Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    508
    Hoeveel XP heb je nodig?
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Opzeggen kan per maand, dus dat lijkt me mogelijk zodra de XP zijn bijgeschreven.
     
  3. Janw

    Janw Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb nu 144 punten. Kan makkelijk nog 12 punten SAF xp kopen. Dus dacht aan de Gold card.
     
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Hoe lang heb je om XP te sparen? Je zou ook met een gold kaart kunnen starten (30XP) en dan na een half jaar upgraden naar platinum (60XP) zodat je 90XP pakt.
     
  5. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Als je gold bereikt worden er 180xp van je teller afgeboekt. Maar alles wat je nu dus meer spaart heb je al in de pocket voor volgend jaar :)
     
  6. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Zeker genoeg tijd! En lounge maakt vliegen zeker beter ;).
    T/m 9 januari heeft amex een actie (nu 18.000 Miles bij gold bij behalen spend). Vele forumleden hebben een linkje onder hun berichtjes staan; die zie je ingelogd op een desktop.
     
  7. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoeveel betaal je daarvoor?
     
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Per 10 euro 1 XP dus dat zou volgens die formule €6080,- zijn :oops:
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Je mag mijn frituurvet kopen voor dat bedrag.
     
    MVA20, Godenzoon14 en westi vinden dit leuk.
  10. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ook voor de Flying Blue American Express kaarten is de actie verlengd t/m 23 januari: extra Miles voor de aanvrager bij minimum spend en extra miles voor degene met het linkje.
     
  11. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    191
    Trofeepunten:
    268
    Heb je de punten voor alle 4, dus 240k, nog uitgekeerd gekregen? Of is die blijven hangen bij 175k punten?
     
  12. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Het werden uiteindelijk 3 kaarten en ja, ik heb de 180.000 Miles gekregen.
     
    Rutger vindt dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ook weer bijzonder...

    In januari vorig jaar FB Gold card opgezegd en i.v.m. XP's in september weer aangevraagd.

    De bonus miles had ik niet verwacht omdat het jaar nog niet voorbij was en ik een reguliere Amex heb.
    Kreeg ik maandag toch opeens de bonus miles uitgekeerd:)
     
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Eerder ging het in het Amex forum over 'zakelijke uitgaven' waarbij Amex niets zou dekken.
    Als ik bij KLM een ticket koop en daarbij mijn bluebiz nummer meegeef; dan komt er een boxje 'zakelijke reis' te staan. Ik heb als ZZP'er een bluebiz account. Betekent dat ook dat mijn uitgave eigenlijk niet via mijn AMEX FB kaart mag gebeuren en ik ook zeker niet verzekerd ben?
     
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Dat is niet mijn ervaring.
     
    Menno vindt dit leuk.
  16. r0n

    r0n Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Al sinds vorige eeuw alle soorten en maten AmEx kaarten gehad.
    Half januari 2023 uiteindelijk na wat gedoe m'n laatste (FB Platinum) opgezegd. Achteraf beter tijdelijk kunnen downgraden, tja …

    Aangezien we nu weer veel meer vliegen (niet alleen maar waarschijnlijk het meest met SkyTeam) en zo veel mogelijk C inclusief lounge lijkt FB de beste keuze.
    Wat ik in dit forum lees misschien eerst FB Gold en na 6 maanden met een promotie naar Platinum.
    Alternatief is de regulier Platinum kaart en ook voor leuke aanbiedingen van andere maatschappijen kiezen.
    Ben er nog niet uit..

    Heb Amex een paar keer gebeld of ruim 40 jaar klant nog iets betekent, maar kom niet verder dan de (meestal Engelse) standaard antwoorden. Werd een paar jaar geleden nog wel eens terug gebeld door een hoger echelon met een mooie aanbieding, maar die krijg ik helaas niet meer aan te pakken.

    Iemand misschien nog een tip/advies, anders deze week via een referral maar weer opnieuw een kaart aanvragen…
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Ligt er een beetje aan wat je reispatroon en spend is, als je voornamelijk met skyteam vliegt dan is een FB Gold geen slechte keuze om altijd bij de hand te hebben. Aan de andere kant als je niet meer vaak vliegt dan is de reguliere gold ook niet slecht, PP voor de paar keer dat je de lounge in wilt of een loungebox on the go op Schiphol pakt. Met het dinertegoed en de korting op Prime valt de jaarbijdrage dan reuze mee.
     
    r0n vindt dit leuk.
  18. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Heb je een platinum status bij flying blue (of wil je daar naartoe bewegen)? Dan kan de FB platinum kaart interessant zijn door platinumfor2. Zoals je aangeeft verwacht je veel skyteam aankopen, specifiek ook airfrance klm? Dan gaat het sparen wel het snelste met de 2 Miles per euro AFKL. Vraag is dan of je dermate veel meer uitgeeft aan die tickets dat de platinum kaart een halve mile per euro extra waard is. Maar die voordelen ken je vast als je m ook had ;). Mijn hoofdoverweging voor platinum was iig platinum for 2 en de 60XP.

    Speciale welkomstaanbiedingen zijn ze vaak niet zo happig op behalve diegene op de website. In mijn ervaring kan het lokale Nederlandssprekende team wel altijd meer betekenen rondom verlengingsaanbod dan de Engelse lijn (puur als support), dus je zou nog eens met de NL lijn kunnen bellen.

    En zoals je aangeeft; eerst gold en daarna platinum gaan je wel de meeste XP en Miles opleveren maar behoeven wat geduld tussen aanvraag eerste kaart en upgrade tweede :)
     
  19. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Welke NL lijn? Die is er niet meer, alleen nog maar engels (voor zover ik weet)
     
  20. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Is de hele nederlandstalige amex klantenservice de deur uit? Ik belde ze een paar weken geleden nog en kreeg toen NL aan de lijn.
     

Deel Deze Pagina