Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dat ook aan de klantenservice gevraagd maar ik kreeg een heel ander tel nr van de verkoop afdeling.
    Vervolgens weer een ander nummer en die meneer vertelde me dat die 20.000 er eigenlijk bijna uit is.
    Hun systemen zijn aangepast op 10.000 en 1 jaar wachttijd als je lid bent geweest.

Dat is mij verteld maar misschien gaat een andere medewerker er weer anders mee om muv de wachttijd.

2. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Nou, de aantrekkelijkheid op dat gebied neemt sterk af. afwachten, wanneer je een paar tienden minder level miles per uitgegeven euro krijgt. Ik weet niet of ik 170 euro voor die kaart wil betalen per jaar zolang ik er nog een visa of mastercard naast moet hebben ivm zwakke acceptatie. en voor de mijlen is het leuk als het gratis is. ik geef max 10k per jaar uit op de kaart, wat me dus 10.000 mijlen oplevert. als ik vervolgens 170 euro moet betalen houdt t snel op. De qualifying miles zijn leuk, maar dan kan je die 170 euro beter gebruiken om een segment/mileage run te doen.

searcher en Ready2Board vinden dit leuk.
  3. searcher

searcher Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik pak straks na mijn jaar wachttijd de kaart nogmaal als deze gratis is om de 10.000 miles binnen te halen.
    Via de ref link als die nog bestaat regel ik het ook voor mijn vrouw.
    Die 170 euro ga ik ook niet voor 10.000 miles betalen.
    Alle reizen moeten voor de verzekering bijvoorbeeld ook met amex worden betaald.
    Sommige accepteren deze niet of je kunt doodleuk 8% extra betalen
    Wat bedoel jij met een miles run?
    Het kopen van miles hetgeen ik ook pittig vindt.

4. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dat ik de 170 euro van de card liever in vliegtickets steek.

Denzi en JustinCase vinden dit leuk.
  5. Janssen82

Janssen82 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Precies, die 170,00 voor een Goldcard vindt ik ook erg prijzig. Als je een paar jaar niet de kaartbijdrage kwijt bent heb je al een mooie ticket bij elkaar bespaart door geen Amex te hebben ;)

6. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Het hangt ook allemaal een beetje van je spend af, ik heb afgelopen jaar 83k punten erbij gekregen door mijn FB Gold, en ik kreeg daarnaast wat korting waardoor de kaart bijdrage een heel stuk lager uitviel. Njah ik denk dat ik wel mijn kaartbijdrage er makkelijk 'uit' heb gehaald

7. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Kreeg je die korting standaard of moest je daar iets voor doen? 600 voor mijn Platinum kaart is ook veel geld, maar met een spend van 50k beetje overbodig :)

8. Denzi

Denzi Silver Tier

Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Bellen :p, maar volgens mij geven ze geen korting op Platinum kaarten

9. StinusPax

StinusPax Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Ik was even benieuwd:
    Iemand die met kerst heeft geüpgrade van Gold naar Platinum, heeft die al de 50.000 miles ontvangen?

10. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb de 50K al in december ontvangen. Wel begin december de upgrade gedaan dus misschien heeft het moment van uprgaden hier iets mee te maken.

11. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb eind december dezelfde upgrade gedaan en zie ze nu sinds 2 weken in de online omgeving van AMEX staan bij gespaarde miles. Ik ga er dus vanuit dat ze gewoon bij de eerstvolgende factuurdatum worden bijgeschreven.

Laatst bewerkt: 6 feb 2017
  12. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb ze nog niet binnen. Kon tot 8 weken duren zei de klantenservice dame eergisteren :)

13. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik ben nu bijna twee jaar lid van de FBAMEX Gold dus dat betekent dat er weer een jaarlijkse kaartbijdrage van € 170,- zit aan te komen. Toen ik de kaart wilde opzeggen kreeg ik een aanbod van 20.000 bonusmiles plus dubbele punten de eerste 3 maanden. Omdat we met alle kaarten (inclusief 3 partnerkaarten) meer dan gemiddeld hebben uitgegeven vind ik dat een prima aanbod. Bovendien was een gratis vierde partnerkaart ook geen probleem. De extra creditcardkosten die soms worden gevraagd vind ik nog steeds aan de hoge kant. Daarom blijf ik daarvoor mijn VISA kaart gebruiken.

14. caliform

caliform Newbie

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Hoe vroeg kan je zo'n 'retention offer' aanvragen? Ik heb nu een half jaar de Plat-card.

15. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb naast mijn FB Gold kaart een FB silver kaart die ik weinig gebruik. Kan ik de silver kaart upgraden naar FB Platinum, Miles en QF's ontvangen en hem dan gelijk opzeggen?

16. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Geen idee of dit het juiste topic is... Maar mijn iPhone (scherm) is kaduuk. De iPhone is in de Apple store gekocht met mijn AMEX FB silver card. Ik heb inmiddels een Platinum kaart maar hoe zit het met de verzekering? Kan ik hier aanspraak op doen en wordt dit vergoed?

17. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Je hebt aan aankoopverzekering van 90 dagen. Vermoed dat de voorwaarden van de silver kaart gelden. Platinum is 240 dagen.

18. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    202
    Trofeepunten:
    268
    Weet iemand wat precies de voordelen van een FB Amex gold card zijn bij Hertz? Meen mij te herinneren dat je gratis een duurdere verzekering krijgt bij autohuur.

19. Itravelelite

Itravelelite Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand hoe ik dit verder kan doen, moet ik KLM bellen of AMEX? FD-programma's en AMEX kaart zijn al gekoppeld door AMEX.

Share&Fly®
    Met Share&Fly® kunnen Flying Blue – American Express-kaarthouders gratis Miles uitwisselen met kaarthouders binnen hetzelfde account.

20. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Als het al gekoppeld is moet je flying blue bellen..

Hoe kan ik mijn Miles overboeken?
    Om uw Miles over te boeken kunt u contact opnemen met het FlyingBlue Service Centre op 0900 - 0400252.

Itravelelite vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina