Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Telebarrer

    Telebarrer Newbie

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Dat is inderdaad niet denderend, zeker omdat je vanaf dag 1 meteen 100% voor de kaart moet gaan betalen. Ik zie dat Silver wel het 1ste jaar gratis is. Misschien dat ik daar dan maar mee moet beginnen en hopen dat er over 6 maanden een leuke upgrade actie is.
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Cashback triggerde ook op een paid upgrade naar PC. Jammer dat een kwartier later de vlucht werd gecancelled. :mad:
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Bij de Amex actie hiervoor boekte ik via KLM de heenvlucht met AF.
    Korting werd netjes overgemaakt.
     
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop dat ik de aanbieding(35k miles, 50% korting) voor de FB Plat heb gekregen, ook al heb ik al een Gold. De truuk was om met het aanmelden m'n business Gold companion card in te voeren.
     
  5. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Is er nu überhaupt een aanbieding met 50% korting op de kaart en 35k Miles?
     
  6. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Iemand recente ervaring met het verlengen van een FB Platinum kaart? Hoeveel punten etc. bij een spend van 30-35K per jaar? En wanneer is het verstandig om te bellen maand voor dat het jaar verstreken is?
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
  8. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Zoals @Jasonkennedys in het reguliere Amex forum postte, is American Express nu wel met de kerstcadeautjes begonnen. Hier het overzicht voor de Amex Flying Blue kaarten via referrals (Actie geldig t/m 9 januari):

    - Gold: als aanvrager krijg je 18.000 Miles (ipv 6.000) bij besteding €2500 in 3 maanden.

    - Platinum: als aanvrager krijg je 36.000 Miles (ipv 12.000) bij besteding €4000 in 3 maanden.

    Nu dus weer interessanter via een referral dan zonder (dan krijg je 5000 voor Gold, of 10.000 bij Platinum).

    Ter volledigheid: Degene van wie je het linkje gebruikt krijgt 60.000 Flying Blue Miles. Linkjes zijn zichtbaar op desktop als je ingelogd bent. Veel InsideFlyer forummensen hebben zo'n linkje (dus scroll vooral wat rond), en die leiden allemaal naar dezelfde aanbieding (er zijn verschillende linkjes voor de reguliere Amex kaarten of Flying Blue kaarten)
     
  9. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb mijn FB gold via een vriend aangevraagd in 2019 en kreeg toen volgens mij 50k miles én eerste jaar gratis. Dat soort promo's lijken verleden tijd..
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Waar haal je die 2500 vandaan?

    upload_2023-12-12_15-18-56.png
     
  11. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Helaas is het feest niet meer zó groot inderdaad. Vooral eerste jaar gratis of 50% kaartbijdrage was erg prettig.
     
  12. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.373
    Trofeepunten:
    508
    Mijn screenshot waar 4000 stond kwam uit de specifieke voorwaarden voor de FB Gold Amex.

    Maar ze hebben volgens mij de stagiair weer de leiding gegeven over hun klantwerving, want je krijgt tegenwoordig zelfs Membership Rewards bij een Flying Blue kaart.

    upload_2023-12-12_15-44-39.png

    (en als je daar dan op voorwaarden klikt, staat er dat je 4000 euro moet uitgeven voor de bonus)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Duidelijk weer een nieuwe stagiair ;-). Want als je de algemene voorwaarden daar opent, dan wordt wel weer over Miles gesproken ipv MR :rolleyes:.

    Bij de reguliere Amex kaarten zie ik wel het verschil tussen minimale uitgave Gold (2500) en Platinum (4000). Ik zou dus de voorzichtige aanname hebben dat dat ook geldt bij de Flying Blue kaarten.
     
  15. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Pfff, net zeer irritant gesprek gehad met amex plat service over retention. Hij wilde er niet aan en bied me een downgrade aan. Luistert totaal niet en reageer niet op mijn vragen. Erg vermoeiend. Spend is meer dan voldoende.
     
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Is het minimaal 12 maanden na je laatste retentieaanbod/kaartaanvraag? Mij werd laatst verteld dat pas na 365 dagen een aanbod op het scherm van de medewerker tevoorschijn komt. Dan gewoon nog eens bellen; kan erg per medewerker verschillen.
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  17. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Is rond een jaar geleden - weet exacte datum van vorig jaar niet meer. En ik ga in de kerstvakantie nog maar eens bellen. Dank je.
     
  18. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Laat je weten wat eruit kwam? :)
     
    SanderDekker vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Besteding is meer dan voldoende” is subjectief. Wat voor jou meer dan voldoende is, is wellicht niet zo voor Amex.
     
  20. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Met 25K spend kreeg ik op mijn platinum kaart dit jaar slechts 10.000 Miles en 3 maanden een extra Mile per uitgegeven Euro. Magertjes, was voorheen met dezelfde spend altijd 20.000 Miles en 3 maanden dubbele punten.
     
    SanderDekker en Menno vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina