Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948

2. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je kan beter tot februari wachten tot de QF's bijgeschreven zijn en daarna upgraden naar Gold. Zo ontvang je dubbele QF's.

Bonus miles (zoals de 20k of 50k sign up bonuses) kom je alleen voor in aanmerking als je 6 maanden geen klant bent geweest (lees geen kaart hebt gehad).

3. ITZ

ITZ Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Deze gelden nu ook voor upgrades (bijv FB plat, 50K). Hoe dat in januari zit weet ik niet.

4. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    632
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt je CC-saldo ook gewoon opgeven als schuld per 31-12. Dus maakt helemaal niks uit voor box 3.

flykoen vindt dit leuk.
  5. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Nee, zo werkt het niet. Schulden kun je alleen in mindering brengen voor het bedrag boven de drempel van € 3.000 p.p.

Ready2Board vindt dit leuk.
  6. Bento

Bento Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Ah top. Dus als ik in Feb upgrade naar Gold krijg ik boven op de 2 QF nog eens 4? Of gewoon 2 extra.

7. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat klopt, 2 QF voor silver en 4 QF voor Gold in total dus 6 QF.

8. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Je QF's worden bijgeschreven in de maand van je kaartbijdrage, dus als je die in februari betaald wel ja.

9. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    De bonus van 50.000 bij upgrade naar Platinum was alleen in december.. Helaas heb ik in eind oktober ge-upgrade... :rolleyes:

10. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Beste Erik, ik zal jouw hulp waarschijnlijk nodig moeten hebben. Heb eind december een upgrade naar plat genomen mede voor de 50.000 miles en 8 QF. Na anderhalve week alle kaarten ontvangen (waarbij ik op voorhand een mail zou krijgen over een goedkeuring welke ik nooit heb ontvangen). Nu zie ik tien minuten geleden in mijn FB account 8 QF's toegevoegd op 31 december 2016, en dus meteen ook nutteloos verklaard. Erg slecht aangezien ik ook tot 3 keer toe heb gevraagd wanneer de vluchten zouden worden bijgeschreven! Zou je mij kunnen voorzien van jouw audio bestand zodat ik maandag ochtend direct aan de slag kan met Amex? Ik hoor graag, waarvoor bij voorbaat dank.

11. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hi @vanIJsselmuide .. Dat is klote om te horen. Maar AMEX staat bekend om hun goede klantenservice dus ik vermoed dat ze het met één telefoontje wel voor je gaan corrigeren. Als het goed is heeft de agent wel een interactie achtergelaten in hun systeem, zodat ze jouw verzoek kunnen achterhalen. Mocht het niet lukken, geef dan maar een gil. Dan zal ik mijn opname ff voor je downloaden en de juiste stukken er uithalen voor je.

Succes! Keep us posted :) En gefeliciteerd met je platinum kaart. Luxe doosje he :p

12. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Thanks man, ik laat maandag wel even weten hoe het gesprek is verlopen. Ik moet zeggen dat de service inderdaad goed is en alle dames altijd even aardig maar ze moeten nog wel eens "een beetje geupdate" worden aangezien ze soms/ vaak tegenstrijdige antwoorden geven als ik iets wil dubbel-checken. In ieder geval bedankt voor je aanbod! We zien het maandag wel.., groet, Vincent

13. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Oh, wat jammer @vanIJsselmuide ! Succes met het vervolg!!! Heb zelf eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de service van AMEX.

14. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Wat betaal jij voor die kaart? ik krijg ook regelmatig kerels aan de lijn :D

Laatst bewerkt: 8 jan 2017
    Flying doc en Arjan69 vinden dit leuk.
  15. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Haha, ik denk van de 20 keer dat ik ze heb gebeld er 1 x een kerel opnam! Ik betaal gewoon 600 euro (ter info: heb trouwens een vriend geïntroduceerd en die betaald dan nu 456 euro voor het eerste jaar).

16. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Good for you ;) Leuke korting maar geen 50.000 punten

17. vanIJsselmuide

vanIJsselmuide Newbie

Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Nee, wij krijgen beide 25.000 punten en samen met die 50.000 voor mijn upgrade moet Q1. 2017 lekker aantikken...

Carel1 vindt dit leuk.
  18. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb precies het zelfde gehad. Upgrade naar Platinum en mij werd verteld dat ik de 8QF in 2017 zou ontvangen (wat ik ook graag wilde). Ik ontdekte ineens dat ik mijn 8QF al in december had ontvangen. Gebeld en er werd mij vertelt dat dit gewoon "geluk" is. In 2017 krijg ik gewoon opnieuw mijn 8QF op de zelfde dag dat ik nu ook mijn 8QF heb ontvangen.

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand waar ik de lounges kan vinden waar ik gratis toegang tot heb met mijn FB AMEX Platinum kaart? Anders bel ik morgen even.

20. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga er vanuit dat men hier aangeeft dat je met de 20.000 award miles welke je krijgt je de zaken eronder kunt "betalen" wanneer je vliegt met AirFrance/KLM of eventuele skyteam partner.

Bjorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina