Als ik naar mijn boeking ga op de ITA-site staat er onder mijn naam Frequent flyer en het bijbehorende FB-nummer. Op de uitdraai (Amadeus) die ik op verzoek kreeg toegezonden staat bij frequent traveller mijn FB-nummer voorafgaand met AZ-KLxxxxxxxx.
Het is ook te zien in de ITA Airways app, maar een beetje verstopt. Open de app, klik ‘continue as guest’ klik bij jouw vlucht rechtsboven op (…) en dan ‘manage my booking’. Bij het openen van een nieuw scherm zie je onderaan je naam + KLM + frequent flyer nummer staan.
ITA heeft momenteel een leuke actie lopen met 25% korting op alle bestemmingen, zie bijgevoegd plaatje.
Heel de dag al hele goedkope award tickets hier en daar beschikbaar! Bron Flyertalk: https://www.flyertalk.com/forum/pre...m-canada-lille-via-cdg-240usd-1500-pts-j.html https://www.flyertalk.com/forum/air...40150-flying-blue-faq-121.html?ispreloading=1
Weet niet of het al eerder benoemd is hier maar sinds 1 december 2023 kun je in de KLM world business class op vluchten vanaf AMS een pre-order plaatsen voor een maaltijd (nu nog tot 48h voor vertrek, gaat naar 24h voor vertrek in 2024). Bestemmingen die erbij zijn gekomen zijn Miami, NYC, Calgary, Edmonton, Toronto, Montreal, Vancouver, Bangkok, Beijing, Hong Kon, Shanghai, Aruba, bonaire, St. Maarten, Port of Spain, Bogota, Cartagena, Quito, Guayaquil, Lima. Je ziet dit in de mail van KLM die nu voorafgaand aan de reis wordt verstuurd, verder nergens.
Indeling KLM A350-900 is bekend. Dit toestel krijgt nu definitief 331 stoelen. 34 Business, 26 premium comfort, 33 economy comfort en 238 stoelen in economy. Indeling KLM A350-1000 is ook bekend en krijgt nu definitief 391 stoelen. 34 Business, 28 premium comfort, 32 economy comfort en 297 economy. Beide varianten komen met een U-shape galley achterin.
Ik zag dit artikel voorbij komen over flying blue en Transavia en dat flying blue volledig wordt geïntegreerd. https://loyaltylobby.com/2023/12/15...Q88yA1HEpUTuG50VNKBc_hESHN3BTBnt3sqNn-3Pylw6U Het ziet er dus naar uit dat het makkelijker wordt om te sparen. Ook zullen de misschien wel de voordelen gaan gelden. We Will see
Ik lees er het volgende over Flying Blue x Transavia: "Flying Blue, with Miles and XP's available on all fares and top tier customers recognition on board". Voordelen waar ik aan zou kunnen denken: gratis handbagage aan boord, priority boarding, mogelijk drankje/hapje te kiezen? Ik heb al héél lang niet meer met HV gevlogen, maar het zou op een aantal bestemmingen wel prettig zijn (bijv. INN, waar ik nu dan liever op MUC vlieg + trein). Lees verderop in het artikel ook nog iets over SAF bijkopen: a 800% SAF take-up rate increase amongst FB members. Dat is best een groot getal.
dat is zeker groot. Idd zat ook al aan gratis handbagage te denken. Hetzelfde geldt voor mij ik vlieg nu ook iedere keer op München terwijl Innsbruck handiger is om familie te bezoeken. Erg benieuwd wanneer er meer over bekend wordt.
Dag forumleden, Ik wil graag beroep doen op jullie kennis. Na een verschrikkelijk reisdag met geannuleerde vlucht, gemiste vlucht door vertraging kreek ik te horen dat mijn koffer nog in Parijs is. Nu is dit voor het eerst dat ik meemaak dat een koffer niet meekomt, maar heb wel eens gelezen op dit forum dat je dan de kosten mag declareren voor de spullen die in je koffer zaten. Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat nu mijn rechter zijn. Ik heb bij Delta Airlines geboekt (2 van de 3 vluchten uitgevoerd door Air France).
Op 1 of andere manier krijg ik de laatste leg per trein niet op dezelfde prijs, maar met deze lange stopover in AMS kan ik de laatst vlucht toch gewoon skippen?
Als je je koffer in AMS van de band kan halen dan wel, zou het wel even netjes melden. Maar als ze je koffer doorlabelen naar BRU adviseer ik je deze vlucht niet te skippen
Als ik goed naar de aankomsttijd in Brussel kijk dan lijkt het erop dat je een nachtstop in Amsterdam hebt. Dan moet het mogelijk zijn om je koffer voor die 'nachtstop' op de bagageband laten komen omdat je de koffer nodig hebt voor de hotelovernachting. Dat je je dan in het lekkere bed van het hotel verslaapt en de vlucht naar Brussel mist is niet handig van jouw zodat je op 'eigen gelegenheid' met de trein alsnog naar Brussel gaat. Als je geen koffer hebt is het sowieso geen probleem, heb je wel de koffer dan moet je dat in Bangkok aangeven, hoewel ik zelf geen ervaring heb, heeft mijn vader dat wel gehad, daar werd hem er naar gevraagd, aangezien zijn auto in Dusseldorf stond moest hij echter de volgende dag wel mee met de vlucht.
Je zou toch zeggen dat KLM deze vlucht van overmorgen wil vullen: Maar dat wil KLM dan zo doen: 410.500 ipv 89.000 Ik snap dit echt niet... Zitten zeker fouten in het algoritme daar, want deze kist gaat gewoon met 8 onverkochte stoelen vertrekken. (kan er 8 boeken zonder miles) Wel frustrerend dit, als je heel graag je miles zou willen gebruiken :-(
Hier kan je veel uren en euro’s aan studies aan verbranden want het is feitelijk een balans vinden tussen last minute nog euro/miles ervoor te vangen vs voorkomen dat iedereen z’n uitgaven uitstelt omdat men weet dat prijzen op laatste moment omlaag zullen gaan (valt beetje in “game theory” categorie). De onvoorspelbaarheid is waarschijnlijk bewust ingebouwd om te voorkomen dat mensen hun uitgavepatroon hierop inbouwen en KLM enorm veel omzet juist hierdoor zou verliezen (het is de reden waarom BC upgrades voor elites weinig wordt gedaan: anders kopen elites geen BC meer). Tevens is het algoritme de laatste 20 jaar veranderd waarbij de dip vlak voor vertrek weggehaald is en is vervangen met een piek vlak voor vertrek met als argument: als je zo graag nog weg moet, dan zal je er vast wat voor over hebben. Voor bedrijven geldt dat vaak ook wel. De combinatie van al deze factoren zorgt dat wat voor ons als onlogisch lijkt wat er voor 1 vlucht gebeurt, soms beter te verklaren is als je het ziet als klein onderdeel van overkoepelende prijsstrategie. Aan de andere kant: ik ben niet bepaald onder de indruk van KLM’s IT en algemene business strategie dus mogelijk dat je totaal gelijk hebt en er niet echt een (weloverwogen) gedachte achter zit en KLM enorm veel omzet potentieel laat liggen.
Ik vlieg na oud en nieuw naar CPT en de prijzen zijn echt verbijsterend. Dit komt mede doordat Air France maandenlang niet naar CPT is gevlogen waardoor er veel traffic vanuit CDG via AMS naar Zuid Afrika moest. En die website was ook heel lang echt een drama, waardoor ik op de heenreis economy zit en op de terugweg premium economy. KLM weigert die fout te corrigeren, tenzij ik nog even 500 euro wilde bijbetalen….