Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Yes, dat heb ik eerder gehad!
    Heb het zo gelaten, gevlogen en een week of 2 na de laatste vlucht kreeg ik een mail van KLM met het verzoek om nogmaals de betaling te doen. Alles was toen wel direct te zien bij AMEX.

ik had geen dubbele afschrijving o.i.d.

Escape vindt dit leuk.
  2. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie, ik zal het dan afwachten

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Net weer gebeld 'om op te zeggen'. Engels bandje, (hele aardige) Nederlandse medewerkster. Het standaard verhaal verteld en teruggekregen Gevraagd om een retentie-aanbod. Medewerker zei: ik wilde het nu net vragen! Dat klonk veelbelovend. Ze ging kijken. Helaas, weer niet.

Gevraagd naar de rationale erachter. De medewerker vertelde mij het volgende:

Tot 2 -3 jaar geleden was het afhankelijk van spend en ging met dat dan per geval (lees: jij belt) bekijken. Nu, sinds 2 jaar is dit volledig geautomatiseerd. Men kijkt in het systeem en er staat wel of niet iets voor je klaar. Dit wordt bepaald door ' automatische factoren' (klinkt als: algoritme), waar de medewerker verder geen invloed (meer) op heeft. Spend is een variabele, maar niet dé variabele.

En verder:

Waar vroeger de kaartbijdrage werd kwijtgescholden, wordt dat nu niet meer aangeboden. Het zijn altijd FB Miles (of MR-punten als je de reguliere AMEX hebt).

Volgens de medewerker kun je iedere bellen en vragen, ze kijken dan of er een aanbod klaarstaat. Dit kan je zo vaak doen als je wilt. Als er vandaag niets klaar staat, kan dat maandag zomaar wel het geval zijn...

Toen ik ophing bedankte ze dat ik al vier jaar lang kaarthouder was. Fun fact: ik heb mijn FB Amex net iets langer dan een jaar... ;) Er staat echter wel '21 op, het jaar dat ik mijn Amex Platinum aanvroeg. Mijn Corporate Amex heb ik sinds 2019 en die telt dus duidelijk niet mee in de jaartellingen.

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Vraagje,

In april heb ik de upgrade gedaan van Gold naar Platinum.
    Weet iemand wat toen de spend was voor de bonus en wat die bonus toen was?

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.588
    Trofeepunten:
    653
    5000 euro spend en 50k bonus.

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Thanks, dat wordt nog spannend dan...

7. Maxmannl

Maxmannl Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    In maart upgrade van Gold naar Platinum voor de 70K bonus miles netjes voor eind van de 3 maanden periode 5K spend.
    Tot op heden nog geen miles bijgeschreven.

Normaal dat dit zolang duurt?

8. kresa

kresa Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik weet het niet, maar bij mij was de extra bonus eigenlijk gelijk al bijgeschreven. Nog voordat ik zelf doorhad dat ik genoeg had uitgegeven, stond het er al op

9. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    De miles van de upgrade bonus? Denk dat jij het hebt over een referral bonus. Deze zijn altijd direct bijgeschreven zodra je de spend haalt.
    De miles van de upgradebonus krijg je pas na 6 maanden, dus als je in Maart geupgrade hebt krijg je ze waarschijnlijk rond eind augustus-september. Dit staat dan ook in de voorwaarden en is om te voorkomen dat je weer downgrade of opzegt zodra je de punten hebt

FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. r0n

r0n Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    13
    Vorig jaar augustus ook deze upgrade gedaan.
    Ik kreeg de 70K bonus miles na wat chats uiteindelijk pas eind januari dit jaar… dus pas dik 5 maanden later!

Ruut vindt dit leuk.
  11. kresa

kresa Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Sorry, je hebt helemaal gelijk!

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Spaar dubbele Miles op uw vluchten.
    Waarheen?
    Hyderabad als u vliegt met KLM.
    Boek vóór 1 september voor vliegreizen tot 30 november 2025.

Ik pas ff, maar misschien zijn er nog wel liefhebbers hier? :D

Ruut vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Ik zag dat bericht binnekomen in mn mail en moest wel even opzoeken in welk land dit ligt :D
    Hoe komen ze hierbij vraag ik me dan af, op de vrijmibo dartpijltje op de kaart gegooid?

Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Haha! Ik denk dat dit is om Pieter Elbers en zijn INDIGO een gevoelige slag toe te brengen :D

Overigens zie ik nu dat ik dit in het verkeerde forum heb gezet. Excuus! Tenzij je van plan met je FB AMEX te betalen, natuurlijk o_O

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Vanavond de aanvraag afgerond.
    Hij heeft Rabobank maar dan in Aruba maar dat was geen probleem.

Ook zijn Nederlandse postadres overleefde de test.

Nu afwachten of alles wordt geaccepteerd....

16. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Nieuwe upgrade promotie loopt weer. 70K puntjes voor een upgrade naar FB Amex Platinum.

SanderDekker en finsdeflyer vinden dit leuk.
  17. EvdP

EvdP Blue Tier

Leuk Bevonden:
    396
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen maand retentie offer van 20k miles en 3 mnd dubbele punten gehad.
    Gedaan, en waarschijnlijk na de komende 60xp opzeggen ivm platinum for life.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Net weer gebeld voor een retentie-aanbod en het gewoon direct gevraagd. De medewerker ging kijken. Tijdje in de wacht gestaan. Daarna kwam de medewerker terug. Hij vroeg mij eerste of ik twee Amex-kaarten had (ja). En stelde mij een aantal vragen over het gebruik van deze beide kaarten (FB Platinum en de metalen Platinum).

Na mijn antwoorden zei hij: de FB Platinum heeft drie maanden 1 extra FB mile bovenop de 1,5. Voor de reguliere Amex Platinum stond er een retentie-aanbod van 12,k aan punten klaar. Het was mij niet duidelijk waarom we het ineens over mijn Amex Platinum moesten hebben. Ik vroeg of beiden retentieaanbiedingen niet gewoon verzilverd konden worden? Ja, goed idee. Zei de medewerker.

Nog wel gevraagd of die 12,5k punten niet hoger kon. Dat was niet mogelijk, de medewerker zei dat hij een code invult en dat de algroritme dan met een uitkomst komt en dat is het dan.

Ik heb beide aanbiedingen geaccepteerd. Ik vind het wel een heel bijzonder verhaal.

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    En het is gelukt.

Hij had z'n KPN abonnement staan op zijn Nederlandse postadres wat hij invulde op de aanvraag als adres.
    Kopie van KPN factuur was in dit geval voldoende.

Dan1 vindt dit leuk.
  20. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Kan je met de FB Amex platinum ook status krijgen bij hotels?

Deel Deze Pagina