Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Toevallig vorige week even geneusd in de online aanbiedingen voor upgrades. Naar Platinum krijg je ook online 30.000 punten.
     
  2. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Krijg normaal op de 18de een mail over de aankondiging van maandelijks betaling. Dit keer echter niks gekregen. In de AMEX app zie ik ook, in tegenstelling tot normaal, dat de betaling pas 7 juli is. Is het moment van betalen verschoven naar het begin van de volgende maand in plaats van het eind van dezelfde maand?

    Iemand hier iets over gehoord/gelezen?
     
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik krijg de afrekening normaal op de 20ste maar ik heb vandaag ook nog niks gezien. De rekening is ook nog niet opgemaakt. Denk dat de systemen van AMEX moeite hebben met het mooie weer.
     
  4. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net met AMEX gebeld, was de eerste die het meldde. Konden niet echt iets in het systeem zien en geld wordt gewoon op de normale dagen afgeschreven. Iemand wel de mail gehad?
     
  5. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook nog geen mail met het rekeningoverzicht gehad. Normaal gesproken zou ik deze wel al moeten hebben.
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Al maanden geen email met overzicht ontvangen. Komt ouderwets via de post met excuses voor het ongemak. Wegens technische storing is een overzicht per email tijdelijk niet mogelijk :confused:
     
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Die van mij kwam vandaag binnen: "Uw maandelijks rekeningoverzicht is nu online beschikbaar"
     
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb hem inderdaad ook nog niet gehad..nu keek ik hierom in de junkmail voor de zekerheid...zie ik dat er een verjaardagscadeau-voucher van mijn werk in de junkmail zit..dank zij amex vertraging heb ik in ieder geval dat niet misgelopen...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Met mijn vriendin en ik wisselen altijd de AMEX FB Gold kaart af, ik refereer haar zeg op, en na een jaar refereert zij mij en zegt zij op. Easy 20k punten per jaar per persoon, plus de spend die je op de kaart hebt.

    Nu heeft zij vorig jaar wat laat opgezegd, en is een paar maanden geleden al mijn jaarlijkse contributie geïncasseerd. Ik kan haar pas weer in september referen, dus minimaal tot en met oktober betalen om haar 10k punten bij te schrijven (ze heeft de segmenten nodig voor FB).
    Wat nu te doen?

    A. Kaart opzeggen, en ze kan zelf wel ergens (hier) een link voor een gratis AMEX FB Gold vinden. scheelt mij 15e per maand, maar ik loop minstens 10k punten mis
    B. Downgraden naar de FB Entry kaart voor e35 en opzeggen nadat ik haar 10k punten heb geïncasseerd voor de referral. Kan ik haar dan een FB gold referen?
    C. Upgrade naar Amex (non FB) Platinum.

    C. heeft een verhaal, aangezien ik in Europa nog voor 8 dagen een auto moet huren. De verzekering kost zo'n 10 a 15 e per dag, en met de platinum kaart heb je een gratis auto verzekering. Dat scheelt me zo'n 100e. Krijg ik dan ook nog een Travel Voucher van 150e, dan is het al 250e aan waarde.
    Daarnaast heb ik wel genoeg FB punten, en spaar ik nu liever Amex Rewards voor conversie naar Avios. Als ik een upgrade incentive van 30k punten kan scoren, dan is dat ook nog eens 250 waard. Maar dan wil ik niet meer dan 350e voor 1 jaar betalen aan kaart bijdrage ipv 700 (weet niet of dit mogelijk is. Spend op mijn Amex FB Gold was zo'n 7.500 afgelopen jaar).

    Wat is volgens jullie de beste en meest kost effectieve strategy?
     
  10. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een algemene maatstaf voor de waarde van Flying Blue miles is €10/1k miles. Uiteraard valt er een hogere cpm te behalen. Ik zou dus zeggen: behoud je Gold card tot en met september, neem de €75 voor lief en zeg deze daarna op.
    Mocht je verder geen gebruik maken van de aanvullende services die de American Express FB Gold card biedt, dan zou je inderdaad kunnen downgraden naar entry level. Voordat je dat doet zou ik even bij AMEX navragen hoe het dan in z'n werk gaat m.b.t. referral naar Gold card, zodat je niet voor verassingen komt te staan (ik kan het je namelijk niet met zekerheid zeggen, of dat kan).

    De gemaakte rekensom rondom de AMEX Platinum is er denk ik een goede om daar zelf je conclusie aan vast te hangen; het is maar net waar je het meeste gebruik van maakt en wat de beste return on investment geeft;) Houd wel in je achterhoofd dat je als AMEX Platinum kaarthouder niet iemand kan referren naar een AMEX Flying Blue card.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Dank, die beperking was ik inderdaad vergeten.

    Denk dat het makkelijkst is om naar Silver te downgraden, en dan nog ergens een retentie offer te pakken van 2.500 miles. Dat samen met de 10k (of meer tzt) voor een gratis gold referral, is denk ik de beste strategy.
     
  12. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Ja, ik zou zeker Amex bellen bij een bedrag van ±20K. Jouw bestedingsruimte wordt gebaseerd op kaarttype, jaren lidmaatschap, historie van uitgaven en of je op tijd openstaande posten hebt betaald. De exacte formule is mij niet bekend, maar 2x de gemiddelde maandelijkse uitgave is bij mij geen probleem (maandelijks gem. 3K, met uitschieters naar 6-7K). Je kunt natuurlijk ook vooraf de 20K naar Amex overmaken o.v.v. jouw credit card nummer, dan weet je in ieder geval zeker dat het geen probleem zal zijn.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb al een paar jaar AMEX Gold. Nu was er vorig jaar juni een leuke aanbieding om Platinum te proberen. Heb ik gedaan (kreeg ook 4 segmenten erbij) en heb ik in maart dit jaar gedowngradet. Nieuwe bijdrage werd afgeschreven en ik wachten op mijn 4 segmenten. Vandaag heb ik gebeld en ik hoor dat ik ze niet krijg maar pas volgend jaar!! Is dit een normale gang van zaken bij FB AMEX??
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Kan me er wel iets bij voorstellen.... downgraden voor het jaar om is zal je geen nieuwe segmenten bij ontvangen, lijkt me. Alleen dan wel pech dat het opnieuw een jaar duurt voor je ze wel krijgt.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  15. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hmm...dan zie ik nu geen nut om AMEX Gold te houden als ik geen 4 segementen te houden. Opzeggen dan maar en volgend jaar maar opnieuw aanvragen.
     
  16. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Vraagje van een nieuweling: heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat de segmenten worden bijgeschreven op je FB account? Ik kan 1 augustus weer een aanvraag doen en ga 28 augustus op pad, waarbij ik graag gebruik zou maken van mijn dan hopelijk nieuwe status.
     
  17. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Hi iedereen, mijn FB Gold amex aanvraag is eind vorige week goedgekeurd. Nu wil ik deze gaan gebruiken om vliegtickets gespreid te betalen (dat zal ongeveer €445 per maand zijn met fly now pay later), en mijn hotel te betalen (dat zal €1900 zijn). Ik las eerder in dit topic ergens dat er geen limiet is (er staat ook nergens een limiet vermeld bij het aanvragen van de kaart etc), maar wel een onofficieel limiet en dat je bijvoorbeeld na 3 maanden pas meer dan 2000 kan uitgeven als je netjes hebt betaald elke keer. Klopt dit, of kan ik gewoon deze eerste maand al €2400 uitgeven? Het geld staat op m'n rekening, dus dat kan er eind van de maand gewoon worden afgeschreven door amex.
     
  18. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Zeker, er is sprake van een uitgavelimiet bij nieuwe aanvragen, o.a. afhankelijk van het opgegeven inkomen bij de aanvraag. In dit geval zou ik gewoon direct contact opnemen met Amex en deze vraag voorleggen. Ze kunnen je een indicatie geven welke ruimte er is (zeker na een beetje aandringen). Je kunt ook overwegen om direct een bedrag vooraf te storten, bijvoorbeeld 1000 euro, dan zit je vast goed. Storten kan direct naar de amex rekening NL63DEUT0265188040 onder vermelding van je volledige kaartnummer. Saldo staat 2 werkdagen later bijgeschreven.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  19. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt! Zodra m'n kaart is bezorgd zal ik het bedrag alvast op m'n kaart storten en daarna bellen, hopelijk is het dan geen probleem aangezien ze dan gewoon kunnen zien dat ik het geld heb.
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Volgens mij pas na incasso van je 1e afschrift
     

Deel Deze Pagina