Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Felipe

Felipe Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Dit is ook mijn ervaring, binnen een paar dagen waren de 60XP al bijgeschreven op mijn KLM account.

Heeft iemand al ervaringen met het opzeggen van de Amex Flying Blue Platinum kort na het ontvangen van de 60XP? Kan Amex deze 60XP weer terugvorderen als je te snel opzegt?

Ruut vindt dit leuk.
  2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.139
    Trofeepunten:
    223
    Dat stelt me dan weer gerust, thanks!

3. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    601
    Trofeepunten:
    123
    Amex is goed bezig met haar versoberingen, ook de KLM Open moet eraan geloven. Geen gratis tickets meer, enkel 30% korting en toegang tot Birdie's Nest enkel voor Plat en Centurion leden :eek:

lloydje33, Ruut en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Valt me nog mee dat je je dining credit niet kan inzetten bij het birdies nest :p

5. Maxmannl

Maxmannl Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vorige week de upgrade gedaan van gold naar platinum voor de 70K bonuspunten.

Wil eigenlijk een ticket boeken maar die wordt nog op de gold geregistreerd. Zou fijn zijn als die meetelt voor de 5K minimale uitgaven in 3 maanden voor de bonuspunten.

Zou in 3x gespreid betalen de oplossing kunnen zijn? Die wordt pas eind van de maand berekend en dan zou die als het goed is op de platinum worden geteld.

6. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Maakt niet uit. Alle uitgaven die zijn gedaan nadat de upgrade is verwerkt tellen mee, ook uitgaven met het oude kaartnummer.

Gespreid betalen verandert daar ook niets aan. Je doet de uitgave vandaag en dat telt, alleen de terugbetaling wordt in 3x gespreid.

7. Maxmannl

Maxmannl Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks, gaan we maar eens boeken

8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Hebben jullie een idee wat de drempels van AMEX zijn bij een retentieaanbod?
    Als je spend bijv. 10.000 is krijg je ook vaak 10.000 bonus miles als retentieaanbod. Bij een spend van 30.000 bijv. 20.000. Ik ben benieuwd welke bedragen als drempel aangehouden worden!

9. ribruijn

ribruijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Dat kan je zo niet zeggen. Als jij bijvoorbeeld al 5 jaar trouwe platinum kaarthouder bent krijg je makkelijker een goed aanbod dan iemand die elke keer na z’n bonus downgrade naar gold. Hoewel je allebei platinum bent. Er is geen simpel rekensommetje.

10. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    698
    Trofeepunten:
    123
    Een week na mijn belletje naar Amex voor retentieaanbod lag er een brief op de mat.
    "Wij vinden het jammer dat u heeft opgezegd"
    Nou ook goed dan. Stik maar in die veel te dure kaart waar de benefits steeds verder worden uitgekleed en niet veel aan hebt.

NiekG, lloydje33, FlyingBlob en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Iemand recent ervaring met snelheid toekenning XP na kaartaanvraag?
    Ik heb de FB kaart in de avond van 23 maart aangevraagd, 27 maart mailtje kaart onderweg (en ook meteen ontvangen), hoop de XP voor volgende week donderdag te hebben..

12. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    159
    Trofeepunten:
    33
    Duurde bij mij +/- een week, maand geleden.

Heb de spend een tijdje terug al gehaald voor de upgrade bonus, 10.000 miles ontvangen van Amex. Volgens de chat is dat normaal en worden de overige 60.000 voor eind Augustus bijgeschreven. Ben benieuwd!

13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.683
    Trofeepunten:
    598
    Ook voor de FB Amex weer een referral bonus te verdienen: 50K voor een Platinum kaart en 30K voor de FB Gold Card.

14. NiekG

NiekG Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    1
    Geprobeerd voor een retentie aanbod, omdat ik oprecht hem anders zou opzeggen. En hij is opgezegd! Kon voor een jaarlijkse spend van 65k geen retentie aanbod krijgen voor de Flying Blue Platinum.

Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.139
    Trofeepunten:
    223
    Upgrade aangevraagd op zaterdagavond 29 maart. Goedgekeurd op 3 april en vandaag, 11 april, de 60XP bijgeschreven:)

Bijgevoegde bestanden:

kvreke, Vliegende_Keep en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    529
    Trofeepunten:
    123
    Hoe lang heb je kaart al, en was je laatste retentieaanbod minimaal een jaar geleden? Binnen dat jaar zegt het systeem sowieso 'no'.

Deel Deze Pagina