Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ja, ik zei niet dat het de 170 euro waard is.. maar je zag ze wel over het hoofd ;)
     
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb telkens na een jaar een leuke bonus gekregen door even te bellen en aan te geven dat ik de kaart wel wil houden mits.....
    Heb hier eerder ook over geschreven.
    I
     
  3. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    American Express Flying Blue heeft inderdaad online de pagina aangepast om nieuwe kaarthouders te introduceren. Automatisch komt het niveau tevoorschijn wat je zelf ook hebt. Maar je kunt nog steeds de link kopiëren/plakken en naar het gewenste niveau aanpassen.
    Actie Gold is momenteel geen 12.500 maar 11.000 Flying Blue Miles.
     
  4. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Aan hoeveel bonus miles moeten we dan denken?
     
  5. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Ik kreeg 3 maanden dubbele punten en 20.000 bonuspunten.
     
  6. Freek

    Freek Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Is dat met een FB AMEX Gold of Platinum? Dank voor je antwoord!
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg hetzelfde aanbod voor verlenging van mijn Gold card.
     
  8. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Gold.
     
  9. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Gewone Amex green10000 ptn en 3 maanden dubbele punten
     
  10. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Iemand een idee wat de gebruikelijke retentie bonus is voor de FB plat kaart?
     
  11. Milehunter

    Milehunter Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Hebben jullie ook het gevoel dat de laatste tijd de service van de telefonische klantenservice achteruit is gegaan?

    Ik bedoel dan voornamelijk de vriendelijkheid en bereidheid om dingen te regelen. Ook heb ik al een paar keer gehad dat de klantenservice zich niet aan gemaakte afspraken houdt. Vorig jaar was alles nog perfect geregeld! Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
     
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Die ervaring heb ik niet. Word netjes te woord gestaan en heb geen klachten over de uitvoering van de service.
     
  13. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb net een AMEX Gold Card aangevraagd via een link op dit forum en de aanvraag is goedgekeurd
    Hoera voor mij want dat zijn 11.000 miles en een jaar gratis kaart :) (en ik heb hier nog iemand blij gemaakt denk ik ook...)

    Maar nu vind ik 170 euro per jaar voor een creditcard daarna wel wat gortig
    Ik vroeg me dus af of ik de kaart binnen het jaar probleemloos om kan zetten naar Silver?

    Ik kan m eventueel natuurlijk ook og opzeggen (geen idee of er een opzegtermijn gehanteerd wordt?)

    Mensen hier ervaring mee?
    Of doen ze je automatisch al een mooi verlengingsaanbod tegen die tijd?
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  14. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb het in het verleden wel eens gedaan: in een paar maanden probleemloos de kaart opgezegd. Half jaartje wachten en dan opnieuw aanvragen. Ik heb wel elke keer moeten duwen en trekken bij AMEX om mijn bonus te krijgen, maar wel gekregen uiteindelijk.

    Met downgrade naar silver heb ik geen ervaring, maar lijkt me geen probleem als opzeggen ook geen probleem is. Uiteindelijk willen ze je als klant houden.

    Een aanbod zal afhangen van hoeveel je op de kaart omzet, maar dat is logisch natuurlijk. Volgens mij is er op dit forum een post die daarop ingaat. Volgens mij hebben diverse personen het aanbod gehad om gratis nog 1 jaar te verlengen.
     
  15. Fly_Girl

    Fly_Girl Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    8
    ik zie dat mijn topic verplaatst is naar dit topic
    Excuus, die had ik niet gezien

    zie idd al veel antwoorden op mijn vragen voorbij komen in de lijst aan paginas

    Mooi forum dit, ik ben zelf aardig gehaaid in goedkoop en gratis reizen maar had me nog niet verdiept in de wereld van AMEX en FB :)
     
    Jan van Putten en Ready2Board vinden dit leuk.
  16. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb de FB Gold card nu 1 jaar. Gisteren op Schiphol even langs de AMEX mensen geweest en gezegd dat ik niet heel tevreden was over de betaalmogelijkheden in NL en dat ik daar geen 170 euro per jaar voor over had.

    Om op te zeggen moest ik contact opnemen met de ledenservice. Ik verwacht hier dan dus ook het aanbod te krijgen zoals hier veelvuldig al is geschreven in dit topic.

    Wel boden ze mij pro-actief de upgrade naar platinum aan voor 30k punten (via internet is dat 20k) en meneer kon dit in slechts enkele minuten voor mij in orde maken..... :) Opzeggen of downgraden kan een maand later onder het mom van 'niet tevreden' en dan zou het verschil in kaartbijdrage worden verrekend als je bijvoorbeeld weer terug gaat naar Gold.

    Los daarvan:
    1) Ik ben FB Platinum en Platinum voor 2 is in dat geval een mooi voordeel.
    2) Ze zijn zelf (uiteraard) erg te spreken over hun concierge service. Niet iets wat ik 600 euro per jaar waard vind, echter heeft iemand hier positieve of juist negatieve ervaringen mee? Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet verwachten.
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoe zit het eigenlijk met geldpinnen? Ik doe dat al jaren niet meer met cc omdat ik me herinner dat het geld kost.
    1) Is dat (nog steeds) zo
    2) Als je het doet krijg je dan ook nog FB miles voor dat pinbedrag? (Ik denk het niet nu ik er over nadenk want anders wordt het als een dolle pinnen en weer op je rekening storten om miles te scoren...)
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is nog steeds zo en het is duur. Je betaalt 3,5 % over het opgenomen bedrag.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  19. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Als iemand een AMEX FB gold heeft, kan hij dan een vriend uitnodigen om een AMEX Gold te nemen? of kan hij dan alleen een AMEX FB kaart aanbieden?
     
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dit werkt alleen met FB Platinum en AMEX Platinum. Je kan alleen een AMEX Gold card geven, maar jij bent verantwoordelijk voor het voldoen van de betaalde transacties.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2017

Deel Deze Pagina