Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou even telefonisch contact opnemen. Als al je gegevens correct zijn zal dat bedrag naar alle waarschijnlijk geen probleem zijn. Zelf had ik dit in mijn 2e maand en werden mijn betalingen van vergelijkbare grote ook geflagged. Na contact met amex was alles in orde, echter gaven zij ook aan dan van tevoren bellen een makkelijkere optie is.
     
  2. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    hoe snel krijg je de punten nadat je de minimale uitgaven hebt gedaan van 500 euro.

    is dat op het moment dat je de 500 euro hebt uitgegeven of pas na de 3 maanden of pas na de eerste afrekening van AMEX.
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Even door mijn administratie wijst uit dat ik de punten kreeg bij mijn eerste AMEX afrekening.
     
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    top thanks!
     
  5. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ze schreven het bij mij ook per ongeluk dubbel bij, in miles én level miles. Bedankt? :)
     
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Geen correctie achteraf?
     
  7. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb nu sinds 1,5 maand de FB gold Card van Amex en al een aardige klap miles binnen gehaald met van alles.

    Maar ik vroeg me af: is er ergens een overzichtelijke manier om in te zien of je idd alle miles krijgt die je via earnonline verdient hebt? Ik krijg elke keer netjes zo'n mailtje dat mijn aankoop is geregistreerd maar dat (bijvoorbeeld) bol.com m nog moet goedkeuren.

    Bij mijn eerste maandafschrift waren 11867 miles bijgeschreven
    11.000 als welkomstbonus en dan blijkbaar dus 867 miles extra vn aankopen, maar ik kan dit dus nergens nagaan. Of wel?
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  8. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bij mijn weten bestaat er geen aparte overzichtelijke manier om te zien of je alle miles van earnonline verdiend hebt. Als je aankoop is goedgekeurd, verschijnen ze automatisch in je Flying Blue account (kan wel een paar weken/maanden duren). Daar kun je dan achteraf zien hoe je alle miles verdiend hebt. Zelf dus goed bijhouden en er op letten dat je wel via de referral link op earnonline besteld. Die 867 miles refereren naar het bedrag dat je hebt besteed met de Amex in de afgelopen maand. Op de laatste pagina van het maandafschrift kun je dit zien. Er bestaat geen overzicht om precies na te gaan hoeveel miles je krijgt per aankoop.
     
  9. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Oke ik kon het inderdaad ook al niet vinden
    Maar goed om te weten dat het er ook niet is want dan hoef ik niet meer te zoeken haha
    (wel jammer overigens, zou een overzicht wel handig vinden)
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Uiteindelijk verdien je voor elke uitgegeven euro 1 mile en voor uitgaven bij Air France-KLM en Hertz 1,5 mile per uitgegeven euro (die trouwens wel apart worden vermeld op je maandafrekening). Heb je ook al gezien dat je op je earnonline account je aankoopgeschiedenis kunt terugvinden? Rechtsboven staat een klokje met geschiedenis. Als je daar op klikt kun je precies zien hoeveel miles je per aankoop hebt verdiend of zult verdienen. Zie rode pijl hieronder:
    upload_2017-7-25_13-33-10.png
     
    Daeni, Arjan69, Flying doc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je was me net voor:). Overigens sta ik op die website als Ivory, maar ik ben al jaren Gold member. Dat wordt kennelijk niet aangepast, in ieder geval bij mij niet.
     
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb zelf geen status bij Flying Blue dus bij mij staat Ivory. Mijn laatste aankoop was trouwens twee jaar geleden toen het nog Flying Blue Shopping Portal heette. Blijkbaar hebben ze de naam ondertussen veranderd in Flying Blue Earnonline / Shop&Earn?
     
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat klokje is het leermoment van de dag..Was mij al die tijd nooit opgevallen. Alles staat dáár gewoon netjes op een rij...ik had al die "your miles are pending" mailtjes steeds bewaard om eens een keer uit te zoeken of en wanneer ze worden gehonoreerd...maar daar kwam ik niet uit.
    Het valt mij nu ook op, nu ik door die lijst ga, dat Groupon het langst duurt..Tot maanden terug staan er rondjes open...
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  14. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Toekennen en bijschrijven duurt idd meestal heel lang, weken/maanden. Mediamarkt duurde meer dan 3 maanden bij mij.
    Ik wachtte altijd op de toekenningsmailtjes. Het overzicht is nieuw voor mij :)
     
  15. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij duurt het bij Wehkamp altijd maanden voordat de punten zijn bijgeschreven. Ik wist niet dat je een overzicht kon opvragen dus ook ik bewaarde daarom altijd alle mailtjes todat de punten daadwerkelijk waren bijgeschreven. Weer wat geleerd! :p
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik zie dat klokje ook voor het eerst. Ik vraag me af of het een feature is die onlangs werd toegevoegd of dat ik er altijd overheen gekeken heb?
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2017
  17. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Toen ik twee jaar geleden iets heb besteld, kon ik ook al mijn bestelgeschiedenis bekijken. Of dat toen via een klokje ging weet ik niet, het geeft in ieder geval wel overzicht:).
     
  18. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Sinds kort 22.000 ! Flying Blue Miles bij een referral naar een Flying Blue American Express Gold card en het 1e jaar gratis.
     
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een FB AMEX Platinum card en heb voor 2 personen een extra kaart aangevraagd. Nu wil één persoon graag stoppen bij mij en een eigen FB Gold kaart aanvragen. Dit is geen probleem maar hij ontvangt dan geen welkombonus.

    Iemand ervaring hiermee? Is er toch een manier hoe hij de welkombonus kan ontvangen?
     
  20. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Als je de laatste 12 maanden een American Express Card of partner kaart hebt gehad, vervalt inderdaad de welkomstbonus. Daar zijn helaas geen uitzonderingen op te maken. De enige manier om die welkomstbonus te krijgen is dus de partner kaart opzeggen en na 12 maanden een eigen kaart aan te vragen.
     

Deel Deze Pagina