Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Hmmmm dat wordt dan weer lastig...
    Op zich raar omdat ik als hoofd-kaarthouder verantwoordelijk ben.

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Dat is dus precies wat ik heb aangegeven toen Amex KYC wilde doen bij mijn vrouw. Als ik het me goed herinner heb ik toen een telefoonrekening gestuurd met ons buitenlandse adres. Werd gewoon geaccepteerd.

3. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Kan je met een zilveren FB AMEX eigenlijk ook bellen voor een retentie aanbieding? Of doen ze dit alleen bij Gold en Platinum kaarten?

4. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Bellen kan altijd echter zelfs met de FB platinum krijg je zelden een (fatsoenlijk) retention offer.

Deze offers lijken vooral gericht op de normale amex kaarten en niet de flying blue variant.

Dan1 vindt dit leuk.
  5. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Ah, goed om te weten, bedankt. Dit is ook niet echt mijn go-to amex kaart, het was een jaar gratis en ik kon de 15XP goed gebruiken om platinum status te behalen bij FB. Gebruik de platinum Amex vaker, maar ook niet met zulke hoge bedragen zoals ik hier soms lees, maar krijg meestal toch nog wel zo’n 25000 punten. Met de FB Amex zilver het afgelopen jaar toch meer uitgegeven dan verwacht dus dan ga ik maar een belletje wagen. Proberen is gratis :)

6. SanderDekker

SanderDekker Newbie

Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Is er bekend wanneer er weer een upgrade offer komt naar Platinum? Kan pas nu weer upgraden omdat ik eind december de downgrade had gedaan naar Silver. Merci!

7. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Update: ook met lage spend bij silver geven ze wat, 2500 Miles.

jvad vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Upgrade bonus van FB Platinum kaart is hier vandaag binnengekomen.

lloydje33, Daan3, Maarten_22 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Wanneer had je hem aangevraagd?

10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Upgrade actie van februari.

11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Oké. Ik heb de upgrade gedaan in april en weet echt niet meer wat toen de aanbieding was.
    Nog een paar maanden wachten dus...

12. TheRobin

TheRobin Newbie

Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Inmiddels ben ik alweer een tijdje American Express Flying Blue Platinum kaarthouder, en het valt mij op dat de 'perks' in de app de laatste tijd echt tegenvallen. Het zijn voornamelijke bonussen of betaalde aanbiedingen, zie screenshot. Is dit ook jullie ervaring?

Bijgevoegde bestanden:

13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb hem pas een paar maanden en kijk er niet van op.

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met de reguliere platinum tegenwoordig.

TheRobin vindt dit leuk.
  14. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de kaart nu een jaar of twee, het is inderdaad beperkt. Een paar keer per jaar worden er wel gratis tickets uitgedeeld voor bijv. concerten of sport. Uit mijn hoofd was dat in de afgelopen anderhalf jaar voor Acda en De Munnik, Dua Lipa en het WK Shorttrack in Rotterdam. Helaas wel altijd met behoorlijk beperkte beschikbaarheid, dus ik grijp er meestal naast.

TheRobin vindt dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ja, dit is helaas ook mijn ervaring. Erg karig allemaal.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Heel vreemd: een door mij gedane aankoop van een optie bij KLM is, na een paar dagen op 'in behandeling' te hebben gestaan, verdwenen. Ik kan deze nergens meer terugvinden. Staat ook niet op mijn rekenafschrift en maandafschrift.

Nu kan het zijn dat een transactie pas na geruime tijd alsnog wordt afgeboekt. Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat was toen de uitkomst?

17. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Heb dit wel eens met SAF kopen gehad. Werd uiteindelijk niet afgeboekt en bij KLM ook niet zichtbaar. Heb jij wel een ticket ontvangen?

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Dit betrof ook SAF. De optie is wel succesvol gekocht, de extra zijn XP bijgeschreven (de vlucht is al gevlogen). Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

Laatst bewerkt: 21 jul 2025
  19. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Onlangs iemand verwezen voor de FB Amex kaart, die onhandig genoeg bij de daadwerkelijke aanvraag niet op het referral-linkje had geklikt. Die heeft nu een kaart, maar niet de introductie-aanbieding. Had gehoopt dat men achteraf nog e.e.a. aan elkaar kon knopen, maar blijkt niet mogelijk. Toch jammer ;-)

20. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb begin van de maand een ticket bij KLM gekocht met mijn FB Amex, maar als ik naar mijn credit card overzicht kijk staat het er nog steeds niet op. Volgens Amex heeft KLM het nog niet in rekening gebracht en volgens KLM is de betaling akkoord. Heeft iemand dit eerder gehad?

Deel Deze Pagina