Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Het lijkt me niet dat met zo'n telefoontje de juridische voorwaarden veranderen. Ik weet niet precies hoe die gesprekken verlopen. Ze worden natuurlijk wel opgenomen, dus wat je daar mondeling afspreekt, bijvoorbeeld "een jaar" of "12 maanden" verlengen, daar kunnen ze je aan houden. Maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt me heel klein. En als je in het telefoontje alleen akkoord geeft op "verlenging" zonder termijn, kun je de volgende dag ook opzeggen.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Upgrade bonus naar FB platinum kaart is weer terug tm 1 maart. 55k miles en 5k uitgeven voor 31 mei.
     
    FlyingFonz, Menno, DuckDuck en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het ook gezien, maar waar staat dat van 5k uitgeven voor 31 mei?
     
  4. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Dit staat in de voorwaarden voor het wijzigen van de kaart:

    Alleen voor Entry, Silver en Gold kaarthouders die een upgrade naar Platinum aanvragen: Vraag uw upgrade naar Platinum aan vóór 1 maart en ontvang 55.000 extra Miles, als u vóór 31 mei 2024 minimaal € 5.000 uitgeeft met uw nieuwe Platinum Card. Miles worden uiterlijk 31 juli 2024 overgedragen.
     
  5. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor je reactie. Ik kan het niet vinden, maar zal vanavond beter kijken.

    Een andere vraag weet een van jullie als je bij het kopen van miles ook de "Fly now pay later" optie hebt met de FB Amex?
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2024
  6. Jeroen23

    Jeroen23 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    18
    Op de upgrade pagina, zodra je je huidige kaart hebt geselecteerd, krijg je de optie om te upgraden naar de FB Platinum kaart. Als je daaronder op "vergelijk mijn kaart" klikt krijg je een nieuwe pagina. Naar onderen scrollen en dan zie je bijna onderaan een zwart vlak met daarin de voorwaarden: Kaartvoorwaarden, Algemene voorwaarden, verzekeringsvoorwaarden & voorwaarden voor het wijzigen van uw kaart. De laatste optie vermeld de 5k spend vóór 31 mei.
     
  7. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt, gevonden, bij mij staat er wat anders, heb gelijk een screenshot gemaakt:

    "Voorwaarden - Kaartvoorwaarden bij upgraden:
    • De jaarlijkse kaartbijdrage voor de Flying Blue - American Express Gold Platinum bedraagt € 600;
    • U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent;
    • U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen;
    • Eventuele bonus Miles ontvangt u wanneer u in de eerste 3 maanden na ontvangst van uw nieuwe kaart een minimale uitgave van € 1 heeft gedaan.
    • Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan."
     
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.206
    Leuk Bevonden:
    1.056
    Trofeepunten:
    223
    Hee!
    Die wil ik ook....
    "Flying Blue - American Express Gold Platinum "
     
    lloydje33 en Escape vinden dit leuk.
  9. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Typo op de site
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik had een ongelukje met een huurauto, schade ruim 2200 EUR. Claim ingediend via website van Amex, na een week kreeg ik een mail met verzoek om nog wat extra info. Nog een week later (eergisteren) een telefoontje van een Belgisch nummer waarin mij werd medegedeeld dat de schade vergoed zou worden.
    In 1e instantie zei de dame het verkeerde bedrag, het totaal van de rekening van Hertz, inclusief de huur, maar heb dat gelijk gecorrigeerd.

    Vandaag een mail dat het bedrag binnen 5 dagen uitgekeerd gaat worden op mijn bankrekening.

