heb om opnieuw te kwalificeren. Je kan dus tot 600 XP op je teller hebben. Alles daarboven verdwijnt op je kwalificatiedatum.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2023
  8. KeesIF

    KeesIF Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    upload_2023-12-3_7-46-48.png
    Volgens dit artikel is the integratie van ITA met flying blue pas op 20 Nov dit jaar verbeterd. Voor die datum alleen miles/XP met codeshare, erna ook op ITA vluchtnummers. Ik maakte net dummybooking op trip.com, en daar heb je dropdownlist met alle ITA partner frequent flyer programs, en flying blue staat erbij. Zie screenshot hieronder. Allemaal geen garantie natuurlijk, maar lijkt erop dat klantenservice achterloopt met realiteit

    upload_2023-12-3_7-46-48.png
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik had het hier al eerder gepost maar voor de mensen die het gemist hebben: Ik heb een screenshot gemaakt van het persbericht waar expliciet en zonder extra voorwaarden instaat dat je vanaf 20 november óók FB miles en xp spaart bij vluchten die dóór ITA Airways worden uitgevoerd mét een AZ vluchtnummer. Dus sla het op en stuur het naar AFKL indien je geen miles en xp krijgt na je AZ vlucht. :) Verder: iedere reiswebsite heeft er over bericht dat dit nu mogelijk is en FB heeft geen tweede persbericht uitgestuurd om die sites te corrigeren of zaken op te helderen dus het zou inderdaad absurd zijn als AFKL het niet zou toekennen. We gaan het zien maar ik ben er wel redelijk gerust op dat het goed gaat komen.
    IMG_3442.jpeg
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Is er iemand die de promo rewards tarieven terugziet bij het boeken? Ik heb even snel Toronto en Mexico City bekeken, maar vind niets lager dan de standaardprijzen (en nergens staat het balkje 'promotarief' bij)
     
  11. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    212
    Trofeepunten:
    43
    Toevallig een paar dagen geleden MEX geboekt en award prijzen zijn voor de dagen die ik zocht allemaal hoger dan toen in november (vluchten tweede helft januari). Zie ook geen promotarief staan voor die data
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik ga er ook vanuit dat het uiteindelijk wel goed komt. Voor de zekerheid toch wat screenshots opgeslagen;)
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Nodeloos ingewikkeld (hetzelfde kan eenvoudiger bereikt worden) en volstrekt anders dan op alle officiële kanalen gecommuniceerd wordt.

    Het gaat er ook niet om wat bedacht is. Het gaat erom hoe het gecommuniceerd wordt. Als ze dat aan ons niet goed kunnen, dan gaat het richting de IT die het moet programmeren ook niet goed.
     
  14. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: als KLM Platinum heb ik met mijn FB miles 6 domestic reward tickets gekocht (Orlando-Boston, Delta airlines). Nu zie ik deze correct in de KLM app (en bij Delta.com) maar klopt het dat uitsluitend voor mijzelf checked luggage gratis is? Er staat namelijk maar 1 piece, en geen 6. Worden mijn platinum voordelen in de reward tickets dan niet herkend bij Delta? Any clue? Dank!

    EDIT: in de Delta app staat 6 x Sky Priority en bij "bagage calculations" dat eerste 2 koffers gratis zijn. Het zal dus wel goed komen.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2023
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Er staat nog iets veel interessanters in die mail: 9 basismiles voor ultimates. Die ben ik nog niet eerder tegengekomen..
     
  17. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    896
    Leuk Bevonden:
    412
    Trofeepunten:
    63
    Als ik het goed lees, en begrijp, spaar je nu 2x miles in Economy en 4x miles in Business. Onderstaand voorbeeld voor Plats.
    • Als u op het moment van de reis Platinum-deelnemer bent, spaart u 2 × 8 Miles = 16 Miles op elke uitgegeven euro voor in aanmerking komende vluchten.
    • Als u op het moment van de reis Platinum-deelnemer bent, spaart u 4 × 8 Miles = 32 Miles op elke uitgegeven euro voor in aanmerking komende vluchten.
    En klopt inderdaad Ulti’s krijgen 9 base miles. Op de Flying Blue pagina staat dit niet apart benoemd.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2023
  18. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Net proefboeking gemaakt voor de zomerperiode - goedkoopste weektarief is 2.300 euro en dan krijg je 72.000 miles en 60XP - als je dat omrekent mooie deal!
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Dan kun je nog voor 2245 euro SAF bijkopen waardoor je voor €4545 in totaal zo’n 92.000 Miles ontvangt en 285XP. :D
     
  20. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    10-11 feb ga ik een XP-run maken met ITA. Zojuist heb ik gebeld met constumer service en mijn FB nr doorgegeven. Als ik naar de boeking ga, zie ik die echter niet. Benieuwd hoe dat is gegaan voor de anderen...
     
    JdV030 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina