Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Overigens maakt AMEX er weer een bende van door bij de link te melden dat er door de referrer maar maximaal 175.000 Miles te verdienen is, maar bij doorklikken staat er dan weer maximaal 500.000 Miles. Ik heb van dat laatste maar even een schermprintje gemaakt, want heb 4 mensen die een gold kaart willen.
     
    Rutger en Ruut vinden dit leuk.
  2. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg hetzelfde aanbod. Volgens medewerker aan de lijn “het enige wat de computer aangaf”.

    Volgensmij is de 175 echt oud en tegenwoordig 500k. Paar jaar geleden in een jaar wel in totaal 180k gekregen.
     
  3. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Je kan er een mooie elektrische auto voor kopen :)
     
  4. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Kon je die auto dan maar met amex afrekenen. Jij blij, amex blij, autoboer niet blij met de fee :D
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Excuses om je weer persoonlijk aan te spreken, maar ik blijf me ontzettend ergeren aan leugens over de waarde van Amex kaarten of miles. Mijns inziens worden hier dure financiële producten op een een misleidende manier aangeprijsd.

    Ik denk dat je nog nooit buiten de Eurozone geweest bent, want The Points Guy geeft een waarde in 0,012 USD per Flying Blue Mile.

    Voor degenen die wel ooit reizen, de Amerikaanse Dollar is minder waard dan de Euro, dus wat Menno hier beweert, dat "Points Guy" zijn welkomstbonus op 216 euro waardeert, is niet waar. Het is 196 euro. En voor de Platinum kaart is het geen 432 euro maar 392 euro.

    Als je al uitgaat van die waarderingen, want het is maar de vraag of miles zoveel waard zijn.
     
    Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  6. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is de waarde standaard 0.4 cent/mile. Als je een betere koers krijgt, betreft het een promo deal voor bijvoorbeeld minder populaire data / bestemmingen.
    De waarde zal in de meeste gevallen 72 euro / 144 euro zijn.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  7. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Aangezien KLM dynamisch award tarieven hanteert is het over het algemeen het veiligst om er vanuit te gaan dat je alleen op de relatief lage mileage tarieven de vlucht zou boeken. Voor intercontinentaal Business Class zo’n 50.000 miles per enkele reis (promo soms lager maar die reken ik nog niet eens mee). Deze komen slechts paar dagen in een maand voor maar voor award vluchten moet je beetje flexibel zijn, da’s helaas voor alle FF programma’s zo.

    de gemiddelde AF/KLm BC ticket tegenwoordig is 2200-2300 op de lage tariefsdagen, veelal hoger als je op piekdagen gaat. Ga er vanuit dat je meestal voor BC toch al snel 300-500 aan fees betaalt bovenop de Miles. Dus je voordeel is ca 1700-2000euro bij een award retour van 100K miles. Dus ik ga persoonlijk dus in best case (exclusief promo awards) uit van ca 1,8cent per mile uit omdat ik geen award tickets ga boeken als KLM/AF er 80K of 90K voor enkeltje vraagt. Bij promo award zijn miles lager maar soms zijn er BC deals voor 1600-1700 cash; dus grofweg blijft de waarde per mile dan zelfde (overigens is volgens mij niet zo dat als er een promo award op een route zit, er ook een promo prijs op zelfde route, maar het gaat om de relatieve waarde van promo milez VS promo cash die volgens mij niet substantieel verschilt van de standaard minimum tarieven op Miles en cash).

    De waarde die je haalt uit je Miles is dus ook wel beetje afhankelijk of je iets slimmer met de afweging omgaat: met Miles boeken of cash betalen. Beter om te wachten tot je goeie samenloop van award tarief en beschikbaarheid om te reizen hebt, dan dat je de Miles gaat gebruiken omdat je ze toch hebt.
     
