Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Als rij 1 of rij 2 al bezet zijn, aan de rechterkant van het toestel voorin, dus voor de nooduitgang.
    Want daar 'proppen' ze bijna in dezelfde ruimte aan de linkerkant een rij stoelen meer, dus rechts kan je nog wel je benen kwijt.

    Ik begrijp dat je binnenkort ook vanuit Barcelona met de volwaardig partner Transavia mag terugvliegen?
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  2. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Aan de andere kant: Ik wil helemaal niet dat er 600XP afgeschreven worden. Ik heb over een maandje of 2 genoeg XP voor Platinum4Life. Dat is mij nu meer waard dan 1 of 2 jaar Ultimate zijn. Die UXP's maken me dus niet zoveel uit, enkel voor PA.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Er wordt voor Ultimate geen XP afgeschreven alleen UXP zodra je 900UXP bereikt. Je XP teller en kwalificatiedatum voor Platinum blijven onaangetast.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Dat weet ik ;) Maar zijn voorstel zou zijn om UXP te schrappen en voor de makkelijkheid alleen met XP te werken. Maar dan zou je dus wel dat probleem creeren.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Per bestede €2 tot en met 14 februari 1 extra mile (voor de hoofdboeker) bij KLM Holidays. Actievoorwaarden
     
  6. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Goed punt. Eerlijk gezegd had ik daar niet bij stilgestaan. Maar dat zou ongetwijfeld opgelost kunnen worden door bijvoorbeeld de ultimate status ook op te tellen bij de Platinum for Life kwalificatiejaren.

    Maar wie ben ik. Jullie zijn al veel verder op weg naar PFL. Met veel geluk ben ik dat in 2034, als Schiphol al volledig omgetoverd is tot een klein recreatievliegveldje
     
    MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  7. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik vlieg ieder jaar 2x naar Bonaire waarvan eigenlijk altijd met KLM omdat de service gewoon het beste is.
    Meestal vlieg ik 1x daarvan in Business class via een ''alternatieve'' route omdat dit vaak goedkoper is en goed voor mijn XP punten.

    Nu baal ik er alleen van dat sinds vorig jaar de A330 weer wordt ingezet op de route (voorheen langere tijd de 777)
    De Business class is wat mij betreft het slechtste in dit type toestel o.a. nog 2-2-2 opstelling en minder ruimte in zijn geheel ik kan bijv. niet eens op mijn rug liggen qua breedte.

    Deze toestellen gaan vervangen worden voor de A350 maar dat duurt nog een paar jaar.

    Zijn er hier mensen die toevallig weten of de A330 nog geüpgraded gaat worden in de tussenliggende periode?
    In de A330-300 toestellen zit overigens ook nog oude economy class met zeer gedateerd IFE
     
  8. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Alle ulti jaren tellen voor P4L mee omdat in de huidige situatie het ook al onmogelijk is om ulti te zijn maar geen Platinum.
    Het voorstel om Ulti eigen tier te maken bovenop Plat zonder UXP is zo vreemd nog niet want je krijg met soft landing hoe dan ook dan 2jaar platinum voor 1 jaar ultimate; echter moet je equivalent van 3 jaar vliegen. Zit een risico aan omdat als je dan de 900 niet haalt, alles tussen 601 en 899 komt te vervallen ivm de cap op de 300XP rollover.

    vanuit business overwegingen snap ik UXP wel. Het is hetzelfde concept als HonCircle bij LH group. Rechtstreekse euro’s verdienen van de klant is altijd beter dan met de verrekenprijs van een alliance partner die er vast weer stukje marge van pakken; dus probeer je deze uitgaven te stimuleren. Probleem is wel beetje det Ultimate programma op plekken halfbakken uitgewerkt en geïmplementeerd is. Feit dat zo zoveel jaar erover hebben gedaan om het überhaupt op websites een normale plek te geven ipv verborgen achter een deeplink zei natuurlijk genoeg.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij gaat ie niet ge-upgrade worden. Heb net een boeking AUA gedaan voor januari en nog steeds de oude A330.
    Dat is ook een reden waarom ik geen business vlieg op die route, naast te duur.
     
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik snap dit nooit zo goed. Heb er bij AF weleens over geklaagd (dan krijg je een paar miles ter compensatie). Als je de oude 777 van AF en de nieuwe a350 business classes vergelijkt zijn het compleet andere producten terwijl je wel de volle mep mag betalen.
     
  11. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Nee dat vermoeden had ik ook al, toch wel een gemiste kans. ook de economy class is echt onder de maat de stoelen zijn overigens wel beter maar het IFE is nog zeer oud en werkt soms niet altijd goed.
    BC is wel duur al is het via polen wel wat goedkoper gem. 2000 euro retour.

    Ik ook niet hoor, het duurt echt nog wel even voordat de A350 er bij KLM is en de A330 blijft dus voorlopig nog wel even in de vloot. ik snap wel dat het een flinke investering is voor die paar jaar maar klantbeleving lijkt me ook niet onbelangrijk.
    Zal ook wel deels te maken hebben met te weinig technici.
     
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Een nieuwe business class stoel is ongeveer €100.000 per stuk dus ik snap wel dat die investering niet gemaakt wordt. Blijkbaar klagen mensen te weinig en vult KLM die a330 nog genoeg voor de prijzen die ze vragen.

    Een snelle zoektocht laat zien dat het waarschijnlijk goedkoper is om naar Bogota te vliegen (AF a350) voor €1500 en daar een los ticket te boeken naar Aruba. Ben je alleen wat langer onderweg
     
  13. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Zou het echt zo duur zijn? 100.000 EUR!
    Ja je zal mensen hebben die het niet zoveel uit maakt, ik weet toevallig ook dat de A330 qua vliegen niet meer zo duur is omdat de lease inmiddels behoorlijk is afbetaald.
    Maar paar jaar terug vloog de 787 op AUA en BON, heeeerlijk! al zijn die stoelen ook niet zo breed.

    Via Bogota is ook wel een hele omreis en zit je ook denk ik weer met bepaalde toelatingsdocumenten enz
    andere optie is onderstaand voor de terugreis:
    upload_2024-2-4_19-16-58.png

    Weet alleen niet hoe het zit qua transfer op CUR of je dan weer opnieuw moet inchecken.
     
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik vlieg die route ook een paar keer per jaar en baal ook flink van de a330. Meestal werk ik op de heenvlucht, maar het volledige gebrek aan privacy in die WBC stoelen stoort me ontzettend. Ga geen vertrouwelijke documenten doorlezen als de passagier in de stoel naast me het zo mee kan lezen van mijn scherm. Daarbij zijn de stoelen inderdaad te smal om normaal te liggen.

    Voor mijn volgende trip vlieg ik met een tussenstop (met overnachting) in Atlanta. Heen op AUA en terug van BON. KL ticket was ruim € 2.600 duurder.

    Er vliegt genoeg overheidspersoneel om die a330 vol te krijgen, de rest vullen ze wel aan met IPB’ers.
     
    bernard, FlyingBlob en Ruut vinden dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb in mei nog een trip naar BOG in business staan. Binnenlandse vlucht naar San Andres en vermaak me prima op dat eiland.
    En dat voor 1420,-- euries;)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2024
    DuckDuck vindt dit leuk.
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Klopt, een rijtje economy stoeltjes kost al gauw 6000 tot 12.000 euro. Vergeet niet: ze worden ontzettend lang, vaak en zwaar belast, ze moeten licht maar ook sterk zijn, goed schoon te maken zijn en aan nog honderd andere regels voldoen. Business class stoelen moeten (tegenwoordig) plat kunnen zodat men kan slapen. Maar ook ervoor zorgen dat mensen niet met hun handen of iets anders vast komen te zitten bij het bewegen van de stoel. Dat motortje dat al die losse onderdelen moet bewegen moet ook licht en duurzaam zijn. Want je wil niet als airline dat iemands dure business class stoel ineens niet meer omhoog kan tijdens de landing. Die beeldschermen moeten van steeds betere kwaliteit zijn en vergeet niet dat alles ook nog ‘hufterproof’ moet zijn. Want als ik zie hoe de business class er uit ziet bij het uitstappen na een vlucht… het is verbijsterend hoe (veel) passagiers het vliegtuig achterlaten.

    Simply Aviation was vorig jaar in Hamburg op een grote luchtvaartbeurs waar airlines kunnen ‘shoppen’ voor hun interieur, video vind je hier
     
    lloydje33, Ruut, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ja het is erg zonde dat ze pas in 2029 de laatste A330 eruit halen. Als je kijkt naar het moment van lancering nieuw product (Bizz + Eco), hadden ze eigenlijk echt nog wel dit toestel kunnen retrofitten. Maar het uitfaseren is continue 'uitgesteld'. Je moet er toch niet aan denken om rond de decennia wissel nog steeds zo naar Atlanta te vliegen:

    [​IMG]
     
  18. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Het algehele product in de A330 is gedateerd, enige voordeel wat ze hebben is de 2-4-2 opstelling waardoor het voor koppels wel ideaal is dat je geen vreemde naast je hebt zitten in economy class.

    Maar de Business class is inderdaad niet meer van deze tijd. de 777 zijn ze nu aan het ombouwen naar 1-2-1 opstelling wat eigenlijk ook al een aantal jaren te laat is.
    In de A330 is de privacy in Business minimaal, een heel klein schotje ertussen waar je gewoon overheen kan kijken dus zoals @Eagle al zegt is het niet ideaal voor de zakelijke reizigers of mensen die onderweg nog wat willen werken.

    Ja dat het veel kost om ze om te bouwen snap ik maar goed het gaat om 11 toestellen en de Economy class stoelen hadden ze uit andere toestellen kunnen halen. De A330-200 heeft overigens al wel nieuwe economy maar de 300 variant niet.

    Naar Amerikaanse bestemmingen zou ik voor Delta kiezen ipv KLM. hoor vaak dat hun wel betere service hebben en je spaart meer miles. al heb ik zelf geen ervaring met Delta.
     
  19. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Ik mijd ook de A330 actief. Sterker, we gaan nu naar Mauritius op vakantie (AF A350) in plaats van Aruba, puur omdat die A330 op de route zit.

    Maarja, hoeveel mensen doen dan nou? KLM kijkt uiteindelijk naar de bezetting en ze zullen wel tevreden zijn op die routes. Als ze op een andere manier meer zouden kunnen verdienen, zouden ze het wel doen.
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Ik denk dat er weinig zijn die dit zo actief doen maar snap je overwegingen wel, zeker als de A330 route relatief duur is. 'Helaas' moet ik zakelijk een aantal keren per jaar die kant op, dus kan de A330 eigenlijk niet ontlopen. WBC zit op deze route eigenlijk altijd vol, is het niet met overheidspersoneel waarvoor de ticketprijs niet relevant is of welgestelde Nederlanders met een 2e huis op een van de eilanden, dan zitten er op elke vlucht meer dan genoeg IPB'ers om de WBC stoelen op te vullen. Denk dat er bij KLM weinig routes zijn waar de IPB'ers zo overduidelijk en in grote aantallen aanwezig zijn.
     

Deel Deze Pagina