Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah goeie! Zo had ik 'm nog niet gelezen inderdaad. Thanks.
     
    Wilcoleone vindt dit leuk.
  2. Itravelelite

    Itravelelite Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Deze week heb ik mijn FD Gold Amex kaart binnen gekregen. Volgens mijn kloppen de voorwaarden niet bij Autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid. Ik lees:
    3. Waarvoor bent u verzekerd?
    The Flying Blue – American Express Gold Card biedt u de volgende verzekeringen met bijbehorende dekkingen:
    The Flying Blue – American Express Gold Card Reisverzekering en Annuleringsverzekering
    • Medische hulp en vergoeding van kosten
    • Annuleren, uitstellen of afzien van uw reis
    • Afbreken van uw reis
    • Persoonlijke eigendommen, geld en reisdocumenten
    • Autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid
    • Reisongemakken
    • Persoonlijke ongevallen gedurende de reis
    • Reisrechtsbijstand en schadevergoeding
    • Overbruggingsjaarverzekering
    The Flying Blue – American Express Gold Card Aankoopverzekering
    • Verzekerd Kopen
    • Geld-Terug-Garantie

    Later lees ik bij Autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid:
    4.7 Dekking: autohuur, diefstal, schade en aansprakelijkheid
    Deze dekking is niet van toepassing voor de verzekeringen behorende bij de Flying Blue – American Express Gold Card
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Volgens mij is autohuur niet meeverzekerd bij Gold.. Bij platinum heb je daarvoor een extra verzekering.
     
  4. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Even ter info dat de 8 vluchten inmiddels handmatig door FB zijn bijgeboekt. Ging overigens niet nog niet zo makkelijk als van tevoren gedacht maar na veel gezeur is het toch opgelost...
     
  5. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    OK @vanIJsselmuide , de aanhouder.... :)

    De bonus Award Miles bij het aandragen van nieuwe leden zijn wat omlaag gegaan in januari :-(
    Voor het aandragen van een Gold member: 12.500 (was 15.000)
    En voor een Platinum member: 25.000 (was veel hoger, ik geloof 50.000?)

    Ik moet er nog 50.000 sparen vóór juni en dan heb ik eindelijk het aantal Award Miles bij elkaar voor onze huwelijksreis... :)
     
  6. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Twee weken geleden in Miami ben ik gestoken door een kwal. Redelijk snel daarna begon ik last te krijgen van gevoelloosheid, hartkloppingen een beetje licht in m'n hoofd te worden. Na het een uur aan te hebben gekeken heb ik geprobeerd American Express Global Assist te bereiken om een dichtstbijzijnd ziekenhuis te vinden om me daar toch even te laten 'checken'.

    En daar begon het drama. Ik begon bij het bellen van het algemene AMEX nummer wat achterop de kaart staat, waar ik direct een leuk bandje kreeg dat het kantoor gesloten is.

    Ik had gelukkig (dacht ik) nog een direct Global Assist nummer in mijn telefoon staan (0800 090 0007). Deze nam op, en vroeg direct naar een kaart nummer, wat na 3x invoeren niet werkte en vervolgens werd de verbinding verbroken. Een beetje verbijsterd heb ik snel de AMEX site gecheckt of er een ander nummer was.

    Op de Platinum kaart pagina kon ik een nummervinden (+31 (0)20 - 574 5718). Hier werd ik direct doorgeschakeld naar een Engels sprekende meneer welke totaal niet begreep wat hij met een medische vraag moest doen, en schakelde mij handmatig door.

    Dit gebeurde vervolgens nog een keer, tot ik eindelijk een Global Assist dame aan de telefoon kreeg, welke na het horen van mijn kaartnummer vervolgens vriendelijk aan gaf dat het niet om een Amerikaanse kaart gaat, en ze niets voor mij kan betekenen. Ze gaf aan nog te kunnen gaan checken en me doortransferren maar gezien dit de 4e transfer zou zijn geweest heb ik vriendelijk - oke wellicht iets kortaf - bedankt en gezegd dat ik het zelf wel uit zoek.

    Vervolgens mijn backup Univé reisverzekering maar gebeld en het daar verder mee geregeld.

