Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk dat met "NL lijn" @Menno refereert aan het feit dat als je Amex (NL) belt je verwelkomt wordt met een keuze menu "toets 1 voor Nederlands, of 2 om sneller geholpen te worden in het Engels".

    Overigens is het zo dat als je kiest voor Nederlands, je in de meeste gevallen alsnog "geholpen" wordt door een Engelstalige collega :eek:..... Dus het is keuze menu 1 gevolgd door "please forward me to a Dutch speaking employee" :p
     
  2. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Haha precies dit :)
     
  3. r0n

    r0n Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Hartelijk dank voor jullie reactie en tips @Brangeri en @Menno !

    Ga voorlopig voor de FB Gold en in de loop van dit jaar maar weer eens kijken voor een upgrade naar een Platinum…
     
    Menno vindt dit leuk.
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Graag gedaan! Tip: de AMEX Expriences app geeft soms pushmeldingen als zo'n upgrade actie voorbijkomt. En anders plaatsen we het hier op het forum wel :)
     
    r0n vindt dit leuk.
  5. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Als je je reguliere Amex Platinum laat omzetten naar een Amex FB Platinum wat tegenwoordig blijkbaar kan, krijg je dan de 60XP?
     
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Sinds wanneer kan dat? Ik heb eind vorig jaar nog de reguliere Gold moeten opzeggen en de FB Plat via de normale weg moeten aanvragen.
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Ooit ergens gelezen in 2023... denk op dit forum :confused:
     
  8. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Over enkele weken heb ik de Amex FB Platinum een jaar en dan gaat de maandelijkse bijdrage terug naar €55 per maand. Ik vind dat voor nu te hoog en wil hem gaan downgraden tijdelijk naar FB Gold. (Als er in de toekomst een mooie bonus komt voor upgraden, wil ik dat doen)
    Nu heb ik twee vragen:

    1. Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat je na een retentie offer een minimum aantal maanden de kaart moet houden. Klopt dit? M.a.w. kan ik na het ‘jaarlijkse belletje’ de extra fbmiles innen en daarna downgraden? Of moet ik dan nog een x aantal maanden FB Platinum blijven?

    2. Als ik downgrade naar FB Gold, wat gebeurt er dan met de verzekering van de aangeschafte zaken die met de FB Platinum zijn gedaan? Dus bijvoorbeeld ik heb een nieuwe iPhone gekocht, hoe zit het dan met de verzekering (‘verzekerd kopen’ van Amex) dat je bij schade/diefstal in de eerste 240 dagen verzekerd bent voor reparatie of vervanging? Blijft die nog gelden? Of loopt die verzekering af zodra je je kaart downgrade?
     
  9. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Op het eerste punt heb ik geen antwoord, op de tweede wel:
    De groepsverzekering is alleen beschikbaar indien en zolang uw American Express Card actief is.

    Uw American Express Card verwijst hier naar de Flying Blue - American Express Platinum Card. Als je downgrade, dan is je Platinum kaart dus niet meer actief en is de verzekering dus niet meer beschikbaar.
     
  10. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    13
    Aanvullende vraag, wat betekent dit voor plat4two van je partner? Is dat per direct vervallen of pas na 1 jaar?
     
  11. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij blijft plat4two gewoon doorlopen en is er voor je partner zelfs een soft landing, dus gold en silver de twee jaren erna.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  12. JeroenFB

    JeroenFB Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Goedemorgen allen,

    Ik speel met de gedachte een FB plat kaart te nemen.

    Maar als ik dan een extra kaart aanvraag op deze nieuwe hoofdkaart, heeft die dan ook recht op de 60XP? Dat zal namelijk leuk zijn voor mijn partner.

    Of geldt de XP alleen voor de hoofdkaart?


    En wat als je alleen bestaand privium abbo hebt? Is er een mogelijkheid die te koppelen aan een FB plat kaart waardoor die jaarlijkse kosten vervallen? :)
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    XP krijg je alleen op de hoofdkaart en je abonnement Privium kun je niet koppelen aan een FB Amex-kaart.

    Wel kun je een bestaand abonnement Privium laten koppelen aan een reguliere Amex platinumkaart...
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Soft landing zoals hierboven genoemd. Die partner FB platinum wordt gezien als een volwaardige status, die per vol jaar loopt en dezelfde voordelen heeft als een gewone platinumstatus. Dus als je op de kwalificatiedatum geen 300 XP hebt en geen gekoppelde Amex FB Platinum meer, val je terug naar gold.
    Het enige verschil is dat deze jaren als 'partner' platinum volgens de richtlijnen niet meetellen voor platinum4life. Hoewel ik zelf nog niet heb gehoord dat iemand wel 10 jaar een partner platinumkaart had en geen plat4life geworden is, maar volgens de regels word je dat dus niet als je de partner bent.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. JeroenFB

    JeroenFB Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Thanks, duidelijk.
     
  16. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Als data puntje, ik heb platinum gedeeld met mijn vrouw, haar teller wordt jaarlijks gereset naar "Al 1 jaar Platinum".
     
    lloydje33, westi, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Oh dan is het met die soft landing wel interessant om een jaartje plat4two te ritselen.
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Gelijk even nagekeken en hier hetzelfde verhaal. Een platinum partner wordt dus nooit P4L op basis van de partner kaart.
     
  19. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik probeer nog een keer mijn onbeantwoorde vraag te stellen. Dit antwoord weten vast een aantal mensen:

    Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat je na een retentie offer een minimum aantal maanden de kaart moet houden. Klopt dit? M.a.w. kan ik na het ‘jaarlijkse belletje’ de extra fbmiles innen en daarna downgraden? Of moet ik dan nog een x aantal maanden FB Platinum blijven?
     
  20. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    In het verleden heb ik vaker na een verlenging snel opgezegd, was toen geen probleem. Maar geen idee of dat nu ook nog werkt, ik denk het wel..
     

Deel Deze Pagina