    Netjes afgehandeld en redelijk snel.
     
    arjen05, Ruut, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Recentelijk vanuit Canada onverwachts terug naar huis moeten vliegen i.v.m. ziekenhuisopname (en uiteindelijk overlijden) van mijn moeder. Wij hebben toen we het hoorden zelf zonder overleg de omgeboeking meteen geregeld voor dezelfde dag met een rechtstreekse vlucht. Dit was geen goedkope actie. Het heeft wel even geduurd, maar kreeg gelukkig het hele bedrag uitgekeerd.
     
    westi en Escape vinden dit leuk.
  12. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Klinkt idd netjes, neem aan dat je het over de FB Amex Platinum hebt waarbij je bij het huren van de auto geen enkele verzekering (bij de autoverhuurder) had genomen omdat je via de FB Amex Platinum kaart automatisch verzekerd bent in geval van autohuur? Ik ben weer een FB Amex Platinum kaart aan het overwegen vandaar de vraag.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    @westi hopelijk had alleen de auto schade en ben jij ongedeerd gebleven!

    Die vraag voor had ik ook inderdaad, met als aanvulling daarop of die uitgekeerde 2200 euro binnen het eigen risico viel (hoe hoog was het eigen risico?) en of je echt alle verzekeringen/waivers genegeerd had bij de betreffende huurmaatschappij.

    Ik huur regelmatig auto's bij Hertz en ik weet dat verzekeringen bijverkopen onderdeel is van hun business model, maar zelfs als ik aangeef dat ik een Amex met dekking heb, blijven ze pushen. Daarop neem ik aan dat er toch Amexgebruikers zijn die nog bijverzekeren bij de huurmaatschappij, anders is dat gedram verspilde tijd.
    Als ik via een AF/KL of Amex code boek, krijg ik ook vaak bizar hoge eigen risico's bij Hertz. 30.000 euro is geen uitzondering, en ze laten je elke regel van het huurcontract specifiek nog even paraferen om het erin te wrijven.
     
  14. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon nooit bij Hertz boeken. National is in mjjn ervaring bijna altijd goedkoper en je pakt met status gewoon elke auto die er staat tegen tarief medium sedan. Ik spreek nooit iemand bij het afhalen.
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.405
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik was ongedeerd ja, bedankt.
    Bij Hertz neem ik helemaal geen verzekering en krijg eigenlijk bijna nooit de vraag of ik geen extra verzekering wil. Het enige waar ik op let is dat de auto niet meer waard is dan 75k, want dat is de verzekerde limiet. Het wordt trouwens tijd dat Amex die limiet verhoogd aangezien de auto's fors duurder zijn geworden.

    Bij Avis lukt het me trouwens niet om de basic verzekering weg te laten.

    Idd een Amex FB Platinum kaart. Deze verzekering is voor mij de reden om de platinum kaart aan te houden. Als ik elke keer een aparte verzekering bij moet kopen ben ik veel meer kwijt dat de jaarbijdrage.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  16. THino

    THino Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb al aantal jaar platinum, maar ben naar manier aan t zoeken om xps te maximaliseren. Begrijp ik goed dat ik zou kunnen downgraden naar gold, dan krijg ik 30xp. Vervolgens upgrade ik zes maanden later weer en dan krijg ik opnieuw 60xp?
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Bij downgrade van je kaart krijg je geen XP. De oplossing is kaart opzeggen, paar maanden wachten en dan nieuwe gold aanvragen. Die kun je dan na 6 maanden upgraden.
     
  18. RobertSchuurman

    RobertSchuurman Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hi allen, Ik overweeg om de Amex platinum card te nemen n.a.v. de actie (75k punten) voor bestaande klanten. Doorgaans geef ik niet zo veel uit met de kaart, maar ik zal moeten voldoen aan de minimale spend van €5000 voor 31 mei.

    Iemand tips hoe je dit op een relatief snelle manier voor elkaar krijgt? Alvast dank voor de hulp!
     
  19. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Koop een keuken bij Ikea.
     
    michiel1, Vliegende_Keep en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar een goede basis is de dagelijkse dingen als boodschappen en brandstof, bijna alle tankstations accepteren wel Amex en ketens als Jumbo, Kruidvat, Aldi, Ikea etc ook.

    Wellicht wil je een vakantie boeken, dat gaat al hard. Of elektronica bij Bol.com

    Ander trucje is Paypal geld overmaken naar anderen maar dat triggert bij Amex van alles, dus die zou ik niet zo snel gebruiken.
     
    Vliegende_Keep en Jeroen23 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina