Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Of via social media bij KLM.

Onder vermelding van (voor beide accounts):
    • Volledige naam
    • Flying Blue accountnummer
    • Email adres
    • Laatste activiteit inclusief datum
    En:
    • Aantal te overboeken miles

FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je hebt inderdaad een overkoepelende verzekering voor Hertz (en andere autoverhuurbedrijven). Er is een beperking aan de waarde van de auto, maar verder is het erg goed. Er zit geen WA-component aan, het is enkel voor de autoschade zelf.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  3. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Weet je de voorwaarden? Heb je ook een lager eigen risico?

4. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik ken alleen de Platinum-voorwaarden, maar over het algemeen geven ze 0 eigen risico en dekking voor schade door- of zonder schuld. In de VS was het geloof ik tot autos van $65,000 MSRP. Je moet dan wel expliciet de 'Loss/Collision Waiver' van de rental company weigeren.

5. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Via de zoekfunctie heb ik het antwoord niet kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    Zoals zo velen heb ik als beginner met flying blue een American Express FB Gold card aangevraagd.

Hoe lang duurt het voordat de kaart in de brievenbus ligt? Ik wacht inmiddels 2 weken zonder enig bericht van American Express. is dit normaal?

Ik had op zijn minst wel een bevestigingsmail van de aanvraag verwacht ipv een een scherm op de site.

6. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Het duurde bij mij ook vrij lang -- ik heb ze uiteindelijk gebeld en toen hebben ze er eentje per expres opgestuurd. Misschien even bellen?

FBR89 vindt dit leuk.
  7. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Het stelt mij in ieder geval gerust dat het niet alleen bij mij lang duurt. Ik ga er morgen maar even een telefoontje aan wagen. Voor de Miles ben ik aan het wachten met tickets boeken tot ik de CC heb, zonde deze miles mis te lopen.

8. FlyingDutchman

FlyingDutchman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Het kan in drukke periodes ruim 3 weken duren voordat je de kaart krijgt is mijn ervaring. Ik had er na 2 weken ook een belletje aan gewaagd en men zei dat het erg druk was. Bijna weer 2 weken later kreeg ik mijn kaart.

9. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.978
    Trofeepunten:
    253
    Zelfde ervaring hier, stond op de website dat je de kaart binnen 10 werkdagen per post opgestuurd kreeg. Zat precies de 10e werkdag hier in de bus. Veder alles goed lopen. Je krijgt ook direct de miles op je amex account zodra je de minimum uitgave voor een actie hebt gehaald. Bijv. 10k bonus miles by 750 uitgaven. Deze worden dan begin van de volgende maand op je Flyingblue account gezet.

Ook wel grappig om even te bellen als je net je kaart heb gekregen. Als je dan zegt dat je niet nieuw bent krijg je geheel welkoms gesprek met tips over kaart gebruik enzo.

10. FBR89

FBR89 Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Na te hebben gebeld met AMEX heb ik vandaag mijn kaart ontvangen.
    De dame aan de telefoon gaf aan dat mijn aanvraag zeer snel was gegaan, hieruit kan ik dus opmaken dat 2 weken uitzonderlijk snel is voor een aanvraag.

11. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand een idee wat de gebruikelijke hoogte is van een verlengaanbieding voor plat kaarthouders? Ik heb in dit topic al een aantal keer de 20K + 3 maanden dubbele punten voorbij zien komen voor gold kaarthouders dus ik vroeg me af of er hier iemand recentelijk een verlengaanbieding voor plat heeft gehad.

12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Afgelopen september heb ik als AMEX Gold ook de aanbieding van 20K en 3 maanden dubbele punten gekregen.

13. Itravelelite

Itravelelite Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Vraag over Platinum status: Een collega van mij is KLM Platinum en heeft een FD Gold Kaart. Ik heb zelf ook een FD Gold kaart maar geen KLM status. Kan ik mijn status hieraan koppelen om ook Platinum te worden wat is hiervoor nodig? Dank

14. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
  15. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
  16. chimeister

chimeister Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    ik ben nieuw hier en weet niet waar ik mijn tips kwijt moet. Via de MyOrder App kun je nou tanken (beperkte locaties nog) via PayPal. De tankstations hanteren scherpe prijzen. Er was een tinq tegenover en daar betaalde je hetzelfde. Maar miles verdienen op deze manier is mooi meegenomen.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  17. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Thnx, maar kun je daar dan niet normaal betalen met de FB AMEX of AMEX card?

18. chimeister

chimeister Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    De voordeligere tankstations accepteren geen Amex direct , zover ik weet. Als het tanken weer duurder is weegt het weer niet op tegen miles. Op deze manier heb je beide voordelen.

19. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.978
    Trofeepunten:
    253
    Nog een tip voor mensen die vodafone hebben, je kan sinds paar dagen je Vodafone Wallet koppelen aan je Paypal en daar hang je dan weer je Amex kaart aan.

Op deze manier heb je een Vpay kaart en kan je overal betalen met je telefoon waar je contactless kan betalen. (AH, station, etc).

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/smartlife/wallet/paypal/

Je moet wel een vodafone abo hebben, NFC Simkaart en werkt enkel op sommige telefoons.

20. Estevan

Estevan Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Hoe werkt het precies met het verlengen van een kaart en de aanbieding van extra miles en/of dubbele miles? Is dat opbellen en vertellen dat je wilt opzeggen of opbellen en zeggen dat je wilt verlengen?

Deel Deze Pagina