Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Als ik naar mijn boeking ga op de ITA-site staat er onder mijn naam Frequent flyer en het bijbehorende FB-nummer.

    Op de uitdraai (Amadeus) die ik op verzoek kreeg toegezonden staat bij frequent traveller mijn FB-nummer voorafgaand met AZ-KLxxxxxxxx.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  2. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Vanochtend weer gekeken en nu staat het er ook. Merci!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Het is ook te zien in de ITA Airways app, maar een beetje verstopt. Open de app, klik ‘continue as guest’ klik bij jouw vlucht rechtsboven op (…) en dan ‘manage my booking’. Bij het openen van een nieuw scherm zie je onderaan je naam + KLM + frequent flyer nummer staan.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  4. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    317
    Trofeepunten:
    63
    Nu bij KLM Belgie 60 euro korting op je volgende vlucht met deze code: MERRYXMASB
     
    Sandor vindt dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    ITA heeft momenteel een leuke actie lopen met 25% korting op alle bestemmingen, zie bijgevoegd plaatje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MilesHunter en FlyingBlob vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Jammer, die korting gaat alleen over het basistarief heen :p
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
  9. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Weet niet of het al eerder benoemd is hier maar sinds 1 december 2023 kun je in de KLM world business class op vluchten vanaf AMS een pre-order plaatsen voor een maaltijd (nu nog tot 48h voor vertrek, gaat naar 24h voor vertrek in 2024). Bestemmingen die erbij zijn gekomen zijn Miami, NYC, Calgary, Edmonton, Toronto, Montreal, Vancouver, Bangkok, Beijing, Hong Kon, Shanghai, Aruba, bonaire, St. Maarten, Port of Spain, Bogota, Cartagena, Quito, Guayaquil, Lima. Je ziet dit in de mail van KLM die nu voorafgaand aan de reis wordt verstuurd, verder nergens.
     
    Urbanjazz en SanderDekker vinden dit leuk.
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Indeling KLM A350-900 is bekend. Dit toestel krijgt nu definitief 331 stoelen. 34 Business, 26 premium comfort, 33 economy comfort en 238 stoelen in economy.

    Indeling KLM A350-1000 is ook bekend en krijgt nu definitief 391 stoelen. 34 Business, 28 premium comfort, 32 economy comfort en 297 economy. Beide varianten komen met een U-shape galley achterin.
     
    Urbanjazz, SanderDekker, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees er het volgende over Flying Blue x Transavia: "Flying Blue, with Miles and XP's available on all fares and top tier customers recognition on board".

    Voordelen waar ik aan zou kunnen denken: gratis handbagage aan boord, priority boarding, mogelijk drankje/hapje te kiezen?

    Ik heb al héél lang niet meer met HV gevlogen, maar het zou op een aantal bestemmingen wel prettig zijn (bijv. INN, waar ik nu dan liever op MUC vlieg + trein).


    Lees verderop in het artikel ook nog iets over SAF bijkopen: a 800% SAF take-up rate increase amongst FB members. Dat is best een groot getal.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    dat is zeker groot. Idd zat ook al aan gratis handbagage te denken.
    Hetzelfde geldt voor mij ik vlieg nu ook iedere keer op München terwijl Innsbruck handiger is om familie te bezoeken.
    Erg benieuwd wanneer er meer over bekend wordt.
     
    Menno en coenvh vinden dit leuk.
  14. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dag forumleden,


    Ik wil graag beroep doen op jullie kennis. Na een verschrikkelijk reisdag met geannuleerde vlucht, gemiste vlucht door vertraging kreek ik te horen dat mijn koffer nog in Parijs is.


    Nu is dit voor het eerst dat ik meemaak dat een koffer niet meekomt, maar heb wel eens gelezen op dit forum dat je dan de kosten mag declareren voor de spullen die in je koffer zaten.


    Maar mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat nu mijn rechter zijn.


