Tijdens de vlucht gemeld dat er problemen waren. Ze probeerde het eerst op te lossen. Niks werkte. Vervolgens heeft een purser aan boord via een iPad het aanbod gedaan.
Update: na 14 dagen kreeg ik een bevestigingsmail en de volgende dag was de ticketprijs teruggestort op mijn Amex. Met de schrik vrijgekomen dus!
Update: uiteindelijk €3.121 gespendeerd. Mede door €953 (wijziging ticket / fare verschil) plus kapotte wifi van €18. In totaal 364xp en 100.602 miles voor retourtje BRU-HKG. Als ik dit nog twee keer doe is Ulti binnen hand bereik.
Begrijp ik goed dat je nu vanaf Antwerpen helemaal nergens meer iets moet ophalen of laten scannen (op het station of in de trein)? Ben in 2022 een keer vanuit Antwerpen vertrokken maar toen moest je nog langs de balie. Iemand recente ervaringen?
Klopt, dat is niet meer nodig. Althans, KLM zegt volgens mij nog steeds dat je kaartje "geknipt" moet worden, maar je krijgt je boardingpassen etc in de app en niet meer fysiek in Antwerpen. Het is dus niet meer fysiek te controleren.
ik ga binnenkort ook weer vanaf ZWE met de trein naar Schiphol. Echter een transfer van 5+ uur dus ben eigenlijk wel benieuwd naar andermans ervaringen hiermee in het geval ik de trein zou skippen. Voorheen wel altijd mijn gestempelde kaartje laten zien alvorens je een boarding pas kreeg. Als ik nu vantevoren al een boarding pas krijg zou er toch niks meer mis kunnen gaan?
Ik had een trein eerder gepakt vanaf ZWE en op het moment dat ik m'n koffer op de band legde in AMS had ik zo ongeveer in de trein moeten stappen. Werd niks gevraagd of geen opmerking gemaakt waarom ik al zo vroeg in AMS was. Stond nog wel klaar met een selfie op m'n telefoon van de stationshal in Antwerpen.. Dit was halverwege januari.
En ruim drie weken verder is het nog steeds oorverdovend stil bij KLM en flying blue. Heb ze een reminder gestuurd en ook nog via de FB site een reactie gestuurd maar ik hoor niets van ze. Tevens ligt mijn claim over te laat laat bezorgde bagage al sinds november open…
Inmiddels ook officieel online te vinden; vanaf ZWE een digitale boardingpass! https://campaigns.klm.be/nl/reis-per-trein/eurostar-brussel-schiphol Let wel op vanaf Brussel-Zuid: Als u vanuit het station Brussel-Zuid reist, haalt u uw treinticket op bij de Air France KLM Air&Rail Terminal in het station. Reist u vanuit het station Antwerpen-Centraal, dan haalt u uw treinticket op door online in te checken via klm.com. U ontvangt digitaal uw instapkaart en treinticket.
En ja hoor, inderdaad fout gegaan, 4 maart aangevraagd en na 2 telefoontjes van vrijdag en gisteren(ma) ben ik gisterenavond teruggebeld. Sorry meneer, het is niet goed gegaan, we moeten opnieuw het proces starten vanaf vooraan.... Weet iemand hoe ik e.e.a toch nog kan versnellen? Zeker omdat eerder werd gemeld dat flying blue de eerste stappen in het proces had goedgekeurd...wie ging er nou in de fout..?
@JosEnrafNonius uit eigen ervaring; telefonisch gaat het erg vaak mis, schrijf je echter een brief dan word je klacht/probleem serieus genomen en wordt er adequaat actie ondernomen.
Thanks. Heb jij toevallig een emailadres waar dat naar toe zou moeten ? En KLM/Flying blue of American Express ?
Een aanvulling van wat hier staat, op de terugweg krijg je voor zowel voor zwe of zyr de boarding pass digitaal. Ik doe heel vaak wel de vlucht met vertrek Brussel en op de terugweg de trein. Vroegah boekte ik tot Amsterdam terug maar dat ziet men nu opeens als open jaw met hele hoge tarieven. En het boekingssysteem doet gewoon laatste vlucht van de dag en dan de volgende dag de trein van 08.21 of welke je maar wil….
Ik boek bijna alles nu op de terugweg naar Brussel (heenreis is gewoon vertrek vanaf AMS), soms een tientje duurder, maar toch weer 5 xp extra.
KLM heeft een nieuwe huisstijl, lettertype en slogan: Travel well https://travelwell.klm.com/de_en?WT.ac=hp_herobanner_travelwellpr Logo nog wel steeds hetzelfde.
Mailtje van Airmiles gekregen dat er binnenkort geen miles meer gespaard kunnen worden met de Visa kaart. Was een schrale troost op momenten dat Amex niet werkte, maar vanaf 1 mei zelfs dat niet meer.
Mooi. Heb het huidige lettertype altijd lelijk gevonden. Dit is rustiger en ook enigszins retro maar niet te veel.
Helemaal mee eens! Het oude lettertype las onprettig en kwam hard en onvriendelijk over (dunne, hoekige letters). Het nieuwe is wat dikker en ronder waardoor het vriendelijker oogt en tevens beter leesbaar is. Hoewel ik niet zo gecharmeerd ben van twee lettertypes voor slechts twee woorden. Ik ben benieuwd of KLM nu ook de “royal dutch airlines” letters naast hun logo op alle vliegtuigen gaat updaten naar dit nieuwe lettertype.