    Menno vindt dit leuk.
  8. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Bijna elke merchant die Amex accepteert zal open staan voor gesprek om de interchange fee van de prijs af te halen als je met IDeal zou betalen (mits het een product van enige waarde is, bij de slager op de hoek zal het meer gedoe zijn dan het waard is voor merchant en jezelf). De punten zijn nooit de ca 3% waard die Amex rekent aan de merchant en dus is die instant korting vaak wel beter voor de kaarthouder.
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad. Echt geld is bijna altijd beter dan punten of miles die je maar beperkt kan inzetten en waarvan de waarde van de ene dag op de andere kan dalen.
     
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik had dat vorig jaar ook. Er werd vrijwel niets geboden. Heb ook kenbaar gemaakt dat ik dat als klant die al bijna 10 jaar hun product gebruikte erg jammer vond toen gedowngrade naar Silver
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Kreeg 20.000 punten aangeboden als retention offer. Ze zijn helaas niet meer zo gul als vroeger. FB Amex plat kaart met ongeveer €60.000 spend.
     
  12. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Maar als je voor een vriend/familielid een credit card aanvraagt en die persoon doet er verder niets mee, krijg je dus WEL 60.000 Miles. Blijf ik apart vinden, kan je beter je echt goede klanten beter belonen (bijvoorbeeld bij een jaarverlenging). My 2 cents of course….
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Zijn de ervaringen recentelijk niet meer dat het pas gebeurt wanneer degene de minimale spend heeft behaald voor de bonus? ik dacht dat hier een paar keer gelezen te hebben. Niet 100% zeker hoor.
     
  14. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Nee, de minimum spend is voor de nieuwe kaarthouder alleen. De referral bonus is daar niet van afhankelijk. Ze zouden waarschijnlijk niet eens deze 2 mogen koppelen aan elkaar aangezien de andere persoon dan weet dat de minimum spend is behaald en dat zou wellicht tegen privacy regels in gaan. Strict genomen mogen ze je niet eens vertellen of de andere persoon is geaccepteerd of niet, maar zodra je de bonus bijgeschreven ziet dan is dat natuurlijk wel duidelijk wat er is gebeurd.
     
  15. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb mijn FB Amex vorig jaar april gedowngrade van Plat naar Gold. Als ik het goed begrijp is daardoor mijn XP-bonus ook verschoven naar de downgrade-datum waardoor ik in deze FB periode totaal geen XP zal ontvangen terwijl ik juist daardoor in FB-status omhoog zou kunnen gaan. Balen, vooral omdat de downgrade juist door een fout aan hun zijde is misgegaan voorheen, anders zou hij wel nog binnen de periode plaatsvinden.

    Is het nu mogelijk om nu binnen een jaar weer te upgraden? En is er dan nog iets van een upgrade-bonus mogelijk of ga ik het volle pond moeten betalen?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Je mag na 6 maanden weer upgraden, echter krijg je geen korting oid. De actie met bonuspunten is net geweest, dus als je geen haast hebt wacht tot de volgende, dan sleep je ook nog minimaal 30k miles binnen.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
  18. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Wat zijn de regels om weer XP te krijgen? Moet het minimaal 12 maanden geleden zijn dat je ze de vorige keer hebt gekregen met de kaart?

    Vorige keer dat ik ze kreeg (nog Plat toen) was in januari namelijk. En even wachten klinkt als een goed plan ja.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is dat het voor XP niet uitmaakt. Tot nu toe kreeg ik bij elke wijziging opnieuw XP's.
    Ook toen ik na 9 maanden weer een gold card aanvroeg...
     
    michiel1, lloydje33 en RuudHier vinden dit leuk.
  20. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Omdat mijn vertrouwen in AMEX wel een deuk heeft opgelopen het afgelopen jaar, zit ik zelf ook te overwegen om te downgraden van Plat naar Gold, maar wacht nog tot ik de 60XP binnen heb.
    Vraag me nu af wat dit zal doen met de Plat for 2 status van mede kaarthouder: blijft die na de downgrade gewoon overeind voor de resterende tijd van de kwalificatie periode?
    Zelf ben ik FB Plat, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.
    Kan iemand hier iets van zeggen?
     
    SanderDekker vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina