Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Tijdens de vlucht gemeld dat er problemen waren. Ze probeerde het eerst op te lossen. Niks werkte. Vervolgens heeft een purser aan boord via een iPad het aanbod gedaan.
     
  2. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Update: na 14 dagen kreeg ik een bevestigingsmail en de volgende dag was de ticketprijs teruggestort op mijn Amex. Met de schrik vrijgekomen dus!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Update: uiteindelijk €3.121 gespendeerd. Mede door €953 (wijziging ticket / fare verschil) plus kapotte wifi van €18.

    In totaal 364xp en 100.602 miles voor retourtje BRU-HKG. Als ik dit nog twee keer doe is Ulti binnen hand bereik.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MilesHunter, FlyingFonz, FlyingBlob en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Begrijp ik goed dat je nu vanaf Antwerpen helemaal nergens meer iets moet ophalen of laten scannen (op het station of in de trein)? Ben in 2022 een keer vanuit Antwerpen vertrokken maar toen moest je nog langs de balie. Iemand recente ervaringen?
     
  5. Durk

    Durk Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, dat is niet meer nodig. Althans, KLM zegt volgens mij nog steeds dat je kaartje "geknipt" moet worden, maar je krijgt je boardingpassen etc in de app en niet meer fysiek in Antwerpen. Het is dus niet meer fysiek te controleren.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  6. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Update: na enkele e-mailjes heen en weer toch de mijlen en XPs ontvangen voor deze vluchten.
     
  7. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    33
    ik ga binnenkort ook weer vanaf ZWE met de trein naar Schiphol. Echter een transfer van 5+ uur dus ben eigenlijk wel benieuwd naar andermans ervaringen hiermee in het geval ik de trein zou skippen. Voorheen wel altijd mijn gestempelde kaartje laten zien alvorens je een boarding pas kreeg. Als ik nu vantevoren al een boarding pas krijg zou er toch niks meer mis kunnen gaan?
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ik had een trein eerder gepakt vanaf ZWE en op het moment dat ik m'n koffer op de band legde in AMS had ik zo ongeveer in de trein moeten stappen. Werd niks gevraagd of geen opmerking gemaakt waarom ik al zo vroeg in AMS was. Stond nog wel klaar met een selfie op m'n telefoon van de stationshal in Antwerpen.. ;)
    Dit was halverwege januari.
     
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    En ruim drie weken verder is het nog steeds oorverdovend stil bij KLM en flying blue. Heb ze een reminder gestuurd en ook nog via de FB site een reactie gestuurd maar ik hoor niets van ze. Tevens ligt mijn claim over te laat laat bezorgde bagage al sinds november open…
     
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Inmiddels ook officieel online te vinden; vanaf ZWE een digitale boardingpass!

    https://campaigns.klm.be/nl/reis-per-trein/eurostar-brussel-schiphol
    Let wel op vanaf Brussel-Zuid:
    Als u vanuit het station Brussel-Zuid reist, haalt u uw treinticket op bij de Air France KLM Air&Rail Terminal in het station.

    Reist u vanuit het station Antwerpen-Centraal, dan haalt u uw treinticket op door online in te checken via klm.com. U ontvangt digitaal uw instapkaart en treinticket.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  11. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    En ja hoor, inderdaad fout gegaan, 4 maart aangevraagd en na 2 telefoontjes van vrijdag en gisteren(ma) ben ik gisterenavond teruggebeld. Sorry meneer, het is niet goed gegaan, we moeten opnieuw het proces starten vanaf vooraan....
    Weet iemand hoe ik e.e.a toch nog kan versnellen? Zeker omdat eerder werd gemeld dat flying blue de eerste stappen in het proces had goedgekeurd...wie ging er nou in de fout..?
     
  12. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    @JosEnrafNonius uit eigen ervaring; telefonisch gaat het erg vaak mis, schrijf je echter een brief dan word je klacht/probleem serieus genomen en wordt er adequaat actie ondernomen.
     
    Escape vindt dit leuk.
  13. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Thanks. Heb jij toevallig een emailadres waar dat naar toe zou moeten ?
    En KLM/Flying blue of American Express ?
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Een aanvulling van wat hier staat, op de terugweg krijg je voor zowel voor zwe of zyr de boarding pass digitaal.
    Ik doe heel vaak wel de vlucht met vertrek Brussel en op de terugweg de trein. Vroegah boekte ik tot Amsterdam terug maar dat ziet men nu opeens als open jaw met hele hoge tarieven.
    En het boekingssysteem doet gewoon laatste vlucht van de dag en dan de volgende dag de trein van 08.21 of welke je maar wil….
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.619
    Trofeepunten:
    428
    Ik boek bijna alles nu op de terugweg naar Brussel (heenreis is gewoon vertrek vanaf AMS), soms een tientje duurder, maar toch weer 5 xp extra.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Menno vindt dit leuk.
  17. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Mailtje van Airmiles gekregen dat er binnenkort geen miles meer gespaard kunnen worden met de Visa kaart. Was een schrale troost op momenten dat Amex niet werkte, maar vanaf 1 mei zelfs dat niet meer.
     
  18. Mayanja

    Mayanja Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Zo'n mailtje kreeg ik ook maar dan over mastercard....
     
  20. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    577
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal mee eens! Het oude lettertype las onprettig en kwam hard en onvriendelijk over (dunne, hoekige letters). Het nieuwe is wat dikker en ronder waardoor het vriendelijker oogt en tevens beter leesbaar is. Hoewel ik niet zo gecharmeerd ben van twee lettertypes voor slechts twee woorden.

    Ik ben benieuwd of KLM nu ook de “royal dutch airlines” letters naast hun logo op alle vliegtuigen gaat updaten naar dit nieuwe lettertype.
     

Deel Deze Pagina