    Ik heb net AMEX hierover gebeld. Ik ben absoluut geen klaagtype, maar gezien ik eigenlijk voor al mijn reizen en travel services primair op de services en diensten van AMEX leun, was ik niet echt amused dat het "als er iets fout gaat helpt AMEX me" idee uiteindelijk een wassen neus bleek te zijn.

    Waar ik normaal zeer goed geholpen wordt door de dames (en paar heren) van AMEX kreeg ik een jongen aan de telefoon welke ik volgens mij nog nooit eerder heb gesproken. Ik kreeg heel snel het idee dat hij niet goed wist wat hij er mee aan moest en het enige wat ik na veel stutteren terug kreeg is dat ik het verkeerde nummer heb gebeld.

    Schermafbeelding 2017-01-16 om 12.11.07.png

    Ondanks dat het op de AMEX site staat zou het nummer volgens de jongen blijkbaar op een '5' moeten eindigen, en is het 'waarschijnlijk daardoor fout gegaan'. Hij zou het doorgeven aan z'n manager om de site aan te laten passen. Daarna volgde een redelijk awkward en klungelige stilte en maakte ik maar een einde aan het gesprek aangezien het duidelijk was dat de kous hiermee voor de jongen af was.

    Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hier mee aan moet. Zoals hierboven al aangaf ga ik er altijd vanuit dat ik bij AMEX terecht kan als er een keer iets onderweg fout gaat, 24x7 waar ik ook ben. Dat dat op het moment zelf al fout gaat is absoluut niet prettig (want als je ze Global Assist nodig hebt, lig je al meestal niet chill op het strand te chillen, maar is er iets aan de hand natuurlijk) maar de verdere 'afhandeling' - voor zover je van afhandeling kan spreken - is dan vervolgens ook bijzonder mager.

    Ik ben al meerdere jaren AMEX klant en heb een relatief hoge spend (iets wat ook bijna ieder gesprek aangehaald wordt en waar ik voor wordt bedankt zelfs), maar dit is de eerste keer waarna ik toch vraagtekens zet bij de waarde en betrouwbaarheid van AMEX services.

    Wat denken jullie? Hebben jullie wel eens gebruik gemaakt van Global Assist in medische of juridische situaties? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  7. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zelf met het nr: 0031205745717 contact gehad. Wel in het geval van niet een medisch dingetje maar de reisverzekering die ik nodig had op reis. Werd vrijwel direct opgenomen en werd vriendelijk geholpen. Het is normaal de lijn voor medische noodgevallen maar de lifestyleservice van AMEX zei dat het daar ook voor gebruikt mocht worden. Er zijn blijkbaar heel erg veel nummers in omloop....
     
  8. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Jeetje wat een belevenis! Hoop dat je er weer goed bovenop bent gekomen!

    Ik heb zelf ervaringen met de alarmcentrales van de gangbare reisverzekeringen en zorgverzekeringen. En die hebben dan veelal een contract met bijv de ANWB of een andere organisatie die eea uit voert.
    Zoals ik het heb gemerkt, hebben die veel ervaring en een groot werelds netwerk. Tevens hebben ze veel ervaring met coördineren, adviseren en bijstaan. Ik probeer altijd wel de leidende rol te nemen, anders gaat er wel wat tijd over heen. Tevens kun je dan wat sturing geven.

    Ik heb geen ervaring met Global assist of services.

    Dat je een verkeerd nummer had is natuurlijk balen, maar dat je uiteindelijk niet geholpen werd nog meer.

    De nazorg in jouw casus vind ik echt slecht en ben het ook niet gewend. Ik zou AMEX terugbellen en proberen een doorgewinterde dame aan de telefoon te krijgen.
    Wat ze minstens kunnen doen is ingaan op jouw situatie en compassie tonen.

    Verder denk ik dat ze er ook niet veel mee kunnen. Want hun Global assist en verzekeringen hebben ze denk ik uitbesteed aan een verzekeraar...


     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2017
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.657
    Leuk Bevonden:
    1.723
    Trofeepunten:
    523
    Heb ook een keer geprobeerd in het weekend te bellen maar idd het nummer achter op de kaart geeft een bandje Voor mij had het te maken met een annulering en heb maandag weer gebeld, maar dit klopt van geen kant! Als je dringend hulp nodig hebt moeten ze te bereiken zijn. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. En ik ga voor m'n volgende trip zeker contact opnemen. Ik hoop dat je inmiddels hersteld bent.
     
  10. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    maar hoe zat het verder met die kwallensteek? je had btw ook @Flying doc kunnen bellen :-D
     
    Ready2Board en Jan van Putten vinden dit leuk.
  11. Purneau

    Purneau Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi FlyRicky,

    Enige tijd terug een zelfde soort ervaring gehad, waarbij ik in een zeer stressvolle situatie (die in mijn geval uiteindelijk goed afliep) ook geen contact kon krijgen met Amex.

    Ik hoop dat het met jou inmiddels beter gaat.

    In mijn geval heb ik maandag direct gebeld met Amex en kreeg ik een capabele mevrouw aan de telefoon die (op z'n minst) een hoop begrip toonde.
    Toen ik haar mijn case schetste was ze er van overtuigd dat het 24-uurs nummer op de site stond. Ze heeft met me mee gekeken en klonk even geschokt als ik hoe moeilijk het te vinden was.

    De plek: de polisvoorwaarden van de betreffende verzekering. En nu je zit weet, moet je nog steeds goed zoeken.

    Ik kan de URL niet posten (te weinig posts, maar ga naar Amex site, onderaan verzekeringen per kaart -> gold kaart -> voorwaarden)
    Open de pdf.

    Pagina 10: 3.1 Indien u gebruik wenst te maken van uw verzekering Indien u gebruik wenst te maken van één van deze verzekeringen, medische hulp nodig heeft of u zich in een noodsituatie bevindt, belt u dan met de verzekeraar op +31 (0)20 709 1072. Houdt u het nummer van uw Flying Blue – American Express Gold Card bij de hand; dit is tevens uw polisnummer. Voor overige assistentie en voor claims kunt u bellen met +31 (0)20 504 8747.

    Ja ze moeten zich schamen.... Ik ben toentertijd niet gecompenseerd.
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  12. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt voor al jullie reacties! Het is verder allemaal goed afgelopen hoor, het was alleen niet zo'n chille situatie, helemaal als je een familie mee op reis hebt.

    @Purneau Ik vind het absurd dat jij nu met een derde nummer op de proppen komt. Er circuleren dus een meervoud aan nummers op het internet (en op de site van AMEX zelf!) en als het vervolgens fout gaat is het je eigen schuld omdat je het verkeerde nummer hebt gebeld...

    @Arjan69 Ik overwoog ook nog een keer te bellen en op een andere agent te hopen, maar eerlijk gezegd heb ik daar eigenlijk gewoon geen tijd voor. Het duurde me al 3 weken voordat ik dit eerste telefoontje kon maken, wat ik ook net zo goed niet had kunnen doen, want veel heb ik er niet aan gehad.

    @high_class Ja dat is eigenlijk wel een goed idee, @Flying doc wat is jouw 24/7 nummer :D?
     
  13. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    You got my number, bellen mag altijd.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  14. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Zo wat een nare ervaring.

    Ik had gehoopt na 6mnd wachttijd opnieuw in te kunnen stappen.
    Op deze manier wat miles te sprokkelen.
    Helaas lees ik nu dat de wachttijd voor de bonus miles sinds 2017 1 jaar is.
     
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    1 jaar, dan heb ik iets gemist. Waar lees je dat?
     
  16. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Als je de verschillende kaarten bekijkt staat er bij het laatste blok als je bijvoorbeeld fb gold aanvinkt de voorwaarden.
    Er staat dat je de laatste 12 mnd geen lid geweest mag zijn of in gelijke woorden om in aanmerking te komen voor de bonus fb miles.
    Bij navraag waren de klanten service medewerkers ook verbaasd.
     
  17. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
  18. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Kort gezegd via jouw link bij b
    Helaas verandert hierdoor moet ik langer wachten.
     
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben benieuwd of die 12 maanden wel gehandhaafd wordt. Uit die reactie van de klantenservice blijkbaar niet. Dan nog de vraag of er bij een aanvraag binnen die 12 maanden automatisch een vlaggetje verschijnt bij Amex...
     
  20. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik Denk het wel echter de klantenservice is zelf niet goed op de hoogte van de nieuwe voorwaarden.
    Die zijn toch echt bindend
     

Deel Deze Pagina