Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Gewoon proberen, het zijn nu niet bepaald heldere lichten die op de klantenservice van FB werken...
     
  2. Gijs1

    Gijs1 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik had in December een vlucht die ik ruim van te voren had geupgrade met miles, ook naar de O klasse. Ik kreeg voor deze vlucht gewoon de originele economy XP.
     
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Op een bekend forum lees ik nu dat KLM een European business class reiziger aanbood om geen maaltijd te nemen in ruil voor extra Miles en XP: “no meal, no waste, extra XP”.

    Zou toch een giller zijn dat je die walgelijke zeem met witte bonen kunt skippen voor extra XP :D
     
    TheFlyingMarco en Menno vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Zouden ze toch wel zoveel feedback hebben gehad over de kartonnen boxjes met de ene na andere koude salade dat niet iedereen daarop zat te wachten?
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Nou waarschijnlijk van het personeel dat ze iedere vlucht 80% van de inhoud van die “luxe maaltijdbox” weg moeten gooien. Zelfs het verse fruit is smerig. Bij de supermarkt haal je een bakje gesneden fruit voor minder dan 3 euro en dat smaakt tien keer beter. Hoe kan dit? Het enige wat ik lekker vind bij KLM is die yoghurt met granola, maar om daar nou voor business class te gaan vliegen…
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  6. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Goh, ik wist niet dat er een "European business class"was?
    Draaien maar aan die knoppen stapje voor stapje minder service en hogere prijzen. Over een jaar heeft de KLM het Transavia model overgenomen. Betalen voor handluggage, geen gratis eten/drinken meer en is er geen verschil meer tussen KLM en Easyjet. Enige reden dat KLM een soort van business aanbiedt in Europe is door de long haul pax die business boeken. Als je het puur op Europa berekent moet dit zwaar verliesgevend zijn, bijna nooit vol en een eigen purser.
     
  7. FlyerR93

    FlyerR93 Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Volgens mij krijg je die alleen upgrade met cash. Moet wel zeggen: erg consistent is het niet. Heb in het verleden soms XP voor Y gehad en andere keren voor J
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou wel XP willen inleveren om afstand te doen van het houten bestek en een mes en vork te krijgen.
     
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Pro Tip: Vlieg met Air France. Daar hebben ze normaal bestek (en veel beter eten).
     
    michiel1, MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Oh dat is dan erg jammer. Kan altijd proberen het achteraf te regelen met de FB klantenservice, wie weet..
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Eten is inderdaad prima, maar ik vraag me in de airbus 319 en 320 van Air France altijd af waar ik geacht wordt mijn benen te laten, of moet je die met het bestek eraf snijden?
     
    Bijzonderetickets, Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind sowieso de beenruimte in Economy bij Air France matig. Dit was in de A350 naar Dallas. Ik ben 1.76m dus daar ligt het ook niet aan. Gelukkig bleef de middenstoel vrij.
    Voor mij echt reden om eerder KLM te kiezen nu ik Platinum ben en gratis Comfort stoelen kan kiezen, en dan een overstap in de U.S met Delta, dan via Parijs direct op bestemming aan te komen.

    [​IMG]

    Moet zeggen dat ik de service bij Air France qua crew de laatste tijd wel een stuk beter dan bij KLM vind. Bij m'n laatste 4 AF vluchten als Platinum elke keer voorgekomen dat de SP/P een praatje met me komt maken, en op long haul elke paar uur even komt checken of ik nog wat nodig heb/wilt. Bij KLM nog geen enkel verschil gemerkt t.o.v mijn 2 jaar als Gold. Terwijl op mn recente CUR-AMS vlucht, genoeg blaadjes champagne door de cabine werden uitgedeeld aan IPB'ers. :rolleyes:
     
    rickbeerendonk, Elgertje, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Houd vol en wacht nog even met het afzagen van je benen. De A318’s en A319’s worden vervangen door mijn favoriete narrowbody toestel: de A220. Geweldig toestel, ruim en goede stoelen. AF zet ze nu ook in op de route van AMS naar CDG en v.v.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie idd een "Help reduce waste: option no meal" bij een EBC vlucht later deze week, zowel de KLM als de AF legs. Ik kan er niet op klikken en ook geen woord over extra XP (maar die komen misschien na het klikken, wat niet werkt? :confused:)

    (overigens ook een fijne combinatie van talen binnen de Deense site)

    upload_2024-1-29_19-0-55.png
     
    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Ik vlieg die route al een tijdje niet meer en ik moet eerlijk zeggen dat mijn indertijd diepgewortelde ergernis over het gedrag van KLM personeel sindsdien is afgenomen. Op bestemmingen naar koudere landen of primair zakelijke bestemmingen zie ik dit soort fratsen aanzienlijk minder. Maar wel goed om te lezen dat mijn
    Zie ook https://www.flyertalk.com/forum/air...no-meal-no-waste-extra-xp-coming-up-soon.html
     
    Menno en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ben benieuwd wat er tegenover staat als je er voor kiest om geen maaltijd te nemen.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Kansje op het winnen van 2 vliegtickets vanwege 90-jarig bestaan van AF, vanuit AF Belgie: jeu 90 ans
     
    ppt en Robinho vinden dit leuk.
  18. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Participation in the Operation is open to any person residing in Belgium.
    The Participants authorize all checks relating to their identity, age, and postal address. Any false declaration, false identity, or address will result in the Participant's immediate elimination, and he/she will not be entitled to claim the prize.
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Samen met het introduceren van Ultimate als los niveau zie ik ook een verandering (?) bij Platinum op de overzichtspagina
    "Platinum and Ultimate members can make complimentary changes and/or refunds to their own reward tickets." Dat is nieuw, dat je reward tickets gratis kunt annuleren of wijzigen? :)

    En; was dit altijd al zo? Benieuwd of dit space-available free upgrades worden, of dat je plat/ulti moet zijn om überhaupt de upgrade voor geld/miles aangeboden te krijgen..
    Screenshot 2024-01-30 at 13.54.28.png
     
    Vliegende_Keep en FlyingBlob vinden dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik had eind juli mijn terugvlucht in november ge-upgrade naar O met miles.
    Kreeg toen netjes de XP voor business...

    Als je ze belt kunnen ze direct vertellen hoeveel XP je op die specifieke vlucht krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2024

Deel Deze Pagina