Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist geboekt bij ITA voor Zat 13-01 tm 15-01. Wie weet zie ik nog meer leden op deze vlucht
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Inclusief de genoemde kortingscode kwam ik uit op 320,--.
    Gelijk geboekt en morgen even bellen voor dat FB-nummer:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Goeie deal! Ik zat ook naar Florence te kijken voor Maart. Zou me Platinum maken als je die reis doe. Laat maar weten of alles gelukt is met FB :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Via telefoongesprek is m'n FB nummer aan de boeking gekoppeld. Kreeg direct na het gesprek ook een bevestiging hiervan.

    In de bevestigingsmail staat nu bij frequent flyer AZ-KL(FBnummer).
    Misschien kan iemand eens proberen om programma Volare te kiezen en dan het FB-nummer in te vullen met KL ervoor.
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2023
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mensen die vanaf OTP reizen ..Het beste is de Sateliet lounge te nemen. Aanbod is hetzelfde schaarse gedoe maar veeeeel rustiger. De meute duikt die Dacia lounge in. Stukje verder door lopen...Plus deze heeft eigen toiletgroep binnen dus je hoeft niet naar buiten zoals in de Dacia
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 27 nov 2023
  6. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Als ik mij goed herinnerde gebruikte Alitalia Sabre voor boekingen. AF/KLM gebruikt Amadeus. Lijkt het meest logische dat ITA dat gewoon heeft overgenomen.

    Wat dat betreft had het wel makkelijker geweest als alle Skyteam members hetzelfde boekingssysteem gebruiken. Aerolíneas Argentinas gebruikt bijvoorbeeld ook Sabre en is dacht ik ook niet te zien in de KLM app.
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik wil iets bestellen en wat extra cashback ontvangen via earnonline.flyingblue.com . Nu krijg ik steeds een server-error bij het inloggen. Meer mensen last van?
     
  8. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Ik had dit weekend ook een error toen ik via die site naar bol wilde gaan. Na vijf minuten heb ik de moed opgegeven, het ging om 29 miles dus het is geen ramp dat ik die misloop maar het is wel een beetje irritant
     
  9. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Nice ik was trouwens 350,- kwijt met de korting…
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Maar dan had je zowel de heen- als terugreis met 2 stops?
    Ik alleen de heenreis, de terugreis met 1 stop...

    Scheelde ongeveer 30 euro maar ik had al voldoende XP's en meestal ben ik als ik weer naar huis ga best wel moe...;)
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ik wil ook een tripje met ITA boeken maar ik ben een beetje bang dat ze opeens naar Lufthansa overstappen en ik dan kan fluiten naar mijn XP's.o_O

    Hoe is die business class van ITA trouwens? Wat ik zo snel kan vinden is niet heel positief... :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Tijdje terug met ze gevlogen in Economy en dat was eens maar nooit meer.
    Alle veiligheidsbeginselen werden verloochend, niet geïnteresseerde crew, geen statuserkenning enz. Transavia doet het veel beter.

    Nu voor de eerste keer business proberen. Mijn verwachtingen zijn niet hoog.
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Hahah alles voor de XP's he!
    Maar ben benieuwd :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Transavia en status erkennen? Dat zou voor mij voor het eerst zijn... :p
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Meer dat wat ik ervoor schreef :oops:
     
  16. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat weet ik ook wel, vandaar ook mijn smiley :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Kan ik het nieuwe XP beleid m.b.t. het pad naar Platinum for Life als volgt in 2 regels samenvatten?

    1) Er verandert niets voor de eerstvolgende kwalificatieperiode
    2) Voor de kwalificatieperiode erna: Als je op dat moment meer dan 600XP "in de plus" staat, zorg er voor dat je dan precies uitkomt op een veelvoud van 300XP (900, 1200 etcetera) om zo verlies van XP te voorkomen?
     
  18. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nee, dat klopt niet.

    Er wordt 1 maal 300 XP afgetrokken voor de volgende periode. Er wordt 1 maal 300 XP op je balans gehouden voor de komende kwalificatie. Het restant blijft staan. Dus als je 1 dag voor de kwalificatieperiode 650 XP op je balans hebt staan, wordt er 300 XP afgetrokken en minimaal 300 XP op je balans gehouden. Dan hou je 50 XP over, dat is minder dan de max 300 surplus XP. Na je kwalificatie staat er dan dus nog 350 XP op je teller. Je kan dat jaar dan nog 250 XP verdienen. Alles dáárboven, vervalt dan.

    Enige uitzondering is de overgangsperiode. Als je dan niet 650 XP, maar 950 XP op je balans hebt staan, dan wordt er 300 XP afgetrokken. Dan hou je 650 XP over. Elke 300 XP die meer is dan voor de volgende kwalificatie wordt in de overgangsperiode verzilverd naar 1 jaar platinum for life (PfL). Dus wordt er nog eens 300 XP afgetrokken. Dan houd je 350 XP over. Haal je voor het einde van de overgangsperiode nog eens 250 XP, dan sta je op 600 XP en wordt er weer 300 XP afgetrokken en weer omgezet naar 1 jaar platinum for life.

    Wat betreft je regels:
    - tot 1 november 2024 verandert er inderdaad niks.
    - vanaf 1 november 2024 tot 1 november 2025 is de overgangsperiode en wordt alles boven de 300 XP op je teller, per 300 XP omgezet naar 1 jaar PfL.
    - vanaf 1 november 2025 ben je alles boven de 600 XP kwijt.
     
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Update Ultimate regels per 1 januari 2024
    Zojuist ook een mail over Ultimate binnen gekregen. Ook hier geldt vanaf volgend jaar een cap van 900 resterende (surplus) UXP. Al vermoed ik zo dat fors minder mensen daar last van zullen gaan hebben. :D

    "Zoals eerder dit jaar aangekondigd, is Flying Blue Ultimate volop in ontwikkeling om u nog sneller van uw privileges te laten genieten. Binnenkort kunt u Flying Blue Ultimate bereiken of behouden met een kwalificatieperiode van één in plaats van twee jaar.

    Verdient u vanaf 1 januari 2024 binnen uw kwalificatieperiode 900 UXP, dan krijgt u één jaar lang de Flying Blue Ultimate-status. Dit in tegenstelling tot de eerder geldende kwalificatie-eis om gedurende twee jaar 1.800 UXP te moeten verdienen voor twee jaar Flying Blue Ultimate.

    Als u meer dan 900 UXP verdient gedurende een kwalificatieperiode, kunt u maximaal 900 UXP meenemen naar het volgende jaar. Met deze resterende UXP kunt u zich dan kwalificeren voor een extra jaar Flying Blue Ultimate."

    Uitgebreide uitleg en Q&A vind je hier:
    https://www.flyingblue.com/nl/landi...m=Main&utm_campaign=ULTI1123&utm_content=main
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Duidelijk. In mijn geval eindigt de kwalificatieperiode altijd op 31 December. Dus:

    - Tot 31 December 2023 verandert er niets.
    - De overgangsperiode is voor mij kort en eindigt op 31 December 2024, alles wat ik dan heb boven de 300 XP op mijn teller, wordt per 300 XP omgezet naar 1 jaar PfL.
    - Op 31 December 2025 (de eerste kwalificatie na de overgangsperiode) raak ik alles wat ik dan boven de 600 XP heb kwijt.

    Correct?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2023

Deel Deze Pagina