Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb al een tijd niet gereisd met iemand zonder status maar ik dacht dat ze juist het security gedeelte hadden aangepast: alleen diegene met status mag van priority security gebruik maken.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Bij mij ook even teruggezocht en vrienden van mij zonder status hebben alleen zone 2 gekregen maar geen skypriority op hun BP.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Dit is correct KLM status geldt niet voor medereizigers, dus geen skypriority, gratis bagage etc.

    Voor Delta is dit anders, dus misschien dat de bovengenoemde boeking door Delta verwerkt is. Als je met status vliegt bij Delta, krijgen meerdere passagiers (geen idee hoeveel) ook je voordelen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    492
    Trofeepunten:
    63
    Heb mijn boardingpassen teruggezocht van een vlucht naar Londen, in september. Ikzelf heb SP, mijn vrouw en kinderen niet. Wel had iedereen Zone 2 op de boaedingpass. En ben ik op Schiphol met mijn 'statusloze gezin' naar SP gegaan om een koffer en twee kinderwagens in te checken (gevraagd, was geen probleem). En kreeg alle bagage SP. Op LCY, idem. Curaçao, zelfde verhaal en mijn ervaring op Spaanse luchthavens is dat dit ook meestal geen probleem is.
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2024
    Ruut vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Winair tussen de benedenwinden verloopt vaak prima. Op KL-ticket ook geen probleem als het niet goed verloopt, dan kun je worden overgeboekt op BON-AMS (als er plaats is, gezien je in business reist kan het vol zitten). Je hoeft niet door immigratie in Curaçao, maar wel opnieuw door security. Dat kost ergens tussen de 1 minuut en anderhalf uur, maar je kunt zelf op flightradar kijken hoeveel vluchten er vertrekken. Mocht Winair op tijd zijn, kun je altijd nog even naar buiten. Als je van buiten komt, ga je wel eerst door immigratie (zonder priority) en daarna door security, dus je staat gewoon in de rij met je business ticket. Als het zondagmiddag of het einde van een schoolvakantie is, lekker binnen blijven, voor andere momenten kun je overwegen even naar buiten te gaan. De lounge heeft 2 douchecabines.
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Goed om te horen! Lijkt me dat ze alleen de Economy Class updaten in de -300 gezien dat het product is wat écht outdated is. De Business Class in de A330 kan nog wel even die paar jaar door.

    Weet jij toevallig dan waar je kan vinden welke registraties van de 773 de nieuwe Business + PE hebben?
     
  7. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    MoonJ vindt dit leuk.
  8. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met de balie medewerker, de ene persoon doet er niet moeilijk over en de andere wel.
    Ik had destijds geluk dat me medereizigers (ook explorer) SP kregen.

    Okee zelf geen ervaring met Winair maar lijkt me wel weer een leuke ervaring met een outdated propeller vliegtuig overvliegen.
    Ik ben wel vaker op Curaçao geweest maar nooit met een overstap.
    Ik weet als je op curaçao zelf verblijft dat je een immigratie formulier vooraf moet invullen. Dus mocht ik even ''naar buiten'' willen moet ik denk ik het immigratie formulier ook invullen.
    Er is maar 1 optie met Winair vanaf Bonaire naar Curaçao.
    Lounge op Curaçao is best wel goed is mijn ervaring, ik wist niet dat de douche cabines hadden.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Lounge op Curacao goed? Ik denk dat je dan een verstopte lounge gevonden hebt die ik niet ken. :p

    Zou voor de zekerheid inderdaad een ED kaart invullen voor als je het land binnen wilt gaan.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  10. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    28
    Haha nouja.. ik heb slechtere gehad moet ik eerlijk zeggen, ik zie het als Curaçao begrippen dan. en zeker in vergelijking met de lounge op Bonaire
    De Crown lounges op Schiphol hollen ook achteruit moet ik eerlijk zeggen...
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik zal volgende week eens een grote L meenemen en over de R plakken.
     
    FlyingBlob, ppt, Ruut en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Hoe zit het nou precies als je je heenvlucht niet neemt, maar wel je terugvlucht wilt nemen? Ik lees hier wisselende verhalen over.
    Mijn vraag is iig, blijft de terugvlucht actief als je je heenvlucht niet neemt?
     
  13. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    878
    Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Nope. No show.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Het is in principe een no show, al kan je wel, als je kan aantonen dat je op een andere vlucht dezelfde of opvolgende dag naar de bestemming bent gevlogen contact opnemen met de klantenservice zodat de terugvlucht alsnog gehonoreerd kan worden.

    Het blijft wel een grijs gebied, en er zitten wel wat voorwaarden aan, maar bijvoorbeeld KLM heeft dit beleid wel aangepast.

    https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...zwicht-consumentenbond-no-show-regels-rechter
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.950
    Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Dit vind ik één van de nadelen van de nieuwe tariefregels van KLM. Die lighttarieven kunnen niet meer omgeboekt worden, alleen geannuleerd. Stel je boekt een retourtje AMS-NCE voor 200 euro (gunstig gevonden) en je moet de heenreis met 2 dagen aanpassen. Voorheen werd het tarief voor de heenreis dan herberekend, betaalde je 70 wijzigingskosten + het nieuwe tarief, laten we zeggen nog 50 euro extra.
    Nu kun je alleen het gehele ticket annuleren, waardoor vanwege de no show policy ook de terugvlucht herberekend wordt. Die kun je namelijk niet overeind houden als je de heenvlucht niet vliegt, dus moet je beide vluchten opnieuw boeken. Dat is weer aanzienlijk duurder.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.903
    Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Het is uiteraard een verslechtering vanuit het oogpunt van een passagier in een situatie dat er iets gewijzigd moet worden aan het ticket. Hoewel door de relatief hoge belastingen met vertrek Amsterdam je bij een annulering nog wel iets terug krijgt.

    Of het daarom trouwens verstandig is om een ander soort ticket te boeken is de vraag, als de kans groot is dat een trip wijzigt en je weet dit vooraf dan wel, maar als je heel veel vluchten maakt is het eigenlijk altijd goedkoper om de goedkoopste tarieven te nemen en de bittere pil te slikken om bij onvoorziene omstandigheden een nieuw ticket te kopen.

    Wat ik derhalve veel erger vindt is de wijziging dat de prijzen in miles met kort vertrek vooraf nu opeens ook 'dynamisch' zijn en dus veel hoger, ook al zit een toestel niet vol, dat was vroeger wel anders en mijn 'redding'.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Jammer idd dat het een no show word. Maar heb voor nu 4 uur tussen twee afzonderlijke tickets zitten, denk dat dat wel moet goedkomen.
     
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    SanderDekker en arjen05 vinden dit leuk.
  19. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    382
    Trofeepunten:
    63
    Of bijvoorbeeld Leo Visser. Die was tijdens zijn schaatscarriere al bezig met z'n vliegopleiding.
     
    Ambtenaruh en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  20. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    878
    Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ik kreeg toen nog schaatstraining van hem :cool:. Voor z'n opleiding was hij vaak in Beek (Maastricht Aachen airport) en kwam toen naar de schaatsbaan in Geleen.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2024
    TimH en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina