Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Dat werkt als een 'retentieaanbod', dus je moet opbellen en klagen over weinig acceptatie, bijvoorbeeld.
     
  2. Arebei

    Arebei Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb sinds kort een FB AMEX Gold card, maar heb nog een rekening open staan van mijn Visa card. Is het mogelijk deze rekening met mijn Amex kaart te betalen? Zo kan ik hierover ook punten sparen.
     
  3. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Dat is niet mogelijk, nee.
     
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Is er iets veranderd op de persoonlijke pagina van AMEX?
    Voorheen kon je als kaarthouder iemand introduceren en kreeg je de optie om elke kaart (met verschillende bonussen) door te sturen.
    Nu zie ik als FB GOLD alleen maar de referral voor een FB Gold kaart, terwijl ik misschien met het huidig aanbod liever een Classic Gold refer, of een FB Platinum.

    Misschien zie ik iets over het hoofd, en kan ik dit veranderen?
     
  5. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Je kan al een paar jaar alleen binnen je eigen product groep iemand introduceren. Dus als FB Gold kan iemand introduceren voor een FB Silver/Gold/Platinum. Je ziet alleen je Eigen product maar de introduce kan zelf nog kiezen voor een ander product.
     
  6. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Krijg je met de FB Amex Platinum kaart ook Hilton en SPG gold status, of alleen met de normale Platinum kaart?
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Met de FB Amex niet.
     
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Kreeg net dit bericht van AMEX dat je tweede kaart kan aanvragen voor iemand op de zelfde account en dan krijg je 2.000 bonus. Je kan het 2x doen, nu is de vraag: kan ik mezelf niet 2 extra kaarten cadeau doen :p

    (Dit is anders dan wanneer je iemand aanbrengt zie zijn eigen kaart en account krijgt).
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • amex.JPG
      amex.JPG
      Bestandsgrootte:
      196,2 KB
      Weergaven:
      17
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Staat me toch echt levendig bij dat ik eind 2016 nog eens door alle kaarten en bonussen ben gescrolled voordat ik iemand een referral stuurde.

    Wel jammer, want ik zou nu ieder de Classic Gold gratis geven dan een FB Amex kaart. Bonus is hoger, en je kan de miles toch converteren naar het FB programma als je wil.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dit topic heet Flying Blue American Express
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Mea Culpa
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Voor een derde extra kaart kreeg ik ook 2.000 bonus. Wordt niet gepubliceerd, maar telefonisch snel geregeld.
     
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Interessant voor Amex Silver flyingblue bonus voor upgrade naar Gold is net (stil) verhoogd van 12.500miles naar 20.000miles.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ready2Board en FlyingFonz vinden dit leuk.
  14. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Upgrade van Gold naar Platinum is goed voor 30.000 miles.
     
    Ready2Board en JustinCase vinden dit leuk.
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand er ervaring mee hoelang je niet geaccepteerd wordt voor een nieuwe kaart als je je AMEX opzegt? Ik vind namelijk dat ze mooie aanbiedingen hebben voor nieuwe klanten, maar nooit een extra bieden voor bestaande klanten. Daarom overweeg ik mijn kaart op te zeggen. Ik lees echter dat je dan 6 maanden tot een jaar niet meer geaccepteerd wordt?
     
  16. VinceVoyage

    VinceVoyage Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet of je dan ook echt niet geaccepteerd wordt, maar je krijgt geen aanbieding/bonus, afhankelijk van de voorwaarden. Bij een referral (Gold 1e jaar gratis en momenteel 11k miles) is de voorwaarde bijvoorbeeld:
    "de introducé is de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder geweest bij American Express."
     
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Dank, ik weet niet wat jullie meningen zijn maar als ik niet periodiek ( 1x per half jaar of jaar) een leuke bonus kan krijgen, vind ik de goldcard geen 170 euro waard. De verzekeringen krijg je overal, en de fb mijlen voor uitgaven zijn pas echt interessant als je minimaal 1000 euro per maand uitgeeft. Zie ik nog iets over het hoofd?
     
  18. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    De vier kwalificerende segmenten per jaar.
     
  19. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Voor 170 euro kan je beter een leuke trip maken en heb je die 4 segmenten ook ;-)
     
    MichaelNight en Rutger vinden dit leuk.
  20. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je kan gewoon nieuwe kaart aanvragen maar je ontvangt inderdaad de bonus niet. Je kan beter even bellen met de afdeling retentie, zeg je dat je wilt opzeggen maar dat je open staat voor een nieuw aanbod. Meestal geven ze je dan mooie hoeveelheid miles of weer een jaar gratis kaart. Je moet je kaart alleen wel actief gebruiken, anders hebben ze er niets aan.
     

Deel Deze Pagina