    Ik heb bij Delta Airlines geboekt (2 van de 3 vluchten uitgevoerd door Air France).
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Op 1 of andere manier krijg ik de laatste leg per trein niet op dezelfde prijs, maar met deze lange stopover in AMS kan ik de laatst vlucht toch gewoon skippen?
    [​IMG]
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Als je je koffer in AMS van de band kan halen dan wel, zou het wel even netjes melden. Maar als ze je koffer doorlabelen naar BRU adviseer ik je deze vlucht niet te skippen :)
     
    Robinho vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Als ik goed naar de aankomsttijd in Brussel kijk dan lijkt het erop dat je een nachtstop in Amsterdam hebt.
    Dan moet het mogelijk zijn om je koffer voor die 'nachtstop' op de bagageband laten komen omdat je de koffer nodig hebt voor de hotelovernachting.

    Dat je je dan in het lekkere bed van het hotel verslaapt en de vlucht naar Brussel mist is niet handig van jouw zodat je op 'eigen gelegenheid' met de trein alsnog naar Brussel gaat.

    Als je geen koffer hebt is het sowieso geen probleem, heb je wel de koffer dan moet je dat in Bangkok aangeven, hoewel ik zelf geen ervaring heb, heeft mijn vader dat wel gehad, daar werd hem er naar gevraagd, aangezien zijn auto in Dusseldorf stond moest hij echter de volgende dag wel mee met de vlucht.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  18. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Je zou toch zeggen dat KLM deze vlucht van overmorgen wil vullen:
    [​IMG]
    Maar dat wil KLM dan zo doen:
    [​IMG]

    410.500 ipv 89.000
    Ik snap dit echt niet...
    Zitten zeker fouten in het algoritme daar, want deze kist gaat gewoon met 8 onverkochte stoelen vertrekken. (kan er 8 boeken zonder miles)

    Wel frustrerend dit, als je heel graag je miles zou willen gebruiken :-(
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2023
    michiel1 vindt dit leuk.
  19. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Hier kan je veel uren en euro’s aan studies aan verbranden want het is feitelijk een balans vinden tussen last minute nog euro/miles ervoor te vangen vs voorkomen dat iedereen z’n uitgaven uitstelt omdat men weet dat prijzen op laatste moment omlaag zullen gaan (valt beetje in “game theory” categorie). De onvoorspelbaarheid is waarschijnlijk bewust ingebouwd om te voorkomen dat mensen hun uitgavepatroon hierop inbouwen en KLM enorm veel omzet juist hierdoor zou verliezen (het is de reden waarom BC upgrades voor elites weinig wordt gedaan: anders kopen elites geen BC meer). Tevens is het algoritme de laatste 20 jaar veranderd waarbij de dip vlak voor vertrek weggehaald is en is vervangen met een piek vlak voor vertrek met als argument: als je zo graag nog weg moet, dan zal je er vast wat voor over hebben. Voor bedrijven geldt dat vaak ook wel. De combinatie van al deze factoren zorgt dat wat voor ons als onlogisch lijkt wat er voor 1 vlucht gebeurt, soms beter te verklaren is als je het ziet als klein onderdeel van overkoepelende prijsstrategie.

    Aan de andere kant: ik ben niet bepaald onder de indruk van KLM’s IT en algemene business strategie dus mogelijk dat je totaal gelijk hebt en er niet echt een (weloverwogen) gedachte achter zit en KLM enorm veel omzet potentieel laat liggen.
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik vlieg na oud en nieuw naar CPT en de prijzen zijn echt verbijsterend. Dit komt mede doordat Air France maandenlang niet naar CPT is gevlogen waardoor er veel traffic vanuit CDG via AMS naar Zuid Afrika moest. En die website was ook heel lang echt een drama, waardoor ik op de heenreis economy zit en op de terugweg premium economy. KLM weigert die fout te corrigeren, tenzij ik nog even 500 euro wilde bijbetalen….
     
    Robinho vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina