Twee weken geleden in Miami ben ik gestoken door een kwal. Redelijk snel daarna begon ik last te krijgen van gevoelloosheid, hartkloppingen een beetje licht in m'n hoofd te worden. Na het een uur aan te hebben gekeken heb ik geprobeerd American Express Global Assist te bereiken om een dichtstbijzijnd ziekenhuis te vinden om me daar toch even te laten 'checken'.
En daar begon het drama. Ik begon bij het bellen van het algemene AMEX nummer wat achterop de kaart staat, waar ik direct een leuk bandje kreeg dat het kantoor gesloten is.
Ik had gelukkig (dacht ik) nog een direct Global Assist nummer in mijn telefoon staan (0800 090 0007). Deze nam op, en vroeg direct naar een kaart nummer, wat na 3x invoeren niet werkte en vervolgens werd de verbinding verbroken. Een beetje verbijsterd heb ik snel de AMEX site gecheckt of er een ander nummer was.
Op de Platinum kaart pagina kon ik een nummervinden (+31 (0)20 - 574 5718). Hier werd ik direct doorgeschakeld naar een Engels sprekende meneer welke totaal niet begreep wat hij met een medische vraag moest doen, en schakelde mij handmatig door.
Dit gebeurde vervolgens nog een keer, tot ik eindelijk een Global Assist dame aan de telefoon kreeg, welke na het horen van mijn kaartnummer vervolgens vriendelijk aan gaf dat het niet om een Amerikaanse kaart gaat, en ze niets voor mij kan betekenen. Ze gaf aan nog te kunnen gaan checken en me doortransferren maar gezien dit de 4e transfer zou zijn geweest heb ik vriendelijk - oke wellicht iets kortaf - bedankt en gezegd dat ik het zelf wel uit zoek.
Vervolgens mijn backup Univé reisverzekering maar gebeld en het daar verder mee geregeld.
Ik heb net AMEX hierover gebeld. Ik ben absoluut geen klaagtype, maar gezien ik eigenlijk voor al mijn reizen en travel services primair op de services en diensten van AMEX leun, was ik niet echt amused dat het "als er iets fout gaat helpt AMEX me" idee uiteindelijk een wassen neus bleek te zijn.
Waar ik normaal zeer goed geholpen wordt door de dames (en paar heren) van AMEX kreeg ik een jongen aan de telefoon welke ik volgens mij nog nooit eerder heb gesproken. Ik kreeg heel snel het idee dat hij niet goed wist wat hij er mee aan moest en het enige wat ik na veel stutteren terug kreeg is dat ik het verkeerde nummer heb gebeld.
Bekijk bijlage 2506
Ondanks dat het op de AMEX site
staat zou het nummer volgens de jongen blijkbaar op een '5' moeten eindigen, en is het 'waarschijnlijk daardoor fout gegaan'. Hij zou het doorgeven aan z'n manager om de site aan te laten passen. Daarna volgde een redelijk awkward en klungelige stilte en maakte ik maar een einde aan het gesprek aangezien het duidelijk was dat de kous hiermee voor de jongen af was.
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hier mee aan moet. Zoals hierboven al aangaf ga ik er altijd vanuit dat ik bij AMEX terecht kan als er een keer iets onderweg fout gaat, 24x7 waar ik ook ben. Dat dat op het moment zelf al fout gaat is absoluut niet prettig (want als je ze Global Assist nodig hebt, lig je al meestal niet chill op het strand te chillen, maar is er iets aan de hand natuurlijk) maar de verdere 'afhandeling' - voor zover je van afhandeling kan spreken - is dan vervolgens ook bijzonder mager.
Ik ben al meerdere jaren AMEX klant en heb een relatief hoge spend (iets wat ook bijna ieder gesprek aangehaald wordt en waar ik voor wordt bedankt zelfs), maar dit is de eerste keer waarna ik toch vraagtekens zet bij de waarde en betrouwbaarheid van AMEX services.
Wat denken jullie? Hebben jullie wel eens gebruik gemaakt van Global Assist in medische of juridische situaties? Wat zijn jullie ervaringen?
Klik om te vergroten...